• Längtan76

Fertilt sekret försvinner flera dagar innan positivt äl-test??

Är det någon som har koll eller haft samma erfarenhet? Ägglossningsflytningar, rå äggvita, i ca 3 dagar. Sen blir det snustorrt och jag tror äl är över, tar ett cb-ägglossningstest som visar glad gubbe...?? Då hade det varit torrt i 2 dagar. Känns spontant inte som om det är tänkt att man ska sexa som mest när man är torr, men det fertila sekretet var ju flera dagar sedan och alla spermier överlever ju inte så länge...!

• Svar på tråden Fertilt sekret försvinner flera dagar innan positivt äl-test??
  • FiL81

Samma för mig!

Äggviteflytningar dag 11 och 12, minus på ÄL-test

Vattnigt dag 13, minus på ÄL-test

Torrt dag 14, plus på ÄL-test

Trolig ÄL dag 15

Utan ÄL-flytningar har jag förstått att spermierna inte har så stor chans. Gäller isåfall att de kan överleva några dagar fram till ÄL...

***Olivia 091113***Oscar 120719***
  • Lady198608

Jag har aldrig äl-flytningar iöverhuvudtaget. Känns ju sådär 😟

• Längtan76

Tack för svar! Märkligt det där att det liksom torkar ut... Man ska väl ändå ha tur om de överlever i typ 3 dagar innan riktiga äl sker... Vi hade liksom redan kört slut på oss själva när glada gubben dök upp eftersom jag trodde äl redan varit då det blev snustorrt!

Känns ändå mer logiskt om man inte har några alls, de kanske just för dig befinner sig längre in så att du inte märker dom?

• Teresiat

Så mysko! ... Men är ni säkra på att det inte är älflytningar "där inne" när ni är torra.. Den kanske inte är så rinnig och gömmer sig i slidan... Vild gissning men :S

• Längtan76
    Teresiat skrev 2013-11-25 22:12:14 följande:
    Så mysko! ... Men är ni säkra på att det inte är älflytningar "där inne" när ni är torra.. Den kanske inte är så rinnig och gömmer sig i slidan... Vild gissning men :S

Nä, jag har liksom kollat det, helt torrt hela vägen in FörvånadFlört
  • wishtobeamama
    Längtan76 skrev 2013-11-25 09:43:10 följande:
    Är det någon som har koll eller haft samma erfarenhet? Ägglossningsflytningar, rå äggvita, i ca 3 dagar. Sen blir det snustorrt och jag tror äl är över, tar ett cb-ägglossningstest som visar glad gubbe...?? Då hade det varit torrt i 2 dagar. Känns spontant inte som om det är tänkt att man ska sexa som mest när man är torr, men det fertila sekretet var ju flera dagar sedan och alla spermier överlever ju inte så länge...!

Hej! Har samma problem, och det är så frustrerande... Sekretet försvinner två dagar innan ägglossningen. Hade inte så när jag blev gravid för drygt ett år sedan som tyvärr blev missfall. Vill så gärna bli gravid igen men det vill sig inte. Hur har det gått för er?
  • FiL81

Wishtobemama: denna cykeln hade jag inga äl flytningar alls. Tror jag hade äl dock eftersom jag fick utslag på tester. Mensen kom som en klocka dag 28. Dock missade vi äl. Fick till det tre dagar innan, vilket nog var lite långt ifrån... Börjar fundera på bisolvon. Det kan kanske hjälpa en med äl flytningarna så att de håller i sig längre... För det känns ganska hopplöst när de slutar så långt innan själva ägglossningen... När sonen blev till minns jag att jag hade rikliga äl flytningar samma dag som äl test visade positivt. Det har aldrig hänt sedan dess...

***Olivia 091113***Oscar 120719***
  • annajenni

Det finns ett speciellt glidmedel från cb som boostar både fertilitet och simförmågan :) kanske kan vara nåt!

• Elmiina

Fast det är ett väldigt vanligt "problem" :) Ha sex när flytningarna är som bäst, det är större chans att lyckas då då det är fler spermier som lyckas vinna kampen och nå fram (det är massor utav stadier som ska simmas igenom och äl flytningarna underlättar hela processen). Och de lever längre om de lyckats ta sig hela vägen fram.

Man kan såklart lyckas utan äl flytningar men då måste allt annat klaffa och kampen blir tuffare.

Så mitt tips: Sex när äl flytningarna visar sig. När de är som vattnigast så är det den bästa miljön för spermier att simma i.

• wishtobeamama

Vill förtydliga att när vi blev gravida så hände det på första försöket och då med riktigt sekret fram till ägglossning.

Visst är det ett vanligt problem. Jag tänker dock att det är något som inte riktigt stämmer och att det är sekretet som blir det konkreta och det synliga att något inte riktigt stämmer. Jag håller med om att det kanske kan fungera ändå och visst hoppas jag. Dock visade sig spermieproven att min man är en 2:a på en skala 1-3 i kvalitet och rörlighet. Alltså inte toppen men inget som förhindrar en graviditet. Med vetskapen om detta så antar jag att JAG behöver vara tipptopp.

Jag har verkligen försökt fördjupa mig i ämnet. Läst engelska avhandlingar mm. (ja, jag vet hur galet det låter men börjar bli så frustrerad). Det jag kommit fram till är att det kan bero på tre saker. 1. Baktriell vaginos. (har fått en pencellinkur och det var inte det som var felet hos mig) 2. Ämnesomsättningsproblem (hypofysen). 3. Östrogenbrist.

Jag/vi har gjort en utredning hos en privat gyn som har varit jätte bra och hon kan inte heller riktigt förstå varför det är som det är. Det enda hon kan tänka är östrogenbrist och isåfall ska vi prova att återställa detta. Jag har dock läst att det mycket sällan hjälper med östrogentillskott. Jag har tagit blodprover och allt visar sig normalt. Både östrogen nivåerna (blodprovet togs dag 23 i cykeln) och ämnesomsättningen var normal.

Denna månad har jag ätit rosenrot och evening primerose oil i hopp om att hormonerna skulle balanseras. Men inte (har ägglossning idag). Det enda som jag provat och som jag tyckt har förbättrat mängden av flytningar är Glandin, rekommenderar det varmt.

Imorgon ska jag till en homeopat- och naturläkemedelstant som även håller på med zonterapi. Kanske kan hon utläsa något som jag har brist på. Jag kommer ialla fall fortsätta ta rosenrot, primerose oil, glandin och multivitaminer i hopp om att det kan hjälpa kroppen att komma i balans.

Kommer även att köra med pree-seed de torra dagarna

Svar på tråden Fertilt sekret försvinner flera dagar innan positivt äl-test??