• isadora81

Någon som gjort hysteroskopi inför ivf

Hej hej!

Jag har gjort tre ivf försök som alla har misslyckats trots de bästa förutsättningar. Nu har jag hört att en hysteroskopi inför ivf kan göra att man lättare blir gravid. Är det någon som har erfarenhet av detta. När ska man göra det för att få bästa effekt. Är detsamma med priming att man ska göra det en cykel innan?

• Svar på tråden Någon som gjort hysteroskopi inför ivf
  • Happies

Hej. Jag har gjort 7 ivf + 8 FET och blev gravid först på femtonde försöket. Men, inför försök nummer femton så blev jag gravid på naturlig väg, efter en hysteroskopi! Det slutade tyvärr i missfall, så vi lät kroppen vila några månader och så gjorde vi vårt sista ivf och då blev jag gravid igen och det resulterade i en bebis. Jag hade ingen aning om att en hysteroskopi kan göra det lättare att bli gravid, men när jag blev gravid på naturlig väg sa faktiskt läkaren att det kan inverka då vi gjort hysteroskopin. Att jag ännu till blev gravid pånytt stärker ju misstanken :) Å andra sidan åt jag också DHEA och Thyroxin så det kan lika bra vara de som hjälpte till, svårt att veta.

Svar på tråden Någon som gjort hysteroskopi inför ivf