• VaniljSoda

Sambons mamma - idiot

Hej. Jag blir så jäkla frustrerad på min sambos mamma. Sambon är 22 år gammal. Ensambarn och har endast sin mamma i livet. Jag tycker att hon är en riktig idiot. Vi har haft väldigt jobbiga situationer i vårat förhållande och hans mamma har lovat ett flertal gånger att hjälpa oss med saker. Hon har aldrig lyft ett finger för att hjälpa till. Typ 1 år efter jag och sambon träffades så slängde hans morsa ut honom och hyrde ut sitt hus för att flytta ihop med en kille som inte accepterar min sambo. Han är inte Välkommen där. Hon har även slängt ut honom en gång tidigare också. Hon skiter i honom totalt och bryr sig inte ens om att han inte hade någonstans att ta vägen.. Hon är den hemskaste människa jag vet. Och världens sämsta morsa. Hon har även anklagat oss för att hennes förhållande höll på att gå i kras och då sa hon rakt ut till oss att de var vårat fel. Osv. Nu har vi fått en lägenhet på ett annat ställe där de inte finns titthål i dörren eller så. Jag vill inte ha henne på besök. Jag vill inte ha något med henne att göra över huvudtaget. Jag vet inte riktigt vad jag ska ta mig till för sambon vill inte riktigt förstå vad hans mamma gjort mot honom och hur dåligt jag mår över att se vad hon gör nu. Vi hade inte sagt något till henne om lägenheten lik förbannad har hon fått reda på de samt vart den ligger... usch jag mår så dåligt nu så jag vet inte vad jag ska göra...
    Vill gärna ha era åsikter/tips på vad jag kan göra samt vad ni tycker om mamman...

• Svar på tråden Sambons mamma - idiot
  • Hannah76

Vad vill ni ha hjälp med?
    Vill du att han ska bryta kontakten med sin mamma?
    Det låter som om han inte tycker som du, och som om han berättar mer för henne än vad han säger till dig.  

• Tow2Mater

Så vart flyttade han de gångerna han inte hade någonstans att ta vägen? En parkbänk?

• Maddi

Jag tror han förstår, men du måste ju förstå honom också. Att bara ha en kvar så i livet så är det ju inte så lätt att bara säga upp kontakten, tänk dig in i situationen själv att bara ha en släkting kvar. Hur skulle du gjort.

• VaniljSoda
    Hannah76 skrev 2013-11-26 16:49:15 följande:
    Vad vill ni ha hjälp med?

Vill du att han ska bryta kontakten med sin mamma?

Det låter som om han inte tycker som du, och som om han berättar mer för henne än vad han säger till dig.  

Hur jag ska kunna hantera situationen. Om jag bara ska acceptera att hon behandlar honom som skit eller om jag ska säga ifrån.

Min kille har både add och aspberger. Så han klarar inte av att säga ifrån. Vi hittade kryphålet också en kompis till mig, hennes mamma har en kompis som även även känner killens mamma. Hon fick veta de och berättade då för kompisen som då tydligen berätta för killens mamma..

Jag vet att hon kommer springa till oss stup i kvarten och försöka fjäska in sig. Killen tycker också att hon är en idiot men han är för feg för att säga ifrån till henne
  • VaniljSoda
    Tow2Mater skrev 2013-11-26 16:51:09 följande:
    Så vart flyttade han de gångerna han inte hade någonstans att ta vägen? En parkbänk?

Ena gången bodde han "olovligt" hos mig när jag bodde på ungdomsboende (hade ingenstans att ta vägen själv då jag flyttade upp hit från Stockholm utan min familj) andra gången fick jag en lägenhet som vi flyttade ihop i.
  • VaniljSoda
    Maddi skrev 2013-11-26 18:14:11 följande:
    Jag tror han förstår, men du måste ju förstå honom också. Att bara ha en kvar så i livet så är det ju inte så lätt att bara säga upp kontakten, tänk dig in i situationen själv att bara ha en släkting kvar. Hur skulle du gjort.

Jo jag förstår honom men hon är för på honom och han mår dåligt av det. Han behöver säga ifrån så hon låter honom vara när han behöver vara ifred
Svar på tråden Sambons mamma - idiot