• DaisyHunden

Tonåring, ställ frågor :D

Halloj!
    Jag har sett att det finns många trådar där ni ställer frågor till tonåringar. Drar igång en sådan själv, och jag svarar självklart 100% ärligt på alla frågor c:

• Svar på tråden Tonåring, ställ frågor :D
  • CharlieGallifrey

Vilken typ av tonåring är du?
    Festaren, "emo:t", fjortisen ect.. Hoppas att du fattar :)

Själv var jag emo som aldrig vågade dricka eller röka haha

• DaisyHunden
    CharlieGallifrey skrev 2013-11-25 23:42:20 följande:
    Vilken typ av tonåring är du?

Festaren, "emo:t", fjortisen ect.. Hoppas att du fattar :)

Själv var jag emo som aldrig vågade dricka eller röka haha

Hm, skulle nog vilja säga en blandning av nörd och "emo" faktiskt. Lägger all kraft på skolan, men min stil är mer åt "emo"hållet, om du förstår vad jag menar :)
  • Emmi27

Vad är emo egentligen? Har aldrig fått grepp om det där och det fanns ju inte när jag var tonåring så känner mig ungefär som mina föräldrar måste ha gjort när en själv slängde sig med obegripliga uttryck och dom bara fattade iiimgenting Hur gammal är du?

• Modernmom

Vad saknar du hos dina föräldrar? Vad skulle du vilja att de tänkte på? T ex gav dig space, slutade tjöta, bara gav dig en kram, frågade hur du mådde osv

• DaisyHunden
    Emmi27 skrev 2013-11-26 00:42:05 följande:
    Vad är emo egentligen? Har aldrig fått grepp om det där och det fanns ju inte när jag var tonåring så känner mig ungefär som mina föräldrar måste ha gjort när en själv slängde sig med obegripliga uttryck och dom bara fattade iiimgenting Hur gammal är du?

Emo = Emotional Hardcore. Kännetecknas av svarta kläder tillexrmpel :) Jag är under 15 ;)
  • DaisyHunden
    Modernmom skrev 2013-11-26 08:30:55 följande:
    Vad saknar du hos dina föräldrar? Vad skulle du vilja att de tänkte på? T ex gav dig space, slutade tjöta, bara gav dig en kram, frågade hur du mådde osv

Jag skulle vilja att de lät mig vara den jag faktiskt är, och inte hålla på med annat. Det skulle även vara trevligt om de någon gång frågade hur jag mådde, för det var länge sedan. Jag vill ovkså att de slutar jobba ihjäl sig :(
  • Modernmom

Men kan du ändå förstå deras oro? Min erfarenhet och kunskap om Emo är begränsad, men man ser lite annorlunda ut och känns lite "insluten" i sig själv, om du förstår vad jag menar.

Som förälder ser jag tonåren och ungdomstiden som den tiden man lär sig anpassa sig till samhället och växer upp och jag skulle ha svårt att förstå den typen av subkultur. Man tror att de aldrig ska växa upp och få sig ett jobb osv.

Blir man bara arg när föräldrar försöker hjälpa till till vuxenlivet? Hur ska man göra få att nå ut på rätt sätt utan att trampa på dina känslor? Ser du också dig själv med jobb, egen lägenhet osv en vacker dag?

• DaisyHunden
    Modernmom skrev 2013-11-26 17:45:58 följande:
    Men kan du ändå förstå deras oro? Min erfarenhet och kunskap om Emo är begränsad, men man ser lite annorlunda ut och känns lite "insluten" i sig själv, om du förstår vad jag menar.

Som förälder ser jag tonåren och ungdomstiden som den tiden man lär sig anpassa sig till samhället och växer upp och jag skulle ha svårt att förstå den typen av subkultur. Man tror att de aldrig ska växa upp och få sig ett jobb osv.

Blir man bara arg när föräldrar försöker hjälpa till till vuxenlivet? Hur ska man göra få att nå ut på rätt sätt utan att trampa på dina känslor? Ser du också dig själv med jobb, egen lägenhet osv en vacker dag?

1. Finns ingen oro hos mina förälsrar iallafall. Jag har klädstilen "emo" (svarta kläder osv, för jag älskar de kläderna!) För att jag gillar stilen, men jag mår bra i öbrigt.

2. Nae. Jag tackar för hjälpen jag får!

3. Ja! Jag vill bli läkare. Jag vill även bo i ett fint hus när jag blir äldre.
  • nagev

Du ska sova över med din bästa tjejkompis och din bästa killkompis i samma rum . Är det OK att klä av sej tillsammas?Sova utan nåt på sej? sova i samma säng? Vara i badrummet alla 3  samtidigt och duscha efter varann?

• DaisyHunden
    nagev skrev 2013-12-01 18:48:23 följande:

Du ska sova över med din bästa tjejkompis och din bästa killkompis i samma rum . Är det OK att klä av sej tillsammas?Sova utan nåt på sej? sova i samma säng? Vara i badrummet alla 3  samtidigt och duscha efter varann?

Hm. 
    1. Nae, det skulle kännas rätt konstigt, haha.
    2. De får göra det om de vill, men jag skulle inte göra det. Vi är ju bästa kompisar, skulle känans lite konstigt att vakna och typ ha sparkat av sig täcket....
    3. Japp! Bara mys ju c:
    4. Badrummet alla 3 är ok, duscha efter varnadra också, men det skulle kännas lite "awkward" att se någon annans kön..
Svar på tråden Tonåring, ställ frågor :D