• Forumvärd

Familjelivs julkalender 14/12 Vinn påslakan till babyn!

Var med och öppna luckan den 14 december i Familjelivs julkalender!

Idag kan du vinna ett läckert påslakanset!

Påslakanset från Rätt Start med motiv av diverse djur, passar till spjälsängen.
    Påslakansetet är tillverkat i ÖKO-tex miljöcertifierad bomull. Alla material och färgämnen i produkten är godkända enligt Sveriges EU-normer. Läs mer om vinsten här

Julen är rätt stressig tycker nog de flesta! Klappar ska handlas och mat ska lagas. Julfester ska ordnas osv och till slut kan man känna sig lite "sleten" lite till var mans. Hur gör du för att klara julstressen? Har du några knep och tricks så dela med dig av dessa. Du får gärna även lägga upp en bild på ditt stressade ansiktsuttryck eller något som symboliserar ditt anti-stress tips. Motivera också varför du vill vinna.

Tävlingen öppnar 14/12 och pågår fram till midnatt 15/12. Vinnaren utses av en jury på Familjeliv och presenteras den 16/12. Observera förlängd tävlingstid!

Vinnaren måste svara inom en vecka, annars går vinsten till någon annan.
    Vi kommer göra vårt bästa för att du ska få din vinst före jul, men vi kan inte garantera det.

Läs gärna våra fullständiga tävlingsregler.

Lycka till! Tomte

• Svar på tråden Familjelivs julkalender 14/12 Vinn påslakan till babyn!
  • Haannaaa

www.familjeliv.se/Hem/haannaaa/galleri.php

För att hantera denna julstress så blir det mycket sång och dans tillsammans med min fästman! Vi är båda två sångfåglar och älskar att stå på scenen tillsammans, vi har spelningar nu i december och uppträder med maaaaassor av julmusik! Vi tycker om att sprida glädje och få människor att glömma sina problem för stunden. 
    Så samtidigt som vi själva blir av med stressen så får vi också andra människor att slappna av! 
    Jag är så lycklig över att få göra detta tillsammans med min fästman och blivande pappa till vårt barn. 

Jag och min fästman vill jätte gärna vinna detta fina påslakan till våran lilla goding som kommer i Maj. Vi har inte jätte maffig ekonomi just nu, så vi kan inte köpa alltför mycket. Vi har fått jätte mycket begagnat ifrån släkt från båda sidorna. Vi är så tacksamma! 
    Men det vore roligt att vinna något också, haha! 

(Jag kan inte ladda upp bilder i mina inlägg, jag vet inte varför, så därför länkade jag till mitt bildgalleri. Där ligger en bild på mig och min fästman på scenen tillsammans!)

• Livlig

Det bästa tipset är att inte bli stressad, för man vet ju att julen kommer varje år. I januari säger jag att jag ska skaffa en presentlåda i garderoben och när tillfälle ges under året, köpa presenter och julklappar och lägga där i. Men tjena, har inte hänt än. 

När det gäller fara runt på tillställningar gör vi inget sånt. Vi äter inte julbord heller. Men ni som gör det, lär er sålla och tacka nej till sånt som inte är jättekul. 

Vi ser till att bli bort bjudna på julaftton = vi slipper grovstäda. Vi tar gärna med mat dock. 

Nu jag jobbade i butik förrut var julen den mest livliga perioden. Vi sålde för mest, så tänk på det ni som handlar, och var snäll mot biträdena. 

Vi vill vinna för nya bebisen behöver nya sängkläder. 

• weasley

I år är mitt bästa anti-stress-tips att inte ta på sig så mycket! Man gör det man kan, man måste inte visa sig duktig inför alla andra bara för att ligga i fosterställning i soffan på kvällen helt utmattad.

I år gör jag bara det som är kul och det jag vill/orkar - och det har varit bakning för det mesta. Jag tänker INTE ställa mig och rulla köttbullar och jag tänker INTE köpa en miljon julklappar. Så kan jag luta mig tillbaka och peta mig i naveln medans alla andra sliter sitt hår.

Så här kanske jag sett ut tidigare år, men inte i år!

• passo

Mitt bästa tips är att stanna upp, andas in, njuuuut!! Ta inte på dig saker du inte känner för, våga säg nej och delegera till andra. Var öppen om du tagit på dig för mycket, be om hjälp. Det är inget att skämmas över. Exempelvis om du tagit på dig att rulla 200 köttbullar och baka 500 pepparkakor, bjud in vännerna och be dem hjälpa till. Gör en tävling om vem som kan rulla 50 köttbullar snabbast, den som vinner får en liten present! :) GÖR det kul! Kram från stressfri jul:) Glöm inte, njuuuut! !

• passo

Och jag vill vinna för att det skulle göra mig glad att få ge det fina sättet sängkläder till min syster som väntar barn!

• Snuttemaddis

MItt bästa tips för att stressa ner är att helt enkelt rensa bort allt som egentligen inte är så viktigt för just min familj.Jag menar hur noga är det egentligen att göra det där rullströmmingen och köttbullarna som ingen av oss egentligen vill ha ?! 

Efter frukost så brukar jag ta en promenad bara för att rensa tankarna och planera upp resten av dagen. När jag kommer hem är jag fylld av energi :)

Jag vill vinna detta påslakanset till min lillebror som ska bli pappa för första gången nästa år. Jag ska bli FASTER!!

• De5pojkarna

Skit i allting!! Ge barnen sina klappar.. Det är barnens högtid, låt barnen slippa stressen.. Enkelt!!

