Vad är bäst 'Personlig Konkurs eller Skuldsanering '
Hej jag har stora skulder som blancolån på 300 000,-kr på grund av dåliga investeringar och har för lite inkomst , har gjort allt för att betala av varje månad som man ska i 5 år men det går inte längre. Har även behövt låna pengar från min syster vid flera tillfällen för att klara mig men det går inte ihop sig, större skulder än inkomster plus att jag hjälper min dotter som studerar i London med en del av hyran (2500kr/må) för hennes CSN pengar räcker inte till. Min dotter pluggar ihjäl sig och kan inte jobba för hon hinner inte, hon har för mycket att plugga och projekt osv !!Jag har ett låg avlönat jobb och det jag får i handen räcker inte på grund av lånen som ska betalas varje månad som är ca. 6000kr/må, jag går back varje månad med 3 tusen kronor alltså lever på kredit hela tiden !! Känns så hopplöst just nu, har blivit sjuk och går sjukskriven pga mina fötter, och i min ålder (53) är inte lätt att hitta ett annat jobb, har sökt massor och får alltid samma svar: Är tillsatt av annan sökande. Har även sökt jobb utomlands där jag kanske kan leva (plus minus noll) och inte gå back som det är just nu...men nu undrar jag om jag ansöker om ' Skuldsanering och det blir beviljad ' och jag skulle då få ett jobb utomlands kan jag då ta jobbet eller får jag inte jobba utanför Sverige fast det skulle innebära att jag kan leva ett normalt liv i ett annat land med ett bättre betalt jobb ??
Vad händer med skuldsaneringen då om jag tar ett jobb utomlands, hur fungerar detta egentligen ?? eller är det bättre att försätta sig i Personlig Konkurs ??
Snälla finns det någon som vet om sånt, har ni några råd innan jag bryter ihop ??