• Äldre 26 Nov 10:04
    2139 visningar
    10 svar
    10
    2139

    Familjelivsjulkalender 15/12 Vinn bärsele!

    Var med och öppna luckan den 15 december i Familjelivs julkalender!

    Idag kan du vinna en praktisk bärsele!


    Bärsele Gotland Hejde är en smidig och kompakt bärsele med en bärkapacitet på 5.5-11 kg. Bärselen är tillverkad i ett mycket starkt material som är bekvämt både för dig och din baby. Läs mer om bärselen här


    För att vinna vill vi att du laddar upp en bild på ditt pepparkakshus! Vad har ni byggt av pepparkaksdeg?
    Vi vill även att du skriver en kort motivering till varför du vill vinna.

    Tävlingen öppnar 15/12 och pågår fram till midnatt 15/12. Vinnaren utses av en jury på Familjeliv och presenteras den 16/12.

    Vinnaren måste svara inom en vecka, annars går vinsten till någon annan.
    Vi kommer göra vårt bästa för att du ska få din vinst före jul, men vi kan inte garantera det.

    Läs gärna våra fullständiga tävlingsregler.

    Lycka till! Tomte

  • Svar på tråden Familjelivsjulkalender 15/12 Vinn bärsele!
  • Äldre 15 Dec 08:32
    #1

    Här har vi gjort tomtens spa & resort, där tomtarna kan ladda upp inför den hektiska julhelgen. Varför inte ta ett avkopplande bad i poolen när julstressen är över?

    Jag vill gärna vinna bärselen till lillasyster så jag har båda händerna till att hjälpa storasyster med mer bakverk :)

  • Äldre 15 Dec 12:40
    #2

    Hej, hej!

    Hur laddar jag upp en bild?

    //Johanna

  • Äldre 15 Dec 12:54
    #3

    Never mind, såg just bifogs-knappen nedan... 😊 En pepparkake-hantel som ska inspirera den nyblivna modern (moi 🎈) till stordåd på gymmet! Gotland bärselet ser ju synnerligen smidigt ut då man önskar ha armarna fria till tex biceps-curls 💪

  • Äldre 15 Dec 12:56
    #4

    Nope, gick tyvärr ej att bifoga någon bild 😕

  • Äldre 15 Dec 16:52
    #5


    För något år sedan gjorde jag dessa hus. Tanken var att det skulle bli som en by och trots trasiga och sneda delar blev det ändå rätt charmigt tycker jag. Ett vanligt hus, ett mindre hus och en liten kyrka. Självklart ska pepparkakshus prydas med godis i MÄNGDER :) 

    Motivering:
    Detta vore verkligen en kanonvinst eftersom dottern AVSKYR att ligga i vagnen. Redan från start har hon velat vara med och bli buren för att kunna kolla runt och alldeles för ofta händer det att hon börjar gråta för att hon måste ligga i vagnen. Detta kan jag tycka är ganska jobbigt när man till exempel är på affären och måste ta upp och vagga en 6-kilos-bebis så hon blir tyst och sedan lägga tillbaka henne i vagnen och skynda sig hem. En bärsele skulle verkligen underlätta!
  • Äldre 15 Dec 16:57
    #6

    Här dekorerar Liam (7) och Ethan (5) pepparkakshus hemma hos mormor och morfar.
    Bärselen vill vi gärna vinna till mini-kusinen Noah som föddes för en knapp månad sedan, nästan 5 veckor för tidigt....


  • Äldre 15 Dec 17:02
    #7

    Vårat pepparkakshus blev visst inte uppe så länge, vände bort ryggen i två sekeunder och då hade lilleman raserat det.... Han ville ju smaka!!

    En bärsele vore toppen, särskilt eftersom den är anpassad för kroppen!
    Lilleman har mycket spring i sina fötter, det går inte att mamma sitter med en bebis och är trötter.
    Förstår att jag kommer få springa efter och ha koll, då kan jag ju inte kasta bebisen som en fotboll!
    Härligt om den sitter erbonomiskt och gott, så kan den åka med på mamma som slipper få ryggskott!


  • Äldre 15 Dec 18:25
    #8


    Efter en hel del knåpande blev det ett muminhus till slut!

    Bärselen vill jag vinna till vår kommande plutt, så att jag har något att bära honom/henne i när vi går på promenad. Vagn funkar dåligt om man vill ut i skogen och promenixa...
  • Äldre 15 Dec 22:09
    #9

    Förra året testade jag baka pepparkakor, det gick inte bra kan jag lova,
    något pepparkakshus har jag därför inte vågat mig på att prova.
    Mina systersöner kan mig få lära,
    dem är, som ni ser, helt grymma på det dära.


    Över vägar, vatten och stränder,
    håller vi tryggt våra barns händer.
    Barnen är det absolut bästa vi har,
    vi älskar dem mest av allt, på årets alla dar.
    Ett riktigt äventyr vill vi därför barnen ge,
    alla världens "hörn" ska dem få se.
    Första stoppet blir Kanarieöarna,
    dit vill vi ju så väldigt gärna.
    Trött i benen kommer de säkert bli,
    då vore den här perfekt att få åka i.


    Milliam och Nathalie <3
  • Äldre 16 Dec 11:03
    #10

    Smarrigt med alla dekorativa pepparkakshus! Solig
    Tack för att ni delar med er!
    Dagens vinnare är schkogSolig
    Ett stort grattis till dig!
    Inboxa din adress, mejladress och mobilnummer till mig så kommer vinsten på posten


    schkog skrev 2013-12-15 16:52:39 följande:

     


    För något år sedan gjorde jag dessa hus. Tanken var att det skulle bli som en by och trots trasiga och sneda delar blev det ändå rätt charmigt tycker jag. Ett vanligt hus, ett mindre hus och en liten kyrka. Självklart ska pepparkakshus prydas med godis i MÄNGDER :) 

    Motivering:
    Detta vore verkligen en kanonvinst eftersom dottern AVSKYR att ligga i vagnen. Redan från start har hon velat vara med och bli buren för att kunna kolla runt och alldeles för ofta händer det att hon börjar gråta för att hon måste ligga i vagnen. Detta kan jag tycka är ganska jobbigt när man till exempel är på affären och måste ta upp och vagga en 6-kilos-bebis så hon blir tyst och sedan lägga tillbaka henne i vagnen och skynda sig hem. En bärsele skulle verkligen underlätta!
Svar på tråden Familjelivsjulkalender 15/12 Vinn bärsele!