• Äldre 27 Nov 19:48
    2108 visningar
    1 svar
    1
    2108

    Flytta från USA illbaka till Sverige med 17 och 9 åriga barn???

    Någon med erfarenhet?

    Båda barnen är tvåspråkiga. Mitt äldsta skulle börja 5:an när vi flyttade från Sverige, och mitt minsta har lärt sig skriva och läsa på engelska men pratar lika bra i båda språken. Jag är mest orolig för mitt  äldsta barn vad det gäller skolbiten. Nu går han i 11:an här och hemma skulle han redan varit i Gymnasiet. College ligger runt hörnet här, men vad finns det att erbjuda där hemma?

    Ska kanske berätta att vi har flyttat omkring i olika länder  rätt mycket pga av makens arbete i det militära. Vi försökte undvika USA så länge som möjligt då våran familj finns hemma i Sverige och vi står varandra väldigt nära. USA skulle bli för långt bort. Nu blev det som det blev iallafall och vi har varit i det stora landet i snart ett år och det går snart inte längre. Min man blir bara värre och värre att ha att göra med och utan min familj så känner jag mig så ensam...vet inte hur länge jag ska orka. Jag vill bara hem, men jag måste få med mig barnen. 17 åringen är inte hans och det har aldrig fungerat mellan dem, men nu har han liksom rotat sig med vänner och flickvän och jag är livrädd att vi ska bli fast :(  Jag måste ha något väldigt bra att locka med.

    Min minsta tycker väldigt mycket om sin pappa och det utnyttjas till fullo, där blir det tufft men inte omöjligt. Hon älskar och saknar alla där hemma med.

    Fan vilken jäkla rävsax jag satt mig i...jag skulle aldrig ha lämnat Sverige från början....

  • Svar på tråden Flytta från USA illbaka till Sverige med 17 och 9 åriga barn???
  • Äldre 27 Nov 20:45
    #1

    Ska pappan flytta med er? Om inte, godkänner han att du flyttar med det minsta barnet?

Svar på tråden Flytta från USA illbaka till Sverige med 17 och 9 åriga barn???