hur klarar ni det?
Jag är mycket förvånad av hur så många här verkar avsky sina bonusbarn. Vill gärna få svar på några frågor. - Hur klarar ni av att stanna kvar? Vad gör du för att förbättra förhållandet mellan dig och dina bonusbarn?
Jag är mycket förvånad av hur så många här verkar avsky sina bonusbarn. Vill gärna få svar på några frågor. - Hur klarar ni av att stanna kvar? Vad gör du för att förbättra förhållandet mellan dig och dina bonusbarn?
Nu hör jag visserligen inte till den kategorin som hatar sitt bonusbarn, men har dock en bonustjej på 11 år. Jag är ganska så säker på att många som skaffat gemensamma barn inte vill att deras barn ska hamna i bonusbarnets situation. För trots att mitt bonusbarn inte faller i kategorin "hatat styvbarn", så ser jag ju alla nackdelar det medför att inte bo med båda föräldrarna och det skulle jag aldrig i livet vilja utsätta mina barn för.
Jag ställer krav här hemma trots att hon inte är min dotter. Min sambo och jag pratar ganska ofta om regler och så. Han vill absolut inte att jag ska framstå som en elak styvmamma så han är faktiskt oftast den som tar tag i ssaker. Min bonus är ganska bortskämd av sin släkt då hon är enda barnbarnet och nästan ensam flicka (förutom hennes mamma då) bland massa pojkar. Sambon och jag försöker att få henne att inse att man inte bara får saker utan att göra sig förtjänt av det. Men mamman där motarbetar oss lite för att "hon vill inte att hennes dottee ska sakna något i livet" . Hon är 5.. piuh. Dock så går allt väldigt bra hemma hos oss. Hon är fullt medveten om att olika regler gäller i de båda hemmen. :) Är dock orolig för vad som kommer förväntas nu när hon får syskon. Vill ogärna ta med syskonet till hennes kalas hos mamman (de brukar fira ihop) då hon seriöst öppnar presenter i nästan två timmar..