• Forumvärd

    Familjelivsjulkalender 12/12. Vinn Sängmobil Smurfarna

    Var med och öppna luckan den 12 december i Familjelivs julkalender!

    Idag kan du vinna en söt sängmobil med Smurfarna!


    Sängmobilen inkluderar fem figurer, stadig fästarm och mekaniska speldosa.Mobilen är säkerhetstestad och passar alla typer av barnsängar och spjälsängar.  Läs mer om vinsten här


    För att vinna vill vi att du delar med dig på ditt bästa knep för att snabbt skapa julstämning hemma! Vad gör man om man inte hunnit städa och pynta, men ändå vill skapa julmys? Tänder ljus som doftar kanel, hänger upp dekorerade apelsiner i alla fönster eller sätter tomtar på strategiska ställen?
    Vi vill även att du skriver en kort motivering till varför du vill vinna.

    Tävlingen öppnar 12/12 och pågår fram till midnatt 12/12. Vinnaren utses av en jury på Familjeliv och presenteras den 13/12.

    Vinnaren måste svara inom en vecka, annars går vinsten till någon annan.
    Vi kommer göra vårt bästa för att du ska få din vinst före jul, men vi kan inte garantera det.

    Läs gärna våra fullständiga tävlingsregler.

    Lycka till! Solig

  • Svar på tråden Familjelivsjulkalender 12/12. Vinn Sängmobil Smurfarna
  • mwiksten

    Man köper färdig pepparkaksdeg och gräddar en plåt så man får lite juldoft. Sen tänder man röda ljus och spelar lite julmusik, äter en mandarin och dricker julmust tillsammans med familjen :)

  • Livlig

    Ta in lite granris och sätt i en vas, pynta. 
    Sätt på Lugna favoriter 104,7 ( de spelar julmusik nonstop ända fram till annandagen) så slipper du leta upp dina repiga julskivor. 

    Låt barnen rita teckningar och sätt upp med klädnypor. Tänd ett ljus eller tänd mysbelysningen. 
    Vi har en julgransbelysning, som vi hänger upp i fönstret istället för stjärna.  

    Köp färdigt deg eller bullar. 

    Vem vann  i de förra luckorna? 

  • Eleonoor

    Då sätter man på julmusik och tänker tillbaka på de jular som varit, eller varför inte krypa upp i soffan med en kopp te och kolla på en mysig julfilm? :)

    Det hade varit toppen att vinna denna till bebis som kommer i juni ????

  • 81 an

    Man fixar iordning en gran och skinka. När man sedan får smaka första biten skinka som då är varm på en smörgås och dricka julmust till. Då är det juligt enligt mig.

    Min man älskar smurfarna. Han samlade på dem och har fortfarande sina figurer kvar i en låda. Han skulle därför bli överlycklig ifall vi skulle vinna och att vårt kommande barn skulle få en sådan underbar sängmobil då hans förhoppning är att våra barn skall älska smurfarna så som han gör.

  • straw2008

    Man sänker ljuset, sätter upp en ljusslinga ute om man har möjlighet, hänger upp julstjärna om man har någon. Radio 104.7 sen försöker man samla sig så gott man kan så familjen blir hel. Finns alltid ett mysigt spel eller julig tvprogram att se på. Man varvar ner, tänder ljus o njuter av närheten. Skulle så otroligt gärna vilja ha denna till vår lilla smurf i magen, jag är själv nostalgiskt lagd o uppvuxen på 70& 80 talet !! Älskar smurfar o hallonsaft !!


    I kinamockaskogen.....
  • Haannaaa

    För att skapa julmys, ja då sätter jag på julmusik. Helst "Leif Loket Olssons" härliga julskiva, den har följt med mig i alla år. Sen så tar vi upp lite ljusstakar och ställer i fönstren, det är så härligt att ha dom tända när mörkret smyger sig på. Min kära mormor och jag brukar alltid sätta oss i soffan med en kopp kaffe och prata om tidigare jular. Eftersom min morfar inte längre är bland oss så brukar vi sitta och prata om saker han gjort och saker han sa. Min morfar var en lurig gubbe och man kunde aldrig gissa vad han skulle försöka sig på. Varje jul gjorde han alltid något som stod ut i mängen! 

    Jag och min fästman väntar vårat första barn i Maj, vi är överlyckliga och har nu börjat att titta på bebissaker i affärer och liknande. Det är så roligt! Denna sängmobil skulle vara en jätte bra lite present till bebisen som ska komma. Den skulle komma till användning direkt! Solig

  • Juronjaure

    Det enklaste sättet att skapa julstämning är enligt mig att sätta upp adventsljusstaken. Ljus behövs verkligen i slutet av november/början på december, och om jag bara fick välja ett enda pynt så skulle det vara just detta. Jag är dessutom en julkalenderälskare och sätter gärna på Sunes jul på dvd redan i oktober för att få längta lite... Det ger mig julkänslor!

    Mobilen vill jag vinna som julklapp till vår lille plutt, som är på väg.

  • Livlig

    Ska man skriva varför man vill vinna också? Isåfall ska vår nya bebis såklart få den. Hen ligger i magen och är leveransklar i nästa år. Hen skulle säkert älska smurfarna. 

  • Swifta

    Pepparkakor luktar (och smakar) jul. De är ett snabbt och billigt sätt att pynta och få fin stämning och underbar doft på samma gång. Kan hängas i fönster, i granen, läggas i fin skål eller varför inte göra i 3D-form och ställa på bänken. Doften håller i sig länge, mycket längre än doftljus och potpurrier. Dessutom innehåller pepparkakor till skillnad från många ljus bara naturliga ämnen. Väljer du att dekorera pepparkakorna med kristyr, strössel och godis så får du på köpet ett mycket roligt och uppskattat julpyssel för både stora och små.

    Vi väntar vårt första barn i april och denna mobil skulle passa jättebra i barnrummet som blir årets efter-jul-projekt. Smurfarna var mina favoriter när jag var liten och jag skulle gärna vilja att mitt barn ska upptäcka dem med.

  • Jennyorust

    Om det snabbt ska bli julstämning så är det en julskiva på hög volym som gäller! Vill gärna vinna till vår nykomling som kommer i apil!

Svar på tråden Familjelivsjulkalender 12/12. Vinn Sängmobil Smurfarna