• Forumvärd

    Familjelivs julkalender 18/12 Vinn en Sulky!

    Var med och öppna luckan den 18 december i Familjelivs julkalender!

    Idag kan du vinna en Trille Jet Sulky!


    Lätt att fälla ihop och hopfälld tar den en minimal plats. Bra och behändig att ha med på semestern eller i shoppingcentrumet Läs mer om vinsten här


    För att vinna vill vi att du laddar upp en bild på temat barn och jul! Det kan vara dina egna barn eller barn du känner, kanske utklädda till tomtenissar eller med munnen full av julgodis. Motivet bestämmer du.
    Vi vill även att du skriver en kort motivering till varför du vill vinna

    Tävlingen öppnar 18/12 och pågår fram till midnatt 18/12. Vinnaren utses av en jury på Familjeliv och presenteras den 19/12.

    Vinnaren måste svara inom en vecka, annars går vinsten till någon annan.
    Vi kommer göra vårt bästa för att du ska få din vinst före jul, men vi kan inte garantera det.

    Läs gärna våra fullständiga tävlingsregler.

    Lycka till! Tomte

  • Svar på tråden Familjelivs julkalender 18/12 Vinn en Sulky!
  • Ampellilja


    det skulle vara mycket kul att ha en ny sulky då jag alltid köper mina begagnade och som fattig student lär det inte bli någon ny till lillebror
  • Goliatbagge

    Den här lille kotten ska ut och resa i vår. Vad vi inte har tänkt på är att det blir alldeles för krångligt att ta med sig hans enormt klumpiga gamla vagn på flyget och nere på gatorna där. En sulky är verkligen något som vi önskar oss och som vi skulle bli väldigt tacksamma för. 



     
  • Apelsin

    Vi önskar oss en Sulky till den här julkillen då det är väldigt backigt här och vagnen blir väldigt tung. En sulky skulle bli väldigt användbar här när isen smält på vägarna. Det är tråkigt när man får låta bli att gå promenaden pga vagnen.



     

  • TapetKlister


    Året var 2011 och också min sons första jul,
    i år var tomten lite extra kul.
    Denna tomte var lite annorlunda tyckte barnen,
    föräldrarna undrade om han smuttat på spriten.
    Mannen bakom masken var min man, som försökte skådespela,
    tre av fyra barn gick med på det hela.
    Sista gömde sig i mammans famn och ville inte några klappar ha,
    han tyckte inte alls att tomten var något bra.
    Jag tror det var hans dialekt, för i övrigt var han perfekt,
    ingen såg att det var han, åtminstone inte direkt.


    Motivering:
    I år fyller min mamma hela 50 år,
    tänk vad snabbt året går.
    Till Gran Canaria ska vi åka då,
    ett fint minne för livet ska hon få.
    Åka med barn är inte helt lätt,
    dem orkar ju inte på samma sätt.
    Långa promenader kommer det bli, 
    en Trille Sulky vill barnen då sitta i.
    Jag vill att denna resa ska bli det bästa,
    min mamma förtjänar det allra bästa.


    Vagnar är såklart bra att ha,
    då man på promenader ska.


     


    Milliam och Nathalie <3
  • Jennyorust


    Det här är en tomtenissa som jag och min son har gjort ihop! Vi hämtade granris och fick pysslat en bra stund!
    Denna tomtenissa bor utanför vår ingång till huset!

    Vi önskar oss en liten smidig sulky eftersom det kommer ett syskon snart. Då hade det vart bra att ha med en vagn till storebror när vi ska iväg, han är bara 20 månader och kommer inte orka gå alltid!
    Bagaget i bilen kommer vara barnvagn och hund så en lilen sulky får förhoppningsvis plats!

    V
  • Louisa

    Hej!
    Grabben här vill önska en riktigt God Jul!! Han tyckte luvan kunde ligga kvar i garderoben eftersom skidglasögon passade mycket bättre till tomten! Måste ju skydda ögonen i släden! :)



    Tänk att vinna en så fin grej, 
    hade passat fint till syrrans tjej!
    Alltid på språng i full fart, 
    en sulky behöver hon riktigt snart!
    Hon ställer alltid upp och finns hela tiden där,
    hon är mig så fantastiskt och otroligt kär!
    Så vi håller alla tummar vi har, 
    hoppas hoppas en sulky till syster far!!

