• Pippi Strumpa

Vinteroverall i storlek 146/152 - finns det?

Kan någon hjälpa mig? Jag har sökt och sökt men inte lyckats hitta någon vinteroverall i storlek 146 (eller 152) till min dotter? Hon är bara 8 år men ovanligt lång. Alla vänner har overall och hon är smått förtvivlad. Önskar helst Didrikson, men deras verkar sluta i storlek 140. Jag tänker att om inte annat borde det väl finnas overaller i storlek Extra Small till vuxna, som hon kan ha?

• Svar på tråden Vinteroverall i storlek 146/152 - finns det?
  • Pippi Strumpa

Hittade på Smile-butiken... 

• Pippi Strumpa

Maria Elise skrev 2013-11-26 10:25:42 följande:
    Gogglade lite och stadium har en som gick upp till 164 från Everest
    Tack!
  • Johan70

Det finns ju overaller i vuxenstorlek (sök på "skoteroverall" på nätet), så det borde väl inte vara så svårt att hitta någon som passar även om flickan är storvuxen för sin ålder?

• vampyria2
    Mickan76 skrev 2013-12-06 13:15:28 följande:
    Overall på barn över 4 ser inte klokt ut.
    Folk som tycker att hur det ser ut går före det praktiska när det kommer till barn är inte så kloka Flört
  • Mickan76

Fast jacka och tjockbyxor är mkt mer praktiskt enl mig. Ska man bara till affären på hörnet tar man bara jackan, etc.

• vampyria2
    Mickan76 skrev 2013-12-06 13:20:58 följande:
    Fast jacka och tjockbyxor är mkt mer praktiskt enl mig. Ska man bara till affären på hörnet tar man bara jackan, etc.
    Fast om de är ute och leker så är en overall bättre enligt mig, det måste väl ändå var och en få bestämma själva och det jag reagerade på är att du som vuxen ens tänker tanken på att ett barn inte ser klok ut bara för att de har nått praktiskt på sig.
  • zika

Har också långa barn ❤️
    Polarn hade till 152 förra året.
    Didriksons har en modell som går till 170
    Molo har en modell till 164
    Gneis har till 152
    Stadium har i stora storlekar
    Jag har inte köpt någon overall i år dock

• Johan70
    Jacka och täckbyxor ser ju aldrig klokt ut. Overall ser däremot alltid riktigt klokt ut och är bra mycket mer praktiskt ur alla tänkbara synpunkter.

Jag har själv overall när jag är ute och skottar snö på vintern, det är bra mycket bättre än att behöva ha två plagg att dra på sig, och jag är nästan 40. När jag går till jobbet har jag ytterrock.

Håll dina personliga estetiska överväganden för dig själv och låt andra få agera enligt vanligt sunt förnuft, föreslår jag.
  • BeanBag
    För mode är viktigare än funktion??
Svar på tråden Vinteroverall i storlek 146/152 - finns det?