• Tummelisa

Har du någon gång ångrat att du avslutat en relation? (Killar vs tjejer)

Det jag avser är när man avslutat en relation på riktigt. Efter att ha funderat och kommit fram till att man känner att det inte fungerar. Jag avser inte de gånger när man tex i ett gräl kastar ur sig att "jag hatar dig, det är slut" och nån timme senare när ilskan lagt sig känner att man inte alls menade på det sättet.

Kanske har man kännt att något saknats, kanske har man velat kolla om gräset är grönare på andra sidan osv. 

Har en teori som jag är nyfiken att kolla om det stämmer.     

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du någon gång ångrat att du avslutat en relation? (Killar vs tjejer)
  • beam82

Jag dejtade en kille ett par månader för några år sen, vi kom bara så långt att vi kysstes, men han fastnade tydligen helt för mig. Jag tyckte inte att det kändes riktigt bra så jag avslutade. Efter några månader hörde killen av sig igen, bara för att kolla läget, vi pratade, blev kompisar, tog det lugnt, och nu bor vi ihop och har en bebis Så mitt svar blev att jag ångrade mig, och fick tillbaka honom

• Tummelisa
    beam82 skrev 2013-11-25 09:00:12 följande:
    Jag dejtade en kille ett par månader för några år sen, vi kom bara så långt att vi kysstes, men han fastnade tydligen helt för mig. Jag tyckte inte att det kändes riktigt bra så jag avslutade. Efter några månader hörde killen av sig igen, bara för att kolla läget, vi pratade, blev kompisar, tog det lugnt, och nu bor vi ihop och har en bebis Så mitt svar blev att jag ångrade mig, och fick tillbaka honom
    Härligt vilken solskenshistoria Solig. Min syster gjorde detsamma. Hon hade nyligen kommit ur en relation då hon träffade en ny kille. Hon hade där svårt att känna fullt ut, så hon avslutade och de träffades inte på några månader. Plötsligt en dag råkade han av misstag slå hennes nummer (felrigning - och jo det VAR så) och de började snacka igen.

Idag är de gifta med två barn Hjärta.

* Vad känner du att det var det som inte klickade första gången ni dejtade? 
    * Var du inte redo för förhållande då?
    * Hann du dejta andra mellan och att detta gjorde att du började värdera killen högre?
    * Hade du några funderingar på att återuppta kontakten med killen på eget bevåg, eller var det pga att han tog steget som det blev som det vart?       
  • Tummelisa
    Spionen skrev 2013-11-25 08:55:43 följande:
    Snarare att jag ångrar att jag inte avslutade det tidigare...

Ja så känner nog rätt många. Samtidigt tror jag att det måste få vara en process innan man är helt redo. I efterhand tycker man att man borde kunnat sett saker tidigare och låtit bli att dra ut på det, men när man är i det så är det inte så lätt som det kan verka.
  • Let it Rain

Njae. Det närmaste jag kommit var att jag inte gick vidare med en dejt jag hade och där jag drog mig ur för tidigt pga rädslan att bli sårad. Men jag har aldrig gjort slut och ångrat det.

• cloudberry79

Jag har avslutat ett par seriösa relationer och jag ångrar det inte. Vi hade inte samma mål med livet och inte riktigt samma värderingar.

(M)amma till V -07 och E -12
  • Tummelisa
    Let it Rain skrev 2013-11-25 11:05:03 följande:
    Njae. Det närmaste jag kommit var att jag inte gick vidare med en dejt jag hade och där jag drog mig ur för tidigt pga rädslan att bli sårad. Men jag har aldrig gjort slut och ångrat det.
    Jo men det tycker jag räknas som att ha "avslutat en relation". Såvida ni inte endast var på en enda dejt?

Hur mycket hade ni träffats?
    Varför hade du känslan av att du kunde bli sårad?
    Hur var förklaringen till den andre att du inte ville fortsätta ses?
    Hur tog denne det?
    Och har du ibland då funderat på att du skulle kontakta personen igen?     
  • Tummelisa
    Ni män som svarat att ni avslutat och ångrat er...
    Jag är lite nyfiken till anledningarna till att ni avslutat?
    Och om när och hur ni kände att ni ångrat er?
    Och om ni då provade be om en till chans? (Och isf varför eller varför inte?)  
  • Nyfiken gul

ja två gånger i mitt liv har jag ångrat avslut men det första tillfället då var jag så ung , bara 16 år , så att det känns som att det inte riktigt räknas...  Jag har många gånger undrat hur det skulle ha varit om jag o killen trotsat omgivningen och fortsatt tillsammans. Vi har än idag kontakt över 20 år senare  

Andra gången var det mer komplicerade saker som ledde fram till att relationen mellan mig och min dåvarande särbo tog slut . Och jag ångrade mig. 
    Så många gånger jag tog nya tag och nya chanser men det slutade alltid med ett "slut".  Och jag ångrade mig varje gång. 
    Idag är vi båda omgifta på varsitt håll och har kontakt trots att det gått snart 12 år men tankarna finns ju ändå där .

slutet där var trots allt oundvikligt. 

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Renfana

Jag har aldrig ångrat mig, det enda jag ångrade var att jag inte gjorde det tidigare.

Svar på tråden Har du någon gång ångrat att du avslutat en relation? (Killar vs tjejer)