• Uppåt

Hjälp mot mollusker!!!

Hej, min sexåring har stora problem med mollusker. Mycket klåda. har fått cortisonsalva samt även anthistamin. Verkar inte hjälpa så mycket. Finns det andra här som fått andra råd från läkare vad gäller salvor/krämer/åtgärder? nte naturpreparat.

• Svar på tråden Hjälp mot mollusker!!!
  • vickan75

När mina döttrar var små...typ 2-3..klämdejag ur dem en efter en..de försvann efter ett tag.Minns inte att det kliade. De säger säkert att man inte ska göra så eller att de då sprider sig, men de gjorde de inte. Annars ska de väl försvinna av sig själv.

• Uppåt

Jag vet att man kan skrapa bort men hon har så många så det kommer inte att hjälpa. Man kan inte ta bort alla.

• DarlingMother

När min son hade mollusker klämde vi dom och sen plåstrade vi om med alsolsprit för att torka ur dom. Höll på i några månader och sedan dess har inga fler dykt upp.

• strojes

Vi körde med alsolsprit. Dränkte in en tuss gasbinda med alsolsprit och satte fast med kirurgtejp (sådan där vit man köper på apoteket). Bytte ett par gånger om dagen för att tillföra ny alsolsprit för att torka ut.

• vickepop

Vi fick tipset att använda Thuja D6. Vi använde både flytande och kulor. Vår dotter som var 4 år då fick 5 st kulor 3 ggr/ dag och vi baddade molluskerna med flytande lika många gånger. Det går även att dela upp på 2 ggr/dag 7 kulor 2 ggr/dag. Det tog ca 1,5-2 månader art bli av med dem. I början blev molluskerna lite värre innan det vände. Köpte dessa preparat på antroposofernas egna apotek på nätet. De går även att köpa hos dem i Järna om man bor i närheten.

• Dr Mupp
    vickepop skrev 2013-11-26 19:42:41 följande:
    Vi fick tipset att använda Thuja D6. Vi använde både flytande och kulor. Vår dotter som var 4 år då fick 5 st kulor 3 ggr/ dag och vi baddade molluskerna med flytande lika många gånger. Det går även att dela upp på 2 ggr/dag 7 kulor 2 ggr/dag. Det tog ca 1,5-2 månader art bli av med dem. I början blev molluskerna lite värre innan det vände. Köpte dessa preparat på antroposofernas egna apotek på nätet. De går även att köpa hos dem i Järna om man bor i närheten.
    Du köpte alltså verkningslös skit eftersom det tog lika lång tid att bli av med moluskerna som utan Thuja. 
    Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • FruSjöberg

Tea tree oil som någon nämnde innan fungerade för min son efter att ha provat flera olika saker. Ca 100 kr i hälsokostbutiken och är mycket stark men ska blandas ut (står på förpackningen). Minns inte hur lång tid det tog för dem att försvinna men ca 2-3 veckor och då hade han mycket!

Svar på tråden Hjälp mot mollusker!!!