Adhd, finns intresse?
Hej, jag fick nyligen diagnosen ADHD och det har varit jobbigt för mig så långt jag kan minnas,det var jobbigt i skolan, mitt humör gick inte att styra, sömnbrist m.m. vet att mina föräldrar tyckte detta var jobbigt. Lärarna reagerade inte för dom menade på att jag var inte bråkig av mig utan bara en pratglad tjej med mycket energi. att jag inte kunde koncentrera mig ordentligt utan att flyta iväg i något annat samtal såg dom inte...
De jag har tänkt på nu är att det finns väldigt lite info egentligen som lärare och allmänheten inte får. De jag har mött tror att alla som har adhd är likadana, skrikiga, våldsam och hyperaktiv jämnt, dom tänker inte på att den där hyperaktivitet kan gå invärtes också att man hela tiden har tankar som snurrar konstant, att aldrig ha ett lugn i sig, att ligga vaken på natten och grubbla över små saker. jag hade önskat att det hade funnits någon som kom till skolorna och föreläste om alla dom här diagnoserna för både lärare och elever så att det kanske bygger en förståelse i att alla funkar inte likadant bara för att man har samma diagnos, va säger ni som fått diagnosen eller är föräldrar till barn med diagnos? jag gick ut skolan för två år sedan och då pratades de inte om ett dugg