• kerforsgren

Har gått från blond till brunett - men jag är grön!?

Ber om ursäkt i förväg men som alltid när jag ska förklara något så kan jag råka tappa tråden liksom ..

Iaf.
    Innan sommaren gick jag från rödhårig till naturligt, "solblekt" guld-blondin, och har varit det till i förrgår. Gick till frissan för någon månad sedan där hon slängde in en toning för att "lyxa" till mitt blonda hår. Ge det mer liv typ.
    Hade tänkt att bli ljusbrun men hon sa det inte gick och färgen inte tog så bra. Surt att betala 1000 kr för det, men men. Hon klippte det skitsnyggt så kände inte att jag kunde klaga för jag var helnöjd i nya frillan och färgen var fin- dock inte riktigt det jag hade tänkt mig..

IAF!?
    I förrgår försökte jag färga mitt hår ljusbrunt och när den var i såg det himla snyggt ut! Däremot när jag sköljde ur det så såg man att det skiftade i grönt. Trodde jag skulle slippa det eftersom frissan slängde in en toning där men tydligen inte. Fick då bort det mesta med hjälp av askorbinsyra. (SJUKT BRA TIPS FÖRRESTEN!) Kruxet är att det ser lite, lite, lite grönt ut fortfarande... Och jag vill ha det mera BRUNT. Inte mörkblont eller mörkbeige... BRUNT! 

Detta är min ungefärliga hårfärg nu, en aningens ljusare kanske:
    http://migrated.ifokus.se/uploads/686/6869105fbd6eb751713565816c1b2a8f/myhair.jpg

Detta är den ungefärliga hårfärgen jag vill ha, lite kallare om det går eftersom jag har rosa/blå hy:
    http://emeliess.myshowroom.se/files/2011/03/ljusbrunt.jpg 

Hur tusan gör jag nu? Förstår att jag måste få in några röda pigment .. Har köpt en röd permanent färg jag tänkte ha i kanske hälften av tiden om inte mindre men vet inte om jag vågar. Har läst runt lite och de flesta säger att håret blir mörkare av det när man måste ta en mörkare brun färg för att täcka över det röda, och SÅ mycket mörkare vill jag inte ha det.

Är på jakt efter min naturliga hårfärg, därför jag är ganska osäker nu när jag kommit halvvägs och kan förstöra det totalt...

Frissan är ett stort NO-NO eftersom jag har en tight budget nu innan jul och är dessutom nästan omöjligt att få tid. 

Snälla .. Hjälp? :( 

• Svar på tråden Har gått från blond till brunett - men jag är grön!?
  • MissTherese

Men ring frisören, hon får ju göra om det utan kostnad när det blir fel! Eller gjorde du det hemma själv igår, fattar inte?

• kerforsgren

Gick till frissa för över 1 månad sen .. Blev nöjd, bara inte det resultatet jag ville ha. Sen i iförtgår så färgade jag själv å nu vettefan hur jag gör! ;s

• isvinter

Du kan alltid gå in till en salong och fråga om de har något tips för att ta bort det gröna :). Annars prova lägg en kopparblond el liknade över. Sen väljer du en brun färg utifrån det (om det gröna är helt borta vill säga). Rött el blekning skulle jag rekommendera.

• mylittleponny

Jag hade nog köpt någon naturlig brun eller gyllenebrun och sen slingat hela håret  typ 2 gånger. Då får du lite slingeffekt och mörkt och lite olika nyanser i håret som i bild nummer 2. Det gröna kommer ju vara mindre märkbart och färgen blir mörkare. Så det tror jag är ett bra alternativ.

• snedtak

Att få en grön nyans när man går från blondin till brunett är en jättevanlig risk. Det kan handla om att ditt hår inte funkar med färgen du satte i eller att du hade toning i håret när du satte i färg.

För säkrast resultat skulel jag gå till en frisör som kan fixa. Annars skulle jag färga om  håret med en liknande nyans, men annat märke.

Svar på tråden Har gått från blond till brunett - men jag är grön!?