Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Anonym (😔)

Kronisk springmask

Hej, är det någon där ute som delar mitt helvete - kronisk springmask..!?! Är i 40-årsåldern och har haft detta helvete i trettio år. Prövat alla tillgängliga mediciner, även utländska licenspreparat, örter, extrem hygien och extrem städning. Det kommer ALLTID tillbaka!!! Har egentligen gett upp för länge sen, detta håller på att knäcka mej. Tyvärr kan jag inte bara ge upp livet eftersom jag har två barn som behöver mej. Har läst att tarmsköljning kanske skulle kunna ge tillfällig lindring, ska testa. Sen har man ju efter alla dessa år fattat att man inte blir återsmittad hela tiden som de flesta tror, det ligger maskägg latent i kroppen. Tydligen i blindtarmen, funderar på att operera bort den. Men det kan man väl inte bara göra så där? Tacksam om någon med liknande erfarenhet skriver en rad.

• Svar på tråden Kronisk springmask
  • Anna196444

Hej, JAg har haft sprinmask i 8 år nu! 8 ÅR!!!!!! Känns jätte jobbigt och väldigt ensamt. JAg har träffat flera läkare och en professor på en tropisk infektions klinik och har ätit massor av tabletter. Allt från vanliga mask tabletter från Apoteket, Albendazole och membendazole. Provat sträck diet, inget socker på flera månader, ätit vitlöks tabletter, tuggat solros kärnor i flera veckor. Har inga husdjur och har ett rent hem med en god hygiene. Ingen anna i min familj lider av detta och har aldrig haft det heller!! Dom har givetvis blivit givna tabletter utfall att dom är smittade. Men det är bara mej som får det...Jag har mask ungefär varannan månad! Helt Galet...Vet inte vad jag ska göra! JAg vet att jag inte är ensam med detta problem men eftersom det är ett tabu område så pratar man ju inte öppet om det med vänner. Vad fasen gör man...Verkar inte finnas nåt som hjälper mej. Hjälp!

• Anonym (Hjälp)

Gammal tråd men kanske någon av er finns kvar? Jag har detta så länge och vet inte vad jag ska ta mig till.

Svar på tråden Kronisk springmask