-
-
Svar på tråden Att må bra i själen
-
Dra ner på stressen, har du kollat in www.stressklubben.se?
-
Gör egentligen inte särskilt mycket mer än att sitta i fåtöljen precip eftersom jag är arbetslös. Så ja, stress vet jag inte men det kan ligga någonting i det.... jag vill inte bli medlem i något, har du någon bättre sida?glasklara skrev 2013-11-26 15:16:45 följande:Dra ner på stressen, har du kollat in www.stressklubben.se?
-
Har du provat att dra ner på egot? Det hjälpte mig jätte mycket. :)
-
o hur går detta till.? =)MiniEgo skrev 2013-11-27 23:51:45 följande:Har du provat att dra ner på egot? Det hjälpte mig jätte mycket. :)
-
Det var en bra fråga, verkligen! :/ Det är "lätt" när man är ganska medveten om det men märker nu att det är väldigt svårt att förklara. :(Marr33e skrev 2013-11-28 11:45:10 följande:o hur går detta till.? =)
Det skulle vara bra om du först förstår vad som är ditt ego. och sedan acceptera det och släppa taget om de föreställningarna bit för bit. Det betyder inte att du släpper taget om all hopp och bli en accepterande passiv person, som har gett upp.
Men istället för att känna att "alla trampar på dig" så kan du se händelsen från ett annat perspektiv, ville personen dig väl? eller sa h*n så till dig för att h*n har en dålig dag?
(eller så är den personen någon som faktiskt vill dig illa?)
Personligen är jag neutral när det kommer till ris och ros, jag reflekterar kritiken men jag tar inte åt mig berömmet/skället så att det påverkar mina känslor. Jag blir varken glad/arg eller ledsen, för att jag vet att det bara är tillfälliga känslor. men visst är det lite kul att få beröm. :)
Du kan googla ämnet, det finns massa info och tips, jag känner att jag inte riktigt kan förklara detta tillräcklig bra, Många resultat är ganska religiösa (buddhistiska, sorry) men det betyder inte att du måste skaffa dig den/en religion för det, man kan testa teknikerna ändå. :)
Hoppas det hjälper och att du finner dig själv igen, glädjen och livskraften. -
MiniEgo skrev 2013-11-29 02:16:08 följande:Det var en bra fråga, verkligen! :/ Det är "lätt" när man är ganska medveten om det men märker nu att det är väldigt svårt att förklara. :(
Det skulle vara bra om du först förstår vad som är ditt ego. och sedan acceptera det och släppa taget om de föreställningarna bit för bit. Det betyder inte att du släpper taget om all hopp och bli en accepterande passiv person, som har gett upp.
Men istället för att känna att "alla trampar på dig" så kan du se händelsen från ett annat perspektiv, ville personen dig väl? eller sa h*n så till dig för att h*n har en dålig dag?
(eller så är den personen någon som faktiskt vill dig illa?)
Personligen är jag neutral när det kommer till ris och ros, jag reflekterar kritiken men jag tar inte åt mig berömmet/skället så att det påverkar mina känslor. Jag blir varken glad/arg eller ledsen, för att jag vet att det bara är tillfälliga känslor. men visst är det lite kul att få beröm. :)
Du kan googla ämnet, det finns massa info och tips, jag känner att jag inte riktigt kan förklara detta tillräcklig bra, Många resultat är ganska religiösa (buddhistiska, sorry) men det betyder inte att du måste skaffa dig den/en religion för det, man kan testa teknikerna ändå. :)
Hoppas det hjälper och att du finner dig själv igen, glädjen och livskraften. -
Gå ut och rör på dig:) det har hjälpt mig mycket psykiskt och fysiskt då jag varit arbetslös och sysslolös. Man mår inte bra av att bara sitta och tycka synd om sig själv.
Ät frukt, bär och grönsakssmoothies och bara njut av allt det vackra i skogen, skaffa gärna dagbok så du kan skriva ner dina känslor och tankar, måla är också terapeutiskt.
Vill du ha förbön, ifall du har psykiska sår du vill ha bearbetat efter allt det du gått igenom, så finns det andlig hjälp att få. Ibland är det så att ens andliga tomrum gör sig påmint, ett andligt tomrum är ett tomrum alla har som inte låtit Jesus fylla det.
http://www.arken.org/helandecenter/arkens-helandetj%C3%A4nst/kontakta-oss.aspx
Jag har fått mycket förbön och hjälp på olika sätt från arkens crew, som har bett för mig tider då jag inte mått bra och det har hjälpt!
Lycka till!!
kram