• Anonym (...)

Hur står man ut med "bonusen"?

Bor med min kille och hans barn. Har ruttnat totalt på "bonusens" respektlöshet och att ständigt ha hen här som en jävla hemorojd. Får aldrig vara ifred! Behöver tips på hur man "står ut". Jag ska flytta så det behöver ni inte säga men kan inte det just nu, så hur gör ni andra som räknar dagarna tills ni blir av med fanskapet..?

• Svar på tråden Hur står man ut med "bonusen"?
  • Greatjen
    Anonym (...) skrev 2013-11-24 22:19:18 följande:

Bor med min kille och hans barn. Har ruttnat totalt på "bonusens" respektlöshet och att ständigt ha hen här som en jävla hemorojd. Får aldrig vara ifred! Behöver tips på hur man "står ut". Jag ska flytta så det behöver ni inte säga men kan inte det just nu, så hur gör ni andra som räknar dagarna tills ni blir av med fanskapet..?

"Ger man sig in i leken får man leken tåla" från en bonus namma
  • Anonym (p)

Ja du, det är tur att du märker hur dåligt du mår av att ha en relation med en man som har barn sen innan så att du aldrig behöver upprepa misstaget. Hör med någon släkting om du kan sova där.

• Atombomb

Du får väl sätta lite krav? Prata med din kille och försök att lösa problemet istället. Hjälper inte att sitta och knyta näven i fickan. Vilket som ska du flytta snart, så låt bli att vara hemma så mycket eller håll dig borta från barnet. Lär finnas fler rum i huset, men vilket som tycker jag du ska vara en vuxen och ta tag i problemet istället.

• kerstinsmide

Tycker du låter hemsk. hans barn är en del av honom och om du inte klarar av rollen som styvmamma så borde det du lämna dem. Tror främst att barnet känner din illvilja och därför inte respekterar dig.

• Anonym (Var glad)

Var glad att ni inte har barn ihop (?) Och kan dra o bli av med honom. Jag står inte heller ut med min bonus. Det är hemskt och jag känner mig hemskt men jag mår skit när hn är här.

• kerstinsmide
    Anonym (Var glad) skrev 2013-11-24 23:07:52 följande:
    Var glad att ni inte har barn ihop (?) Och kan dra o bli av med honom. Jag står inte heller ut med min bonus. Det är hemskt och jag känner mig hemskt men jag mår skit när hn är här.

Hur klarar du ens av att vara kvar i det förhållandet? Är verkligen nyfiken. Jag hade aldrig klarat av att vara tillsammans med min sambo om jag inte tålde hans dotter. Hur mycket jag än älskade honom. Hon är verkligen min bonus och betyder väldigt mycket för mig.
  • Anonym (...)
    Atombomb skrev 2013-11-24 22:49:44 följande:
    Du får väl sätta lite krav? Prata med din kille och försök att lösa problemet istället. Hjälper inte att sitta och knyta näven i fickan. Vilket som ska du flytta snart, så låt bli att vara hemma så mycket eller håll dig borta från barnet. Lär finnas fler rum i huset, men vilket som tycker jag du ska vara en vuxen och ta tag i problemet istället.
    Om inte ens biosarna får ordning på eländet (och tro mig de har försökt) så tänker inte jag ens försöka. Inte min uppgift.
  • Anonym (Milla)
    Anonym (...) skrev 2013-11-24 23:29:36 följande:
    Om inte ens biosarna får ordning på eländet (och tro mig de har försökt) så tänker inte jag ens försöka. Inte min uppgift.

Och det var något du var heeeelt ovetande om innan ni flyttade ihop?
  • Anonym (...)
    kerstinsmide skrev 2013-11-24 22:55:12 följande:
    Tycker du låter hemsk. hans barn är en del av honom och om du inte klarar av rollen som styvmamma så borde det du lämna dem. Tror främst att barnet känner din illvilja och därför inte respekterar dig.
    Du gillar inte att läsa eller? Skrev i ts att jag ska flytta. Hade ingen illvilja innan respektlösheten. Och den är inte främst riktad mot mig utan mot biosarna.
  • Anonym (...)
    Anonym (Milla) skrev 2013-11-24 23:32:19 följande:

Och det var något du var heeeelt ovetande om innan ni flyttade ihop?
    Ja..?
Svar på tråden Hur står man ut med "bonusen"?