• Forumvärd

    Familjelivs julkalender 10/12 Vinn pipmugg med Mumin!

    Var med och öppna luckan den 10 december i Familjelivs julkalender!

    Idag kan du vinna en Pipmugg Mumin!


    Nappflaska med mjuk dinapp i silikon, och även en pip.
    Nappflaskans Handtag gör den lätt att hålla när ditt barn ska lära sig att dricka själv.
    Praktisk 120ml mätsticka på nappflaskans baksida.


    Läs mer om vinsten här


    För att vara med och tävla vill jag att du berättar om din favoritdag på året. Är det kanske julafton, midsommarafton eller en speciell dag i din familj? Berätta storyn bakom varför just den här dagen är viktig för dig.
    Vi vill även att du skriver en kort motivering till varför du ska vinna.



    Tävlingen öppnar 10/12 och pågår fram till midnatt 10/12. Vinnaren utses av en jury på Familjeliv och presenteras den 11/12.

    Vinnaren måste svara på vinnarmejlet i sin inbox inom en vecka, annars går vinsten till någon annan.
    Vi kommer göra vårt bästa för att du ska få din vinst före jul, men vi kan inte garantera det.

    Läs gärna våra fullständiga tävlingsregler.

    Lycka till! Tomte
  • Svar på tråden Familjelivs julkalender 10/12 Vinn pipmugg med Mumin!
  • Haannaaa

    Min absoluta favoritdag är midsommarafton. Varje år spenderas den på Visingsö, hos min syster och hennes familj. 
    Resan dit är alltid jätte mysig, speciellt när vi ska åka över med färjan. Då vet man att snart är vi framme! 
    Vi kommer dit och vi börjar packa upp alla våra saker. Vi har alltid haft tur med vädret så det har alltid varit soligt och skönt. 
    Min syster har en egen strand, dit ner går vi alltid. Jag kan sitta där och titta ut på sjön hur länge som helst, det är så vackert! 
    Sen börjar byggandet på midsommarstången. Min systers man är en jäkel på att bygga ihop den, medans vi andra letar efter blommor och annat för att kunna göra stången fulländad. 
    Vi äter god mat och sen spelar vi musik och dansar runt stången!

    Varför jag tycker om att åka till Visingsö så mycket är för att jag äntligen igen får träffa min syster och hennes barn och alla djur dom har på bondgården. 
    Jag älskar min syster över allt annat och vi är riktigt nära! Min syster är 29 år, alltså 10 år äldre än mig. Men det känns som om vi är lika gamla. 
    Hon är min förebild och jag ser upp till henne. Hon gör mig stark och stöttar mig i allt. 
    Rolig är hon också! Men humorn har hon tagit ifrån mig! haha!


     

  • schkog

    Jag skulle nog säga att jag gillar nyårsafton allra bäst eftersom det är årets sista dag. Man äter och dricker gott, stämningen är på topp och alla bara väntar på att ett nytt år ska börja. Sedan ska vi ju inte glömma nyårskyssen :)

    Lilltösen här hemma blir 4 månader om en vecka och har precis börjat provsmaka lite mat. Denna mugg skulle passa perfekt om ett par veckor när hon ska börja dricka vatten. Sedan har vi mycket Mumin hemma så muggen skulle göra "samlingen" komplett! :)

  • weasley

    Min favoritdag är min födelsedag, som varje år inträffar i Halloweentider (dagen efter Halloween, alltså första november). I hela mitt liv har jag varit förtjust i spöken, monster och läskiga saker och varje födelsedagskalas  alla tider har alltså gått i samma tecken med maskerad! Älskar mina föräldrar som lät mig göra samma sak år efter år..


    Även ni i vuxen ålder blir det oftast maskerader tillsammans med läskiga bakverk, spindelväv och allt en spökfixerad unge (eller vuxen..) kan önska sig.

  • Pauliina

    Min absoluta favorit dag är 15 april. Dagen då jag officiellt vart min sambos partner. Tillsammans har vi efter den dagen varit tillsammans. Kommer ihåg att han var sådär charmigt nervös hela dagen, som om något var i görningen. Frågar honom om han vill bli min och till svar får jag, självklart. Jag är upp över öronen förälskad i dig. Och de är vi fortfarande snart 6 år senare.

    Vill vinna denna för att ge min syster lite lycka i vardagen. Hon är beräknad om 3 veckor och har de riktigt tufft. Hon älskar verkligen mumin!

