• Tjejen9001

Är pop fleeceoverall bra?

Mitt barn är 4 månader och har storlek 62 i kläder nu. Till julafton tänkte jag önska mig en ny overall till henne då den hon har nu lär bli förliten. Jag är sugen på en från pop. Är den bra? Och vilken storlek ska man önska sig? Då är hon 5 månader är 68 i minsta laget? Hur är dom i storlekarna? Vill ju att hon ska kunna ha den tills det är varmt nog utan overall i vår.

• Svar på tråden Är pop fleeceoverall bra?
  • zbaby

Nja, menar du fleeceoverallen?
    Den är ganska stel och oskön, jag lämnade tillbaka den vi fick.. De var stora i storleken men sedan ett år tillbaka så är de eu-standard.

• hannis

Jag tycker den är kanonbra! Beror iofs på i vilken del av landet du bor. Den är ju inte jättevarm. Däremot helt vindtät och perfekt att ha i vagnen i åkpåsen. Har haft den till båda barnen både under vår och höst. Under kallaste vintern, -10 eller kallare, har jag en varmare overall.

Min son är 8 månader, är 74 cm lång och väger 10 kg. Han har en nu i strlk 74 som sitter perfekt. Den går att vika upp både i armar och ben så jag skulle satsa på en 74 om jag vore som dig! ð??

• Maria 164

Jag har haft PoP vindfleeceoveraller, sådana där man kan vika över ärmar och benslut som ett lock, och tycker att de är jättebra. Första lånade jag av svägerskan så min dotter var minst 3e barnet att ha den, men den såg helt ny ut ändå. Andra köpte vi ny och den ser efter många tvättar (kräkbebis) ny ut och kommer att användas till fler barn, - egna och/eller andras. :)
    Tredje vindfleeceoverallen var från Lindberg, då i stl 74 med resår och hälla under skon för barn som går, och den skulle jag säga håller ännu bättre kvalitet.

Älskar skalkläder och overaller, kombinantionen är fantastik! Med PoPs ulloverall som mellanlager och vindfleece ytterst behövdes ingen annan vinteroverall för en 6 månaders här i norrland.

Storleksmässigt tycker jag att ytterkläder alltid är jättemycket större än innekläder när det gäller barn, och overallerna med vikbara ärmar räcker ju länge  i o m att man kan vika ut dem och komplettera med vantar och tossor och vinna en hel hand/fotlängd i storlek på så vis.

• avocadoo

Jag använde min jättemkt!! Jättelätt att sätta på, lätt att knäppa upp och blir inte för varm om barnet somnar i bilbarnstolen - men räcker ju inte på långa vägar att ha i vagnen om det ä minusgrader, den är ju mer höst - vårplagg tycker jag.

• avocadoo
    avocadoo skrev 2013-11-26 22:36:46 följande:
    Jag använde min jättemkt!! Jättelätt att sätta på, lätt att knäppa upp och blir inte för varm om barnet somnar i bilbarnstolen - men räcker ju inte på långa vägar att ha i vagnen om det ä minusgrader, den är ju mer höst - vårplagg tycker jag.
    Eller rättare sagt - min son använde sin ;)
  • Bling1975

Jag tyckte den var lite stel när hon var pyttig och mest låg inbäddad i liggvagnen, så då föredrog jag den från Åhlens utan windstopper. Men när hon var lite större och kunde sitta upp så gillade jag pop väldigt mycket. Stor i storleken och väldigt bred dock. När de är små och inte rör sig så mycket så är de lite väl tilltagna i storlek.

Svar på tråden Är pop fleeceoverall bra?