• januaripyr

Hemskt spänd mage i v.33

Hej :)

Jag är i v.33 (32+2) och har så fruktansvärt spänd mage. Bara att gå runt här hemma gör att magen blir stenhård, det gör inte ont men det är väldigt obehagligt  och jag vill/kan helst inte så rätt upp. PÅ TUL förra veckan kollade dom tappen men den var 3.5 cm så BM sa att det inte var någon fara än så länge.
    Men eftersom detta är mitt första barn, är jag ändå orolig och vill jätte gärna veta i fall någon annan där ute är med om samma sak och givetvis om det är farligt för barnet eller om jag kan orsaka att det sätts igång för tidigt om jag är igång för mycket. Även då jag bara ligger i soffan så spänner sig magen på mig och det är det jag blir orolig för eftersom jag inte vet om det är normalt eller inte.

Jätte tacksam för svar :) 

• Svar på tråden Hemskt spänd mage i v.33
  • 2013

Det är helt normalt med sammandragningar, det är livmodern som tränar sig inför förlossningen.
    När sammandragningarna gör ont ska man höra av sig till barnmorskan.

• Rue

Har samma, är bara i v 28 men med två. Får även sammandragningar vid vila och står/sitter/går jag är det konstant. En del av mina gör riktigt ont dessutom! Men kollat tappen 2ggr redan och igen nästa v-hittills har det ej påverkat nåt alls. Men håller med om att det är otroligt obehagligt att livmodern aldrig slappnar av...

❤️Väntar tvillingarpojkar feb 2014❤️
  • januaripyr
    Rue skrev 2013-11-27 13:00:32 följande:
    Har samma, är bara i v 28 men med två. Får även sammandragningar vid vila och står/sitter/går jag är det konstant. En del av mina gör riktigt ont dessutom! Men kollat tappen 2ggr redan och igen nästa v-hittills har det ej påverkat nåt alls. Men håller med om att det är otroligt obehagligt att livmodern aldrig slappnar av...
    Ja det är riktigt obehagligt. Inte så himla roligt att inte kunna gå på affären utan att behöva stanna upp flera gånger där inne för att vila pga sammandragningarna. Men så länge inte de gör ont eller tappen är påverkad så är det väl ingen fara men ändå..
  • Rue

Jo man blir ju lite låst. Får sammandragning av att sträcka mig efter vattenglaset när jag ligger i soffan! Inte bra för min vikt heller kan jag lova-längtar tills man kan snöra på sig träningsskorna och ge sig ut på en långprommis med vagnen och smågrabbarna! Känns väldigt hemskt att klaga för man vill ju inte byta bort det heller, men speciellt kul liv har man ju inte där på sofflocket...

❤️Väntar tvillingarpojkar feb 2014❤️
Svar på tråden Hemskt spänd mage i v.33