• finder

    planerar syskon i Skellefteå med omnejd

    Är en 23årig tjej som planerar syskon till vår dotter som föddes sep -11.  Precis i planeringsstadiet bara men är det någon i Skellefteå som oxå är det? Behöver inte vara syskon utan kan vara första också. Häng med på vägen

  • Svar på tråden planerar syskon i Skellefteå med omnejd
  • Femifamiljen
    finder skrev 2013-11-27 17:24:24 följande:
    Är en 23årig tjej som planerar syskon till vår dotter som föddes sep -11.  Precis i planeringsstadiet bara men är det någon i Skellefteå som oxå är det? Behöver inte vara syskon utan kan vara första också. Häng med på vägen
    Bor i närheten (typ) av Skellefteå, (håller mig lite anonym än) Har också en född 11, pojke, vi har precis bestämt oss för att skaffa nu vår tredje (äldsta född 08) så förhoppningsvis ska vi snart börja försöka på allvar. Måste till BM och bli av med spiralen först, frustrerande! Ville ju bli gravid typ igår! :) 
  • finder
    Femifamiljen skrev 2013-11-27 19:52:10 följande:
    Bor i närheten (typ) av Skellefteå, (håller mig lite anonym än) Har också en född 11, pojke, vi har precis bestämt oss för att skaffa nu vår tredje (äldsta född 08) så förhoppningsvis ska vi snart börja försöka på allvar. Måste till BM och bli av med spiralen först, frustrerande! Ville ju bli gravid typ igår! :) 
    Jadå:) Vi har i dagarna bestämt oss för nr 2, käkar inget pmedel men han jobbar borta mkt och vi har väl egentligen bara att vi ska "skjuta skarpt" och så kommer de när de kommer.. Han vill inte ha pressen på sig, men jag kommer nog försöka ha mer koll än så..
  • Femifamiljen
    finder skrev 2013-11-27 20:10:05 följande:
    Jadå:) Vi har i dagarna bestämt oss för nr 2, käkar inget pmedel men han jobbar borta mkt och vi har väl egentligen bara att vi ska "skjuta skarpt" och så kommer de när de kommer.. Han vill inte ha pressen på sig, men jag kommer nog försöka ha mer koll än så..
    Ja då är det ju lite svårare att tajma in så klart. 
    Förstår dig, man vill ju att det ska bli så snart som möjligt när man väl har bestämt sig :) Men vad roligt! 
    Skönt också att inte ha panik. 

    Vi har väl inte bråttom egentligen heller, vi är varken så gamla eller direkt att vi måste ha en bäbis NU, men nog blir man ju mer och mer sugen desto längre tid det hinner gå :) 
  • finder
    Femifamiljen skrev 2013-11-27 20:17:00 följande:
    Ja då är det ju lite svårare att tajma in så klart. 
    Förstår dig, man vill ju att det ska bli så snart som möjligt när man väl har bestämt sig :) Men vad roligt! 
    Skönt också att inte ha panik. 

    Vi har väl inte bråttom egentligen heller, vi är varken så gamla eller direkt att vi måste ha en bäbis NU, men nog blir man ju mer och mer sugen desto längre tid det hinner gå :) 
    Precis, sen har jag så oregelbundet.. Precis, men ändå stressad då jag har sjukt mkt planerat kommande två år med tävlingar(håller på med kroppsbygge), jobb osv så blir liite stressad..

    Precis och man vill ju inte ha hur långt emellan.. Hur gamla är ni?
  • Femifamiljen
    finder skrev 2013-11-27 20:48:26 följande:
    Precis, sen har jag så oregelbundet.. Precis, men ändå stressad då jag har sjukt mkt planerat kommande två år med tävlingar(håller på med kroppsbygge), jobb osv så blir liite stressad..

    Precis och man vill ju inte ha hur långt emellan.. Hur gamla är ni?
    Ja då är det ju ännu svårare då. Jaha okej! Ja då blir det ju rätt mycket kan jag tänka mig. Du får ta dig lite tid att bara slappna av ibland, läsa en bok eller något :) 

    Nä, jag hade väl tanken inställd på en sladdis senare men kände att nej, hellre en till nu än att börja om senare. Ungefär. 
    Jag är 23 och min man 29 så vi har ju egentligen inte såå bråttom :) Men man vill ju så gärna nu ändå :)
  • finder
    Femifamiljen skrev 2013-11-28 11:15:25 följande:
    Ja då är det ju ännu svårare då. Jaha okej! Ja då blir det ju rätt mycket kan jag tänka mig. Du får ta dig lite tid att bara slappna av ibland, läsa en bok eller något :) 

    Nä, jag hade väl tanken inställd på en sladdis senare men kände att nej, hellre en till nu än att börja om senare. Ungefär. 

    Jag är 23 och min man 29 så vi har ju egentligen inte såå bråttom :) Men man vill ju så gärna nu ändå :)



    Jo de skulle ju vara kul om man blir barnfri någon gång oxå, typ vid 50års åldern..
  • Femifamiljen
    finder skrev 2013-11-28 20:54:19 följande:


    Jo de skulle ju vara kul om man blir barnfri någon gång oxå, typ vid 50års åldern..
    Jo men precis, att man på ålderns höst (om nu 50 är gammalt haha) kan njuta lite av det också. Men får ju inte direkt mer ork med åren så det känns lite bra att bilda klart familjen nu så att man orkar med det man behöver orka med, medans man kan :) 
  • finder

    Precis! Hur går de för e?


    Femifamiljen skrev 2013-11-29 12:11:16 följande:
    Jo men precis, att man på ålderns höst (om nu 50 är gammalt haha) kan njuta lite av det också. Men får ju inte direkt mer ork med åren så det känns lite bra att bilda klart familjen nu så att man orkar med det man behöver orka med, medans man kan :) 

  • Femifamiljen
    finder skrev 2013-11-29 12:31:46 följande:
    Precis! Hur går de för e?
    Om du menar med spiralen så har det gett framgång haha

    Provade ringa barnmorskan flera dagar i rad men blev inte klok på telefontiderna, ingenting stämde, och när jag på fredagen blev hänvisad till "rätt" tid så hade hon inte ens telefontider den dagen! 
    Blev en aningen frustrerad över att hon inte gick att få tag på. 
    Så därför ringde jag faktiskt barnmorska på annan ort, annan kommun dock men bara för uttagning av spiral så har det nog mindre betydelse. Och jag fick en tid redan på måndag! Så sen kan vi äntligen börja försöka! 

    Tror också att min mens snart är på väg så det blir bra tajmning :) Då vet man hur man ligger till :)
  • finder

    Spännande! galen värk i ryggen så mensen är nog på g. Oerfa då sambon kommer om 2v


    Femifamiljen skrev 2013-11-30 11:05:47 följande:
    Om du menar med spiralen så har det gett framgång haha Provade ringa barnmorskan flera dagar i rad men blev inte klok på telefontiderna, ingenting stämde, och när jag på fredagen blev hänvisad till "rätt" tid så hade hon inte ens telefontider den dagen!  Blev en aningen frustrerad över att hon inte gick att få tag på.  Så därför ringde jag faktiskt barnmorska på annan ort, annan kommun dock men bara för uttagning av spiral så har det nog mindre betydelse. Och jag fick en tid redan på måndag! Så sen kan vi äntligen börja försöka!  Tror också att min mens snart är på väg så det blir bra tajmning :) Då vet man hur man ligger till :)

Svar på tråden planerar syskon i Skellefteå med omnejd