Vi har inte ens köpt några julklappar ännu, julpyntat litegrann så barnen e nöjda. Klappar skall de få, utan stress. Klapparna köper vi dagen innan Julafton.. Enkelt..

• TapetKlister

Julen innebär definitivt mycket stress, ingen tvekan om den saken. Göra julen helt stressfri är nog omöjligt eftersom julmaten tar tid att laga, oavsett hur man gör. Vill man ha en helt stressfri jul får man nog strunta i att fira den och åka utomlands istället eller någonting sådant Flört

Förut, bara jag hade tittat på den här jättehögen med julklappar så hade jag blivit jättestressad.

Julen kan innebära stress på olika sätt. En del känner sig stressad över att dem inte kommer ha råd att köpa julklappar till sina familj och speciellt sina barn. Andra känner sig stressad över att dem inte kommer hinna köpa julklappar. En del känner sig stressad över att dem inte har någon att fira med och andra över att dem har alldeles för många som dem ska fira med och därmed också laga julmat till.

Tips nummer ett är; Stressa inte upp dig i onödan. Anpassa julafton efter dig själv. Strunta i julklapparna om de känns jobbiga, likaså julmaten. På julafton ska man ha trevligt och se framemot, man ska inte känna sig slutkörd och stressad över den.

Tips nummer två; Börja köpa julklapparna i tid. Jag brukar börja köpa mina julklappar redan när sommarrean sätter igång. Brukar hitta mycket billigt där och på sommarrean säljs faktiskt sånt som går att använda året om och inte bara sommarsaker. På hösten brukar webbutikerna ha mycket kampanjer och även då brukar jag passa på att handla en del. På det här sättet får jag mer för pengarna och slipper lägga ut stora summor för att kunna köpa en vettig klapp och viktigast av allt: jag slipper trängas där i december.

I år så var jag klar redan i oktober så nu sitter jag här och bara väntar på att tomten ska komma

Detta set med sängkläder skulle bli så fint i min dotters säng. Hon gillar alla slags djur och skulle bli jätteglad över detta fina set :)

Milliamo ch Nathalie <3
  • Svansjön

Ja detta stressfenomen har vi många gånger upplevt. Numera köper vi julklapparna under tidiga hösten. Då slipper vi stressen till jul. Mat som köttbullar och prinskorv, görs i november och fryses in. Allt för att underlätta. Numera känner vi ingen mera stress, vi njuter för var dag och myser med filmer och glöggom kvällarna i stället för att stressa med mat och paket =)

• Karra1

Jag är ingen som blir stressad, men den bästa stunden på julaftonen är för mig julbönen i kyrkan - då slappnar jag till max!

• hejsan01

mitt bästa sätt för att sluta stressa är att man behöver inte göra ALLT till jul. det tänker jag speciellt på nu när jag har en liten son på 5 månader. bättre färdiga pepparkakor än att stressa ihjäl sig o inte ha tid med lillen. man får välja det som är viktigast att göra. 

ett påslakanset med färgglada djur av godkända färger och material, 
    det är i julklapp till min lille son ett självklart val. 

• Zinnas

Mitt bästa sätt att slippa julstressen är att fundera över varför man firar jul. Julen kommer även fast man inte har städa, lagat massor med mat och pyntat hela huset. Försöka njuta av jultiden. Ska man ändå göra alla dessa saker så tar i alla fall jag en sak i taget. En dag städar jag, om och när jag får lust så bakar jag, att pynta tycker jag att är roligt så det har jag inget problem med, jag funderar färdigt ut vilka julklappar som ska handlas, så jag inte kommer hem med flera små, opersonliga julklappar.

Detta skulle bli perfekt i sonens säng. Vi har lite ont om lakan faktiskt, men det är en sådan där sak som man glömmer att måste köpas.

• Forumvärd

Tackar tackar för tipsen att hantera stressen. Det behövs nu kan jag säga

Dagens vinnare är  HaannaaaSolig  Ett stort grattis till dig!
    Vad roligt att ni underhåller stressade julsjälar med musik. Musik är härligt för det ger glädje både till de som framför den och de som avnjuter den.
    Inboxa din adress, mejladress och mobilnummer till mig så kommer vinsten.

Haannaaa skrev 2013-12-14 14:32:09 följande:
    www.familjeliv.se/Hem/haannaaa/galleri.php?cu...

För att hantera denna julstress så blir det mycket sång och dans tillsammans med min fästman! Vi är båda två sångfåglar och älskar att stå på scenen tillsammans, vi har spelningar nu i december och uppträder med maaaaassor av julmusik! Vi tycker om att sprida glädje och få människor att glömma sina problem för stunden. 
    Så samtidigt som vi själva blir av med stressen så får vi också andra människor att slappna av! 
    Jag är så lycklig över att få göra detta tillsammans med min fästman och blivande pappa till vårt barn. 

Jag och min fästman vill jätte gärna vinna detta fina påslakan till våran lilla goding som kommer i Maj. Vi har inte jätte maffig ekonomi just nu, så vi kan inte köpa alltför mycket. Vi har fått jätte mycket begagnat ifrån släkt från båda sidorna. Vi är så tacksamma! 
    Men det vore roligt att vinna något också, haha! 

(Jag kan inte ladda upp bilder i mina inlägg, jag vet inte varför, så därför länkade jag till mitt bildgalleri. Där ligger en bild på mig och min fästman på scenen tillsammans!)
Svar på tråden Familjelivs julkalender 14/12 Vinn påslakan till babyn!