• Forumvärd

    Familjelivs julkalender. Vinn barnservis!

    Var med och öppna luckan den 5:e  december i Familjelivs julkalender!

    Idag kan du vinna en barnservis i tre delar


    Barnservis i 3 delar, flat tallrik med glidskydd i silikon, Sugkoppstallrik med praktisk sugkopp, Spill ej-mugg med lock och silikonpropp. Läs mer om vinsten här


    För att vinna vill vi att du berättar om vilken jultradition du absolut inte kan vara utan. Är det den hemkokta skinkan, en speciell dans kring granen, Kalle Anka och hans vänner eller något helt annat? Vad är ett måste för dig? Har du ett foto på din jultradition så ökar du dina vinstchanser ytterligare.
    Vi vill även att du skriver en kort motivering till varför du vill vinna. Bäst berättelse i kombination med motivering vinner priset.

    Tävlingen öppnar 5/12 och pågår fram till midnatt 5/12. Vinnaren utses av en jury på Familjeliv och presenteras den 6/12.

    Vinnaren måste svara på vinnarmejlet i sin inbox inom en vecka, annars går vinsten till någon annan.
    Vi kommer göra vårt bästa för att du ska få din vinst före jul, men vi kan inte garantera det.

    Läs gärna våra fullständiga tävlingsregler.

    Lycka till! Solig

  • Svar på tråden Familjelivs julkalender. Vinn barnservis!
  • Mli 014



    Vår viktigaste Jultradition är morgonmyset! Nu är bilden från i somras eftersom lillebror inte kom till världen förrän i mars.


    Men varje Julmorgon, så vaknar vi tidigt, ligger i sängen och läser boken om Emil i Lönnebergas Jul. (när han bjuder in fattighjonen) och pratar om hur det blir när tomten kommer.


    Kvällen innan har vi somnat (jag min man, mina syskon och alla våra samlade ungar ligger i på en stor madrass och lyssnar) på Petsson får Julbesök på min lillebror gamla kassett-band.

    Sedan år vi ner till granen i samlad tropp, äter Julgröt och öppnar några få paket innan vi åker till Gammelmormor och Gammelmorfar och firar julen.


    Lillebror Sven behöver en ny servis eftersom han nu har fått sina första tänder och vill prova så mycket ny härlig mat! Men storebrors gamla servis har råkat gå sönder efter lite omild behandling (diverse ofrivilliga husbyggen på lekrummet, grötkokning i sandlådan etc) , så lillebror har faktiskt skrivit upp en servis på önskelistan. =)

  • DeZire

    Vår tradition som vi alltid har på julaftonsmorgon är att tomten varit här under natten och lämnat speciella julklappar till barnen, det är alltid nya fina kläder som de ska ha på sig under julafton, denna tradition gillar barnen och blir superglada trots att det är mjuka julklappar, de får klä upp sig och känner sig fina och får den där härliga julstämningen redan från julaftonsmorgonen, och för att inte säga hur stiliga mina grabbar blir! =)



    Nu vi en liten knodd vi har fått, tiden går så fort och han är nu 5 månader och det är snart dax att med smakportioner och mat börja, vad vore då bättre än att få en alldeles egen servis, kanske maten smakar godare då =) Det ska vara kul att äta och denna fina servis blir rolig att titta på =)
  • adrianleon

    En härlig frukost med massa pirr i magen, och nervösa barn med massor skratt är guld värt. Med en bebis som precis skall börja äta gröt, hade det varit specielt att få denna fina service till hen, för att göra dethela lite mer speciellt.

  • Livlig

    Hej 
    Åh vilken fin servis, den skulle min dotter vilja äta sin mat på. Hon är snart tre och så fort hon fick reda på att hon ska bli storasyster, leker hon endast bebis. 
    Hon leker att hon är en bebis och vill endast äta sin mat på bebistallrikar. Hon får väl använda den tills nya bebis kommer. 

    Vår tradition är att vi alltid börjar morgonen med tecknad film och frukostmys framför tvn. Om det finns snö passar vi på och åker pulka / snowracer tills vi tröttnar. Annars blir det ju bara sitta inne och äta hela dagen. 
    Hoppas på en vit jul år. 

    En annan tradition är att vi allitid serverar för mycket mat. Med två vegetarianer i gruppen som alltid tar med sig varsin egen uppsättning julmat, det man är sugen på. 

  • johannawe

    Min familjs jultradition startade mina föräldrar när jag var liten. När jag och syrran lagt oss den 23e tog vår pappa fram garnnystan och drog (som en bana) inne i huset, ut genom huset, in i garaget, ut ur garaget, runt tomten och in i huset igen. I slutet av snöret låg alltid en liten present (oftast någon leksak och godis) för att hålla oss sysselsatta på julmorgonen. Den 24e fick vi följa snöret fram till julklappen. (Smart av mina föräldrar för då fick de möjlighet att få lite lugn och ro på morgonen) För mig och min syster är det något vi vill föra vidare till våra barn. Min son på 9 1/2 månad firar snart sin första jul och vore så fint att få ge honom fina tallrikar och mugg att äta sin första julfrukost med. Tänk att få krypa längst snöret (eller om han hinner ta sina första steg) och i slutet finna detta fina tallriks och glas-set. :) att den dessutom har sugpropp är ett stort + eftersom han gillar att välta ned det mesta inom räckhåll på köksbordet :)

  • ccaammii

    enda sedan jag var barn var kalle anka ett måste. det var då julen började och familjen samlades för att sedan tillbringa resten av kvällen tillsammans. vi ser fortfarande kalle anka varje jul och i år kommer jag introducera det till min 3månader gamla son, för det är en tradition vi vill ha kvar.

    det dröjer inte länge till sonen ska börja äta mat, då hade det varit fint med detta fat, och naturligtvis, hela denna servis.

  • M i l l a n

    Vår jultradition har blivit att alla samlas hemma hos mina barns farmor och farfar. Mina föräldrar är tyvärr döda, så mina svärföräldrar ligger mig varmt om hjärtat. Det är alltid mycket snö hos dom, då deras hus ligger långt ute på landet. Det känns nästan som att åka ut till en sagovärld med snötyngda granar och stjärnklar himmel. Innan julmiddagen så brukar vi gå ut i snön och leka med barnen. Det blir fort mörkt ute på landet så ljuslyktor tas med. Det är härligt att vara ute och sen komma in till med rödkindade glada barn. Efter det njuter både vuxna och barn av öppna spisens värme och den goda julmaten.

    Servisen skulle vara perfekt till vår 1 åring som gillar att äta själv, Då kunde vi på julafton ta med servisen till farmor och farfar som inte har några pipmuggar eller barnvänliga tallrikar.

  • Svansjön

    Mitt måste är att gå till midnattsmässan klockan 23:00. Underbart vackert med snön, vedbrasor och julmusiken. 
    Det är verkligen jul för mig.
    Det hade varit kul att vinna denna servis då lillan nyligen börjat med smakportioner. Snart vill hon ju äta själv från sin egna tallrik och då vore ju detta toppen!

Svar på tråden Familjelivs julkalender. Vinn barnservis!