• Fidelisen

Vad kan vara fel på min hotmail om någon inte kan maila till den?

Jag har en mailadress jag använder till vardags. Får  dagligen mail från bland annat Familjeliv, vänner, bekanta och reklam till den. 
    Har använt samma adress som kontaktadress när jag har kommenterat i en blogg men får veta från blogginnehavaren att den inte går att maila till. Denne har försökt från olika telefoner, datorer och så vidare men det går inte.
    Jag får bekräftelsemail från den bloggen när blogginnehavaren har kommenterar mina kommentarer, men personen själv kan inte maila till den.
    Vad kan jag ha gjort för underliga inställningar som orsakar detta?
    Snälla hjälp!  

• Svar på tråden Vad kan vara fel på min hotmail om någon inte kan maila till den?
  • SecretFlower

Har du raderat bort onödiga mejl?
    Jag hade samma problem för ett tag sedan och det var minnet som var fullt i hotmailen...löste sig då jag raderat lite :)

• Fidelisen
    SecretFlower skrev 2013-11-25 19:01:56 följande:
    Har du raderat bort onödiga mejl?
    Jag hade samma problem för ett tag sedan och det var minnet som var fullt i hotmailen...löste sig då jag raderat lite :)
    Jag ser till att rensa bort onödig reklam och sådant som bara tar plats. 
    Det underliga är att jag får mail dagligen men dennes mail kommer inte fram. Förstår ingenting.  
  • sportpappa

Fungerar det om du skickar ett mail till blogginnehavarens mailadress som den personen sedan besvarar? Det kan ju vara så att han/hon skriver mailadressen fel.

• Fidelisen
    sportpappa skrev 2013-11-25 19:05:17 följande:
    Fungerar det om du skickar ett mail till blogginnehavarens mailadress som den personen sedan besvarar? Det kan ju vara så att han/hon skriver mailadressen fel.
    Det har vi inte testat, har bara kommenterat i bloggen. 
    Har skrivit ut adressen i kommentaren så att det bara ska vara att klippa och klistra men det fungerar ändå inte. :-/ 
  • SecretFlower

Du har säkert kollat så det inte far till skräppost mappen?! :)

Är det också från hotmail som blogginnehavaren skickar eller vad är det för mail?

• Kerubmamman

vilket felmeddelande får blogginnehavaren? 

Keruben lyser av intelligensens prakt - Giovanni Pico della Mirandola
  • Fidelisen
    Kerubmamman skrev 2013-11-25 19:13:17 följande:
    vilket felmeddelande får blogginnehavaren? 
    Jag vet inte, det har blogginnehavaren inte skrivit. Har bara fått veta att det inte går att skriva till mailen. 

• Fidelisen
    SecretFlower skrev 2013-11-25 19:13:15 följande:
    Du har säkert kollat så det inte far till skräppost mappen?! :)

Är det också från hotmail som blogginnehavaren skickar eller vad är det för mail?
    Inga skräpmail nej. Vet inte från vilken typ av mail blogginnehavaren mailar ifrån. 
  • Kerubmamman
    Fidelisen skrev 2013-11-25 19:14:22 följande:
    Jag vet inte, det har blogginnehavaren inte skrivit. Har bara fått veta att det inte går att skriva till mailen. 

Fråga, det kan hålla svaret till varför det inte går.  
    Fidelisen skrev 2013-11-25 19:15:23 följande:
    Inga skräpmail nej. Vet inte från vilken typ av mail blogginnehavaren mailar ifrån. 
    Det kan vara problem hos hennes leverantör. 
    Keruben lyser av intelligensens prakt - Giovanni Pico della Mirandola
  • RöttÄrSött

Jag har haft samma problem med min hotmail Jag rensade alla korgar och det släppte vad jag märkt av.

Fick mejl från exempelvis en kollega på sin jobbadress men en annan med samma domän studsade bara mejlen för. Det var inte full och jag fick mejl dagligen men vissa studsade.

• UniqueSnowflake

Hotmails servrar börjar bli fulla.

• Vaniljpinglan

Har du hotmail så kan det studs för de börjar bli så fullt på deras server, antingen skaffar du en ny på annat gåll eller kollar med bloggen om den har en bloggmejl du kan få och skriva till för att se om de kan svara på din mejl på det sätt eller svara i bloggens kommentarer det brukar funka bra

Svar på tråden Vad kan vara fel på min hotmail om någon inte kan maila till den?