HJÄLP med frågor till advokat
Jag har en strulig pappa till mitt barn. Vi har gemensam vårdnad. Än så länge är det lugnt. Han träffar inte sitt barn. Han säger att han vill och jag säger att han absolut får, men inte en hel helg på en gång eftersom de träffats ytterst lite det senaste halvåret och barnet inte ens kan uttala ett ord ännu. Jag vägrar att överge mitt barn när det faktiskt går att vänja in och trappa upp umgänget istället. Så att barnet får en chans att lära känna sin pappa igen och barnet inte ska tro att jag överger. Han föreslog familjerätten. Två dagar innan mötet meddelade han att han inte tänker dyka upp. Han fick en chans till men då bad han mig att köra upp familjerätten i arslet, aldrig i hans liv skulle han sätta sig hos en familjerätt. Han påstår sig ha skaffat en advokat och att han ska stämma mig på umgänget. Inget har hänt och jag står full med frågor. Så jag har i min tur kontaktat en advokat för att få svar på hur en domstol skulle tolka vårat fall. Det finns ett missbruk från bådas håll (jag har varit 100 procent ren sedan separationen, och jag kommer aldrig svika mitt barn på det sättet igen, för mitt barn förtjänar att ha åtminstone EN ordentlig, ansvarsfull och nykter förälder)
Jag har tusen frågor. Både om mina chanser att få egen vårdnad och hur umgänget ska bestämmas utan att jag gör fel. Lite rättigheter och skyldigheter.
Jag behöver eran hjälp med vilka frågor jag inte får missa att ta upp. Jag har en timme.
Jag vet inte riktigt vad man kan ta upp så jag tänkte att ni kanske har erfarenhet och fått med er något som kan vara bra för mig att tänka på/inte glömma. Borde jag tänka på nåt särskilt? Om mötet går bra så blir detta min advokat, och visst är det väl meningen att jag ska vara HELT öppen mot denne?