• Limpistol

Tarmvred Volvulus malrotation

Hej alla! Vår lilla dotter fick ett slags tarmvred när hon bara var 6 dagar gammal. För att specificera det hela lite så heter det Volvulus malrotation.

Hon opererades och allt gick bra. Dock..

..sa läkarna att det finns en återfallrisk. Och nu vill jag så himla gärna komma i kontakt med någon som har ett barn (eller någon själv) som har blivit opererat och se hur det har gått för er.

Jag är frustrerad över att, eftersom hon bara är 8 månader, hon inte kan berätta hur hon mår. Skrik/gråt kan ju vara allt ifrån ont i magen, tänder på gång, förkylning till i värsta fall återfall till tarmvred.

Mvh / en oroligt lagd pappa 

• Svar på tråden Tarmvred Volvulus malrotation
  • Nillah77

Om du har Facebook, gå med i gruppen Malrotation i Sverige. Jag hoppas att gruppen växer för jag saknar verkligen ett svenskt forum gällande malrotation. Jag finns där iallafall om du behöver råd, tips och dylikt! Hälsningar mamma till en snart 5 år gammal pojke som opererades två månader gammal.

• kentmaximus

Min son var 5 år gammal när han opererades för Non rotation.

Då när han var sjuk och opererades fick vi rådet att uppmärksamma avföringen, var den grön tror jag skulle vi ringa 1177. Han är idag snart 10 år och inga återfall sen dess.

Hoppas det går bra!

Svar på tråden Tarmvred Volvulus malrotation