  • ccaammii

    nyårsafton är min favoritdag, då man firar både året som gott och ser framemot det nya året med spänning :)

    vill vinna för att jag är från finland och vill gärna köpa mumingrejer till min son, det är liksom en del av finland i grejerna :)

  • fru mia

    Min favoritdag är juldagen. Då är all stress avklarad, hela familjen kan leka & mysa hela dagen. Inga måsten, bara vara :) äta rester & julgodis. skulle vilja vinna pipmuggen till min minsta dotter som blir 4 månader på lucia & kommer börja använda pipmugg snart & den skulle vara perfekt!

  • estetbarnet

    min absolut favoritdag på året är 19 april. för detta är det datum min dotter föddes. Det har bara varit hon och jag från att jag berättade för hennes pappa som flydde från mig när jag var gravid till nu när hon är 8 månader. Jag älskar henne och hon är hela min värld! Så därför är just hennes födelsedag väldigt viktig för mig. Det är det datumet som den människan jag älskar högst av alla föddes. 

    Jag vill vinna för att min dotter ännu inte äger en pipmugg och det vore väldigt roligt att vinna denna pipmuggen till henne. 

  • StarStruck

    Julafton är faktiskt bäst. Jag älskar stressen, maten, myset och allt folk som kommer! Det är ända gången vi ses allihop samtidigt, annars jobbar alla eller så ses man bara en kort stund. I år har vi tur så både min familj och sambons familj kan komma. Nu är det bara att hålla tummarna att ingen blir sjuk!

  • hejsan01

    i år kommer julen vara det bästa, 
    med en liten son kan denna dag nog slå det mesta. 
    paket kommer han att få, 
    men ett halvår gammal är pappren och snörena roligast ändå. 
    att se hans min när tomten kommer ska bli kul, 
    jag hoppas han kommer uppskatta att fira jul! 

    denna pipmugg jag behöver ha,
    då slipper sonen hälla allt i mitt knä varje da'.
    han tycker det är jätteintressant när nån ur en mugg dricka, 
    men det går inte att en vanlig mugg till honom sticka, 
    det förslaget är inget bra!

  • Charly

    Julafton är den mest magiska dagen på hela året. Hela december är 23 hela dagar av upptrappande spänning för denna dag. Hela månaden blir omgivningen mer och mer julig  av att man gör alla de ting och äter alla de godsaker som man bara äter just denna tiden på året. Och just det att en tid, en dag är helt tillägnad länge kära traditioner är det som jag tror gör denna dag så magisk!


    Hos mig har man klätt gran och lagt klappar på plats kvällen innan. Hela julaftons dag tjoas det med mat och man myser med julmusik och de ytters viktiga JulTV-programmen.  Karl-Bertil Jonssons Julafton är något av det heligaste, Tage Danielsson och fantastiska Per Åhlin <3! Man myser och umgås, äter på kvällen all den mat man arbetat hårt för, öppnar klappar, och hela dagen avlutas med  midnattsmässa. Helt magiskt och fantastiskt mysigt!

  • Livlig

    22 mars är min / vår favoritdag. 
    Det var den dagen som vi fick åka hem från sjukhuset med vår förstfödda efter 3 veckor på intensivvård i samband med hennes födelse. 
    Vi kallar det för hemresedagen och då lagar vi en en särskild maträtt. 

    På födelsedagen får flickan bestämma och den 22:de lagar vi samma rätt. Vi tar alltid ett foto på familjen ett sk Hemresefoto. 

    Jag vill vinna pipmuggen eftersom jag väntar en ny bebis och jag tror den kommer att komma väl till pass under hens uppväxt. 

  • Svansjön

    Jag älskar julen för då samlas hela familjen. Vi bor så långt ifrån varandra och träffas inte så ofta. Men på julen ses vi alla. Älskar därför julen.

  • Juronjaure

    Julafton är den bästa dagen för mig, av så många anledningar! Hela familjen är samlad, och förejul-stressen börjar lägga sig. Spänningen inför kvällen och klapparna finns kvar på något barnsligt sätt, och hela dagen bara utstrålar MYS. Jag brukar gå upp tidigt och sätta mig vid granen och bara titta på glittret och paketen och låta mig dras tillbaks till 1990 igen. Den barnsliga nyfikenheten och totala lyckan! Julen får mig också att tänka på min älskade farmor, som tyvärr inte lever längre. När farmor levde var hon en naturlig del av julen. Hon älskade kalas. Hon älskade julen. När vi var små så var det farmor man hittade i nån vrå, klämmandes på paket i smyg på julafton. Det roade oss barn kan jag lova! Farmor vågade vara sig själv, lagom barnslig, och den totala tryggheten för mig, mina syskon och kusiner. Julen är magisk, och väcker fantastiska minnen hos mig. Minnen från barndomen, tomtenervositet, grötfrukost och knäck. Och minnen av en fantastisk farmor som behöll julmagin inom sig under hela livet.

