Hur känns magen när man är gravid?!
Är det lika obekvämt som det ser ut? Trycker det inte mot lungorna så att man blir anfådd? Känner man sig typ svullen som när man är proppmätt? Hur känns det?
Är det lika obekvämt som det ser ut? Trycker det inte mot lungorna så att man blir anfådd? Känner man sig typ svullen som när man är proppmätt? Hur känns det?
Ligger man ner på rygg så pressas lungorna ihop lite samma sak om man böjer sig. Jag som alltid sover på mage har det jobbigt då det inte fungerar som gravid. I slutet av en graviditet känner jag mig uppblåst svullen klumpig mm. Men oavsett så är det absolut värt det :) det är även en helt underbar känsla att vara gravid man känner barnet sparka och röra sig. Man ser magen växa helt underbart är det!!
Ja, alltså när man sätter sig ner med en gravidmage är den ganska hård, så att luta sig fram kan bli ganska svårt och jobbigt..
Känns den tung som om att den hänger och tynger neråt?
Nej, inte tung/hänger ned. Bäckenet vidgar sig och tyngdpunkten ändras. Däremot kan det kännas jobbigt när man ligger på rygg och det är omöjligt att ligga på mage. Själva magen är typ hård.
Känslan i magsäcken och tarmarna är som innan. Bebismagen ligger liksom utanför det. Inte förrän bebis börjar bli riktigt stor påverkar den tarmar och magsäck.
Riktigt häftig känsla!
Jag upplevde båda graviditeterna att magen blev tung man svankar och det blir mer o mer desto längre i graviditeten man kommer.
Min är stor och tung och påverkar det mesta i livet. Får ont i ryggen av att sitta still mer än 10 min, blir svimfärdig av att ligga på rygg, kramp i höfterna av tyngden när jag ligger på sidan, yrsel och andfåddhet etc. Är i v 28 och heltidssjukskriven pga graviditetsrelaterade problem. Men så rör sig pojkarna därinne och man ser en liten fot el knä fara över magen och så finns inga problem och jag mår superbra! En verkligt häftig upplevelse-även om man ibland klagar och tycker allt är jobbigt😄