Anonym (ts) skrev 2013-11-26 00:18:34 följande:
Tack för era tips :) Kanske får utveckla min syhobby, börja träna (gillar att träna) & starta en mammagrupp då. Lämna bort barnet har jag aldrig gjort, sonen har sovit borta kanske 5 ggr sen han föddes, jag gillar att umgås med min son. Det som var förra gången var att jag sällan tog mig iväg utan var mest hemma och fixade och dona, en hjälpsam make har ja verkligen, så avlastning har aldrig varit ett problem :) Bara så roligt att höra hur ni andra har fördrivit eran tid när barnen blivit några månader och amningen fungerar bra osv : ) :)
Låter bra :) jag tror det är bra att man har lite "egna" saker att syssla med även att man är mammaledig. Sen är ju självklart tiden med bebisen viktigast, men det blir ju lätt som du säger att man fastnar hemma. Grejar med tvätt och sånt där som inte "ger" så mycket :) Öppna förskolan är kanon där jag bor, när jag hade varit där med kompisar några gånger vågade jag mig på att gå dit själv och det var inte så läskigt! Det bästa med barn är ju att man alltid har något att prata om ;) När är det dags för bebis? Jag väntar syskon till våran 2-åring i Mars :)