• Anonym (uppgiven)

Bio mamman skickar det lössdrabbade barnet till oss .

Alltså jag blir så arg att jag kokar! Idag är det måndag och sambons barn kommer hit en vecka. Dom har vecka-vecka system  En av min sambos barn kom till oss efter skolan idag. Han kryllade av löss i håret. Då ringer vi bio mamman eftersom det andra av sambons barn inte dykt opp med taxin och frågar var andra barnet är? och det visar sig hon är på mammans jobb för att hon har en massa löss och inte fick vistas på förskolan. Vi säger att hur i hela friden hon kan skicka hit sonen med löss? Varför hon inte behandlat honom? Bio mamman VISSTE att barnen hade löss ändå skiter hon i att säga oss något! Hon stängde av telefon och svarade inte mer.

Nu kommer alla andra i vår familj drabbas och jag hoppas innerligt att inte 2 månaders babyn får det! Man blir nog så less!

Jag har lust att köra sonen raka spåret tillbaka till biomamman men vill inte sjunka lika lågt som hon!
    Fy fan för denna vidriga människa!!!

• Svar på tråden Bio mamman skickar det lössdrabbade barnet till oss .
  • Anonym (Hanna)

Vad är problemet? Avlusa ungen. Problem solved.

• V79
    Anonym (Hanna) skrev 2013-11-25 18:07:36 följande:
    Vad är problemet? Avlusa ungen. Problem solved.

Jag förstår inte heller problemet mer än att nu får avlusa sonen.
  • Litet My

Det är väl bara att avlusa? Går det löss på skolan överlag brukar det sitta både lappar och föräldrarna får info om det. Man brukar inte heller hålla barnen hemma från skolan när det går löss så det finns ingen anledning att hålla dem hemma från umgänge heller, det är löss, inte magsjuka eller Pest.

• Anonym (oxå bonus)

Det hör faktiskt till god ton att man upplyser varandra om det är något med barnen.....

Visst det är bara att avlusa, men nog f-n kan man säga till ifall det behövs och inte bara skita i det.

Förstår dig TS 

• Majsan70

Avlusa barnet. Tar kanske 15 minuter med medel i håret. Det smittar inte om ni inte gnuggar huvvena mot varandra. Värre tycker jag att barnen varit i skola/förskola med löss.

• Meja2011

Vad problemet är?

Att man inte kan bete sig som vuxen och tänka ett steg längre, informera och avlusa borde vara det första man gör INNAN man skickar vidare barn till ett hushåll med andra barn! Det är ju skrämmande hur en del av er resonerar och hoppar på bara för att det är bonusen som skriver, skäms på er!

• nymedlem

Jag fattar inte riktigt. Mamman behåller dottern hos henne men skickar sonen till er?
    Då verkar det ju som att hon visste att dottern fått löss, men trodde att sonen klarat sig?

Löss är så otroligt äckligt tycker jag personligen så jag hade inte blivit glad.   

• Litet My

Meja2011: Måste man ljuga att man håller med TS bara för att det är en bonusmamma?

• Litet My

Majsan70: Enligt Läkemedelsverket ska det vara ok att skicka barnet till skola/förskola med löss, även om jag gissar att olika skolor/ förskolor har olika egna rutiner.

Svar på tråden Bio mamman skickar det lössdrabbade barnet till oss .