    MVH
    /Louisa och Charlie
  • schkog

    Detta är dottern som nu är fyra månader. Det här blir hennes första jul :)




    En sulky är ju otroligt behändigt att ha med sig som sagt och eftersom vi funderar på att åka utomlands till sommaren/hösten så vore en sulky väldigt bra att ha med just då. Denna verkar så otroligt smidig och skulle nog uppskattas av de som lastar bagaget på flygplanet :)

  • Liljan77

    Hemmagjord julkalender. Varje dag får tomten mera skägg.



    Med en lätt o smidig sulky skulle vi vara redo för små korta promenader för kommande barnvaktstillfällen.
  • Zinnas

    Här är pepparkakor som familjen bakade i början av december. Vi ska ha som tradition att alltid baka pepparkakor samma dag varje år, hela familjen. Så hade vi "hemma" också, och jag tycker det är så mysigt att baka allihop tillsammans. 



    En sulky vore toppen när snön smält bort. Medan babyn sover i vagnen på promenaderna, så skulle storebror få sitta i den. Han har nyss fyllt två år, och orkar inte gå så långt. Och även om han skulle orka så tar han tusen små pauser för att kolla vad som finns i diken, titta på träden, fåglarna, bilar osv. Så en sulky skulle vara perfekt! ;)
  • Casie

    God Jul önskar vår lilla buskisse Gunilla och hoppar opp i gran och jamar så att alla ska titta. Matte är kvick me kameran för att fånga den charmiga missen på bild Solig Men så *krasch* *bom* och *pang* granen flyger i golvet...! Kissen klarar sig oskadd och kurar under soffan en stund, men sådan otur vi har att det inte bara är julekulorna som gått i kras utan även vår nya TV har också fått sig en kyss så det bara återstår ett enkelt utbud av "myrornas krig" på alla kanaler. Kattens julehyss blir en dyr historia för husse och matte som under året också fått sitt första barn Baby

    Det börjar bli trångt i bilen med andra ord när jag, min man och vår bebis
    samt Gunilla och hennes minst lika busiga syster Rut stuvar in oss i bilen för att åka och hälsa på våra släkter som bor i andra städer. En sulky skulle underlätta mycket då den är enkel, smidig och tar lite plats.

  • DrömFåret

    Det här är barn och jul, de spännande klapparna, så spännande att man inte ens hinner titta upp när mamma fotograferar. Detta var förra året och sonen hade precis fyllt två. I år får han nog dessutom hjälpa lillebror med sina klappar.



    Vi skulle bli jätteglada och skulle absolut få användning av en snygg och smidig sulky, då vi har det lite trångt i bilen. När jag precis blivit gravid med vår första son, blev vi akut familjehem till barnen vi var kontaktfamilj åt, och idag 3,5 år senare bor de fortfarande här. <3 Idag när vi åker långt får vi skaffa hundvakt eller hoppas på att vi inte behöver använda någon vagn dit vi åker. Sulkyn skulle betyda att hela familjen kan åka tillsammans och ändå ha tryggheten att få med sig en vagn när lilleman blir trött.
  • Forumvärd

    Tack för alla fina och juliga bilder Solig
    Snart så är julen här. Det går så fort!
    Dagens vinnare är Ampellilja. Ett stort grattis till dig! Solig
    Inboxa din adress, mejladress och mobilnummer så kommer vinsten! Jag måste ha dina uppgifter inom en vecka annars går tyvärr vinsten vidare!


    Ampellilja skrev 2013-12-18 09:34:51 följande:

     


    det skulle vara mycket kul att ha en ny sulky då jag alltid köper mina begagnade och som fattig student lär det inte bli någon ny till lillebror

  • Ampellilja

    tack så jätte mycket, vad roligt första gången jag vinner något :D God jul till er alla o jag har skickat mina uppgifter till dig!

Svar på tråden Familjelivs julkalender 18/12 Vinn en Sulky!