    I år blir det sista julen utan barn, för vår del, och snart börjar det bli dags att tänka på att inhandla diverse prylar till bebisen. En bra pipmugg skulle vara en bra start. I synnerhet då min halvfinne till karl tycks ha en förkärlek till mumintroll ;)

  • Liten ekorre

    10 augusti! Vår bröllopsdag. Förra årets firande av dagen var väldigt speciellt. Jag hade mått otroligt illa i en veckas tid och på årsdagen mår jag sämre än sämst och blir illa tvungen att spendera kvällen i sängen. Dagen därpå får jag den bästa gåvan jag någonsin fått: ett efterlängtat och oväntat plus! Min fertilitetsläkare hade bara två månader tidigare sagt att jag inte kunde bli gravid p g a uteblivna ägglossningar.

    Nu är han äntligen här, min älskade son. 8 månader blir han den 16 december och en pipmugg med mumin skulle passa honom perfekt. Han är ju vårt lilla mumintroll! :)

  • TapetKlister

    Min favoritdag är helt klart julafton, jag ser framemot den hela året. Julafton är nämligen enda dagen på året som hela familjen är samlad, min lilla familj, min stora familj och min systers familj. Jag flyttade 60 mil söderut för några år sen och av den anledningen blir det väldigt sällan att vi ses allihopa, därför är julafton en viktig och speciellt dag för mig.


    Här hemma är det alltid bråk om pipmuggen, då vi bara har en. Det är storebrors pipmugg och ibland får lillasyster tag på den, då tar storebror tillbaka den och lillasyster hon blir jätteledsen. Önskar därför vinna en alldeles egen pipmugg till min lilla flicka, så de slipper slåss om en mugg

  • Baryk

    Min favoritdag på året har inte något speciellt datum. Det är första dagen vi fått båten i sjön och tar en tur ut till min särbos familjs stuga ute på ön. Vinden i ansiktet, studsandet på vågorna och barnens glada tjoande! Glad

    Om jag vann pipmuggen skulle jag ge bort den. Till mina barns lillasyster. Hennes mamma kommer från Finland o de har en massa mysiga muminmuggar för större barn och vuxna, så den skulle passa bra ihop med dem.

  • sophiemedPH

    min bästa dag på året är den 23 dec då vi firar in julen hos min pappa, det är första start dagen.
    vi grillar alltid kött ute på kolgrillen å äter massa goda tillbehör även fast det är -20 grader.
    vi samlas alla vuxna å barn å myser ner oss i soffan å har en lugn första juldag.

    jag vill gärna vinna muggen då jag hjälper till att samla in julklappar till bättre behövande.
    denna skulle nog någon 1åring bli överlycklig över att få.
    vem älskar inte mumin?

  • Forumvärd

    Tack för att ni delar med er Solig
    Dagens vinnare är hejsan01Solig Tack för den fina dikten{#emotions_dlg.flower}
    Inboxa mig din adress, mejladress och mobilnummer så kommer vinsten på posten.
    Jag behöver dina uppgifter inom en vecka annars går tyvärr vinsten vidare
    hejsan01 skrev 2013-12-10 18:55:49 följande:


    i år kommer julen vara det bästa, 
    med en liten son kan denna dag nog slå det mesta. 
    paket kommer han att få, 
    men ett halvår gammal är pappren och snörena roligast ändå. 
    att se hans min när tomten kommer ska bli kul, 
    jag hoppas han kommer uppskatta att fira jul! 

    denna pipmugg jag behöver ha,
    då slipper sonen hälla allt i mitt knä varje da'.
    han tycker det är jätteintressant när nån ur en mugg dricka, 
    men det går inte att en vanlig mugg till honom sticka, 
    det förslaget är inget bra!

    Vann du inte denna gången?
    Ta chansen och vinn en resesäng till ditt barn.
    Dagens lucka hittar du här
    www.familjeliv.se/Forum-20-453/m71781806.html
Svar på tråden Familjelivs julkalender 10/12 Vinn pipmugg med Mumin!