• Saras74

    Snälla svara på en fråga om hormonsprutor

    Om man blir överstimulerad av enkel kur Pergotime kan man då istället gå över till gonadotropiner som Puregon eller Gonal-f eller Menopur? Hur många dagar brukar en sådan behandling pågå innan insemination görs?

  • Svar på tråden Snälla svara på en fråga om hormonsprutor
  • anno81

    Hejsan. Jag fick gonal f pga att pergotime inte funkade för mig så bra. hur manga sprutor är individuellt, jag fick ta 12 sprutor första gången. Hoppas detta svaret hjälper dig lite.

  • jagvill85

    Hej, jag fick också gonalf eftersom pergo inte funka. Men tror att sprutor kan justeras mer precist angående dosering och det är lättare att undvika överstimulering. Lycka till!

  • Saras74

    Hoppas, får se vad läkaren kommer fram till då jag ska till honom nästa gång. Vet ni vad en behandling kostar!

  • anno81
    Saras74 skrev 2013-11-25 15:55:49 följande:
    Hoppas, får se vad läkaren kommer fram till då jag ska till honom nästa gång. Vet ni vad en behandling kostar!

    min läkare sa på landstinget att en sån här behandling kostar ca 10000 kr. fast du betalar bara högkostnadsskyddet för medicine och läkarvården då.
  • Saras74
    anno81 skrev 2013-11-25 22:06:09 följande:
    min läkare sa på landstinget att en sån här behandling kostar ca 10000 kr. fast du betalar bara högkostnadsskyddet för medicine och läkarvården då.

    Jo det vet jag men undrar vad första uttaget kan gå på?
  • anno81
    Saras74 skrev 2013-11-26 07:45:27 följande:

    Jo det vet jag men undrar vad första uttaget kan gå på?

    jag skulle använda nässprayet synarel först och sen gonal f så jag fick betala fullt med detsamma. En spruta kostar ca 1350 och sprayet ungefär detsamma.
Svar på tråden Snälla svara på en fråga om hormonsprutor