• Anonym (o)

Någon mer som ska lämna? Vi kan stötta varandra här

Jag är på väg att lämna min sambo. Det har varit turbulent ett tag och jag är inte kär längre. Jag vill lämna NU men jag drar ut på det, för precis när jag ska göra det får jag ångest och tänker på allt fint vi ändå haft... Hur ska jag komma över det? Jag vill ju inte vara med honom och jag vill att han och jag ska vara lyckliga, på varsitt håll, för vi kommer inte bli det tillsammans. 

Finns det någon mer som ska lämna sin partner? Det kanske blir lättare om man kan hitta stöttning från en oberoende part här... 

• Svar på tråden Någon mer som ska lämna? Vi kan stötta varandra här
  • Annnonym

Hej jag förstår hur du känner jag känner likadant och har gjort länge nu. Men det är svårt när man har barn ihop har svårt tänka mig att bara ha min små underbara varannan vecka. Har du barn och hur gamla är dom?

• Anonym (o)
    Annnonym skrev 2013-11-27 04:13:53 följande:
    Hej jag förstår hur du känner jag känner likadant och har gjort länge nu. Men det är svårt när man har barn ihop har svårt tänka mig att bara ha min små underbara varannan vecka. Har du barn och hur gamla är dom?
    Nej, som tur är har vi inga barn. Han har en son som inte är min. Jag tänker att om jag inte tar steget nu så kommer jag sitta där snart med egna barn och mitt liv som aldrig blev levt. Och bitter så inåt h-vete. Det här kan inte bli bra. Men det är sjukt jobbigt ändå. Trodde det skulle vara enkelt, alla andra beter sig ju som de lämnar en hög med skit och bryter som om inget ens hänt. Jag förstår inte det, jag älskar honom men inte som man borde göra när man är tillsammans... Och jag kommer sakna hans son, lär ju aldrig mer få träffa honom :( Men han är såpass liten (4 år) att han inte skulle sörja nämnvärt. 

Förstår att det måste vara jättejobbigt när man har egna barn, det är inte bara en själv och sin respektive man måste ta hänsyn till. Men jag tror det är bättre för barnen om de har föräldrar som är lyckliga. Mina föräldrar höll ihop av gammal vana, jag har aldrig sett dem kramas ens. Och det var inte kul att höra alla bråk varje dag. Nu är de skilda och jättelyckliga. Önskar de hade skilt sig för tjugo år sedan, och de gör nog de också.
  • Anonym (Oh)

Känner igen mig jag med. Tyvärr är jag snart 2-barnsmor där bägge barnen är hans, och vi är gifta...

• Anonym (Farsta mamma)

Lämnade min kille för sex månader sedan och träffade en annan man helgen efter. Trodde jag träffat den nya kärleken men nu ångrar jag mig jättemycket eftersom jag ännu älskar den jag lämnade Rynkar på näsan Förstår inte hur det kan bli så tokigt. Nu planerar jag lämna min nya kille och försöka få min gamla tillbaka. Min gamla kille vill gärna ha mig tillbaka men han vet inte om att jag haft en annan. Skall man döja eller berätta
    Är helt förvirrad!

• Anonym (jenny)
    Anonym (Farsta mamma) skrev 2013-11-27 07:25:43 följande:
    Lämnade min kille för sex månader sedan och träffade en annan man helgen efter. Trodde jag träffat den nya kärleken men nu ångrar jag mig jättemycket eftersom jag ännu älskar den jag lämnade Rynkar på näsan Förstår inte hur det kan bli så tokigt. Nu planerar jag lämna min nya kille och försöka få min gamla tillbaka. Min gamla kille vill gärna ha mig tillbaka men han vet inte om att jag haft en annan. Skall man döja eller berätta
    Är helt förvirrad!

Berätta är bäst. För då slipper du dölja något. Det är bättre att lägga korten på bordet. Dock kan du hålla tillbaka detaljerna. Räcker ju med att säga att man dejtat lite typ. 
  • Anonym (o)
    Anonym (Oh) skrev 2013-11-27 06:53:43 följande:
    Känner igen mig jag med. Tyvärr är jag snart 2-barnsmor där bägge barnen är hans, och vi är gifta...
    Vad är det som gör att du vill lämna? Man får tänka på det positiva och det negativa, om du stannar kvar kanske du blir deprimerad och bitter men du har en familj. Om du lämnar kanske du blir gladare, får bättre självförtroende, blir friare och kan hitta någon som bättre stämmer överens med vem du är, men med priset att du kanske måste ha delad vårdnad och att det kan vara krångligt att komma överens med sitt ex. 
  • Anonym (o)
    Anonym (Farsta mamma) skrev 2013-11-27 07:25:43 följande:
    Är helt förvirrad!

Jag tror det var nyttigt för dig att träffa en ny, för då fick du perspektiv på saker och återupptäckte din partner vilket kan borga för ett lyckligare förhållande än det var innan. För du lämnade ju honom för att det inte var så mycket bra, gissar jag? 
    Jag tycker det är bättre att berätta, för det kan ligga som ett ok och man går och funderar över det mycket. Bättre berätta och släppa det, om han älskar dig kommer det inte göra någon skillnad. 
  • Anonym (tog steget)

Jag tog steget idag att göra slut och separera på riktigt.
    Känns tungt att såra honom, han är en super fin kille, men vi är väldigt olika och förhållandet skadades så jag kände att jag var tvungen att bryta upp.

Man vet ju aldrig om det kommer kännas rätt eller om man får ångra sig senare. Men att tveka är nästan värre...

• Anonym (o)
    Anonym (tog steget) skrev 2013-11-29 08:03:03 följande:
    Jag tog steget idag att göra slut och separera på riktigt.
    Känns tungt att såra honom, han är en super fin kille, men vi är väldigt olika och förhållandet skadades så jag kände att jag var tvungen att bryta upp.

Man vet ju aldrig om det kommer kännas rätt eller om man får ångra sig senare. Men att tveka är nästan värre...

Vad läskigt, för jag gjorde slut i fredags också! Jag är hur lycklig som helst :D
  • Anonym (tog steget)
    Anonym (o) skrev 2013-12-02 00:11:13 följande:

Vad läskigt, för jag gjorde slut i fredags också! Jag är hur lycklig som helst :D
    Vad skönt för dig att du känner så! :) Härlig känsla!

Jag var inte den som ville göra det från början.
    Han tvekade på vår framtid och ville flytta isär och börja om och se om det blev bättre. Jag stog bara inte ut med att vilja ha mer hela tiden. Men vem vet hur man mår om lite längre tid, när jag hinnit skaffa eget osv.

Vi "stängde dörrarna" för att allt blev så påfrestande, men vi har inte låst dom än.
    Vi har ett hus att sälja mm så är nog lika bra att hålla kontakten så de inte blir jobbig stämning under den tiden.
Svar på tråden Någon mer som ska lämna? Vi kan stötta varandra här