• Sandor

Bristningar utan viktuppgång

Hej!
    Jag undrar om någon här har erfarenhet av bristningar utan någon märkbar viktuppgång?
    Har aldrig tidigare haft problem med bristningar, för några månader sedan bytte jag p-piller och undrar om det kan ha med det att göra?

Bristningarna har dykt upp på höfterna samt insidan av låren.
    Jag gick upp i vikt av de andra p-pillren jag åt, men fick inte bristningar för det, och nu jobbar jag med att bli av med extrakilona jag dragit på mig från dessa.

De nya p-pillren fungerar bra (svårt att säga efter bara några månader, men det känns bättre), men undrar alltså om bristningar kan ha med hormoner att göra?

De piller jag börjat äta är Zoely.

Ursäkta det röriga inlägget Glad 

• Svar på tråden Bristningar utan viktuppgång
  • Pissenisse

Bristningar får man väl av hormonförändringar och inte av viktuppgång, det har jag alltid trott.

• nissepisse

hej tjejen!

Du är inte ensam.. har också fått bristningar på både rumpa, höfter, lår och insida lår.. inte så roligt till sommaren ;) Vart lite orolig om det var något annat en p-pillerna.. och ja, jag äter också Zoely, fortfarande första kartan! och första p-pillerna jag käka var Yasmin, men slutade äta dom och ett år senare (nu) börja jag med Zoely.. känns ju sisådär..

Ska  ta kontakt med min gyn och prata.. kan ju vara möjligt att de naturvänliga hormonerna kanske påverkar blodkärlen..? man blir ju lite småskraj när det plötsligt dyker upp!!

Jag har även fått jätte ömma bröst, men bara vissa ställen, precis bredvid bröstvårtan typ.. och typ, förhårdnad på de ställena också! 

• BlippBlopp

Bristningar får du av antingen hormonförändringar eller viktuppgång.

• nissepisse

Har inte gått upp ett gram eller två sen innan eller efter, ligger på normalvikt så det är inte pg.a viktuppgång. Viktuppgång eller viktnedgång kan ge bristningar, men sådant är som sagt,inte fallet just nu.

Hormonförändringar tror jag säkert att det är, men man blir ju lite småskraj när man sitter och kissar och ser fula bristningar på insida lår, ställer sig sen i spegeln och ser att fina runda rumpan är numera tigerrandig haha!  ;)

Ska väl tillägga ålder - 17 och 0 barn

• Sandor

Skönt att höra att man inte är ensam! Glad
    Jag gav upp dem efter 3:e kartan och ska kontakta min gyn snart och höra vad hon tror, känns ju som sagt bara knepigt allting :S

nissepisse skrev 2014-03-08 22:15:24 följande:

hej tjejen!

Du är inte ensam.. har också fått bristningar på både rumpa, höfter, lår och insida lår.. inte så roligt till sommaren ;) Vart lite orolig om det var något annat en p-pillerna.. och ja, jag äter också Zoely, fortfarande första kartan! och första p-pillerna jag käka var Yasmin, men slutade äta dom och ett år senare (nu) börja jag med Zoely.. känns ju sisådär..

Ska  ta kontakt med min gyn och prata.. kan ju vara möjligt att de naturvänliga hormonerna kanske påverkar blodkärlen..? man blir ju lite småskraj när det plötsligt dyker upp!!

Jag har även fått jätte ömma bröst, men bara vissa ställen, precis bredvid bröstvårtan typ.. och typ, förhårdnad på de ställena också!

Åt Neovletta innan Zoely, dem mådde jag inte heller bra av. Så nu känns det skönt att "vara utan" ett tag och låta kroppen ta en paus från alla dessa hormoner, känns som att kondom duger lika bra :)

Jag köpte Bio-Oil och har smörjt 2 gånger per dag på låren och rumpan, har fungerat jättebra tycker jag :)

Har du varit i kontakt med gyn än och fått någon feedback? Tänkte på att de är väl fortfarande ganska nya på marknaden :)
  • nissepisse

Oj, ett litet sent svar, men ett svar iallafall 

Kontaktade min gyn på telefon ganska så snabbt efter jag trådat detta.. Hon bad mig sluta med dom på en gång och hon skrev ut YAZ. 

Bristningarna har jag fortfarande kvar och det var ju ett bra tag sen jag åt ppiller.

Har slutat störa mig över dom, förutom de på vaderna.. 

YAZ slutade jag med ganska så fort, mår inte bra av att äta hormoner :(

Ska testa den där mot bristningar, var hittar jag den ?

Svar på tråden Bristningar utan viktuppgång