• Mammamumu

    Bonusmamma som har en avundsjuk biomamma runt halsen

    Jag har tröttnat. Det är så otroligt löjligt. Finns det nån som är Bonusmamma som stött på en avundsjuka hos biomamman? Det är så tråkigt att det ska va på det här sättet. I mitt fall så tyckte jag bra om mina bonusbarnen mamma. Sen skulle hon börja tävla. Värre blev det när jag och min sambo köpte hus. Fick barn och bonusbarnen nämnde att dom inte vill till mamma utan va kvar hos oss. Jag känner att hon är bitter att det gick bra för sin exman när han träffa mig. Allt skött upp till toppen och hon sitter ensam och är bitter på vårat liv. Hon ska bestämma vad barnen har för kläder ex. Jämnt. Om ena bonus dottern åker till sin mamma i ett par jeans här ifrån byter hon dom tills nästa vecka. Köper vi en ryggsäck så köper hon en ny och skickar med den gamla ryggsäcken som va en vecka gammal. Så håller hon på hela tiden. Sen frågar hon barnen vad vi ska göra nästa vecka hemma hos oss varje gång vi har semester och då åker hon och gör exakt samma sak som vi skulle gjort med barnen på sin vecka. Jag hade inget emot henne och bryr mig inte om hur det va i min sambo och hennes förhållande innan jag träffa min sambo. Men att hon förstör för oss på det här sättet verkar lite som psykisk störning. Hjälp vad gör man??

  • Svar på tråden Bonusmamma som har en avundsjuk biomamma runt halsen
  • puss

    Ja hon verkar ju helt rubbad. Köpa ryggsäck liksom?? Jag förstår att du plågas svårt!

  • Mammamumu

    Det är jobbigt att allt du köper till bonusbarnen byts ut. Ryggsäckarna va ett exempel på hur det ser ut varje vecka. Tycker inte du som jag att hon ska va glad att hennes barn har en extra mamma som tar hand om hennes barn lika mycket som sina egna? Men av nån anledning så håller hon på att sätta stopp för det. Va du ironisk med ditt svar?

  • Mammamumu

    Om man förstår helheten i mitt inlägg handlade det inte om att jag plågas svårt av att hon köpte en ryggsäck dagen efter. Det som är rubbat är att allt, verkligen allt ska bytas ut. Så har det vart i 6 år. Det har hänt mycket rubbat och att va Bonusmamma till två underbara flickor som har en psykisk sjuk mamma har vart plågsamt. Men om man håller sig till detta problem som va ifall nån har haft samma problem och vad gör man om mamman inte förstår eller vill fortsätta med dessa löjliga idéer. Jag har tappat listen att gå och handla med mina bonusbarn ex vinterjackor som ska hålla ett tag för dyra pengar. Sen försvinner jackorna efter några dagar hos mamman och hon har köpt nya. Ska jag bara köpa kläder och saker saker till mina barn och säga till mins bonusbarn att nej ni får inget för er mamma byter ut det ni får imorrn?

  • Litet My

    Låt henne köpa kläderna till sina barn då om det är viktigt för dem vad de har på sig (oftare tycker mamman sånt är viktigare än pappan tycker) så lägger ni samma summa på aktiviteter eller annat? Konstigare än så är det väl inte?

  • Litet My
    Mammamumu skrev 2013-11-26 02:26:23 följande:
    Det är jobbigt att allt du köper till bonusbarnen byts ut. Ryggsäckarna va ett exempel på hur det ser ut varje vecka. Tycker inte du som jag att hon ska va glad att hennes barn har en extra mamma som tar hand om hennes barn lika mycket som sina egna? Men av nån anledning så håller hon på att sätta stopp för det. Va du ironisk med ditt svar?
    Jag tycker låter som nån form av maktkamp mellan bio och bonusmamma faktiskt, återigen låt henne köpa såna saker som hon tycker är viktiga.

    Att hon ska vara tacksam att du "leker mamma" åt barnen varannan vecka? Varför skulle hon vara det?
  • Wilner
    Litet My skrev 2013-11-26 05:14:46 följande:
    Jag tycker låter som nån form av maktkamp mellan bio och bonusmamma faktiskt, återigen låt henne köpa såna saker som hon tycker är viktiga.

    Att hon ska vara tacksam att du "leker mamma" åt barnen varannan vecka? Varför skulle hon vara det?
    Riktig mamma >>> Plastmamma
  • Lindsey Egot the only one

    Skulle du själv vara tillfreds med att någon annan ALLTID köpte grejer till dina barn och att du ALDRIG fick bestämma. Det är speciellt att tex få handla den första ryggsäcken till barnen inför skolstarten. Det blir som en mamma-barn grej man gör tillsammans, går till köpcentrat kollar i affärer, köpa grejer och sedan kanske fikar. Just nu tar du det ifrån henne. Tycker du att det är rätt? Du tar ifrån henne en del av det sociala samspelet en mamma har med sina barn. Du har ju egna barn du kan handla till, varför måste just DU handla till bonusbarnen? Lämna över det till barnens föräldrar för husfridens skull. En dag kommer du själv kanske vara biomamman med en jobbig bonusmamma som försöker ta över dina älskade barn. För just nu försöker du manövrera ut barnens biologiska mamma genom att förminska henne rejält. Du vet mycket väl vad du sysslar med men vill bli tagen som ett offer.

  • Litet My
    Wilner skrev 2013-11-26 05:22:01 följande:
    Riktig mamma >>> Plastmamma
    Jag har överlag lite svårt att förstå det här att en del bonusmammor anser att Biomammorna skall vara så tacksamma jämt, väldigt ofta över saker som inte ens rör biomamman. Själv är jag tacksam om någon ställer upp för mig och gör mig en tjänst och jag KÄNNER MIG tacksam.

    Sedan tror jag att TS är ganska ordentligt kryddad, om ett barn har en sliten ryggsäck och det uppmärksammas på båda håll är det ju inte så konstigt om man har en dålig kommunikation att det köps ny väska både på mammans och pappans håll.

    Lite som med jeansen "Om ena bonus dottern åker till sin mamma i ett par jeans här ifrån byter hon dom tills nästa vecka. "- om nu barnet använde byxorna veckan innan finns det ju stor risk att de ligger i tvättkorgen.

  • Litet My
    Lindsey Egot the only one skrev 2013-11-26 05:37:46 följande:
    Skulle du själv vara tillfreds med att någon annan ALLTID köpte grejer till dina barn och att du ALDRIG fick bestämma. Det är speciellt att tex få handla den första ryggsäcken till barnen inför skolstarten. Det blir som en mamma-barn grej man gör tillsammans, går till köpcentrat kollar i affärer, köpa grejer och sedan kanske fikar. Just nu tar du det ifrån henne. Tycker du att det är rätt? Du tar ifrån henne en del av det sociala samspelet en mamma har med sina barn. Du har ju egna barn du kan handla till, varför måste just DU handla till bonusbarnen? Lämna över det till barnens föräldrar för husfridens skull. En dag kommer du själv kanske vara biomamman med en jobbig bonusmamma som försöker ta över dina älskade barn. För just nu försöker du manövrera ut barnens biologiska mamma genom att förminska henne rejält. Du vet mycket väl vad du sysslar med men vill bli tagen som ett offer.
    Och var 17 finns pappan i det hela (något som jag ställer mig frågande till i många trådar). Tycker han det är lika viktigt som mamman att få köpa kläder/väska osv och vilken sort det är, eller är det TS som vill pinka revir?
Svar på tråden Bonusmamma som har en avundsjuk biomamma runt halsen