• Anonym (Fia)

Hur länge blödde du efter konisering av livmodertappen?

Som rubriken lyder.. Hur länge blödde/hade du flytningar efter att ha gjort en konisering av livmodertappen? Jag tog för första gången i mitt liv bort en bit av tappen för 16 dagar sedan pga cellförändringar. Jag har fortfarande mycket bruna flytningar, ibland kommer även lite färskt blod. Bör jag oroa mig eller är det normalt att det är så här fast det gått 16 dagar sen operationen?

• Svar på tråden Hur länge blödde du efter konisering av livmodertappen?
  • zbaby

Bara ngn dag och ändå skar/brände jag bort ett stort område.. Skulle nog ringa och fråga om jag var du..9

• Anonym (Flera veckor)

I flera veckor. Efter en vecka har jag för mig lossnar sårskorpan och då kan bliödningarna bli kraftiga.

• Anonym (Fia)

Intressant med så olika svar..

Jag fick mens mitt i allt också (efter en vecka) och det är väl där omkring som sårskorpan kan lossna som någon skrev. Svårt att veta vad som är "normalt".

Du som blödde i flera veckor, var det bruna flytningar mest eller riktig blödning i flera veckor?

Någon mer?

• Anonym (Flera veckor)
    Anonym (Fia) skrev 2013-11-28 19:43:36 följande:
    Intressant med så olika svar..

Jag fick mens mitt i allt också (efter en vecka) och det är väl där omkring som sårskorpan kan lossna som någon skrev. Svårt att veta vad som är "normalt".

Du som blödde i flera veckor, var det bruna flytningar mest eller riktig blödning i flera veckor?

Någon mer?
    Riklig blödning. Inget onormalt. Men är man osäker ska man boka återbesök. Det gjorde jag så kunde de utesluta infektion.
  • Anonym (Fia)

Jag har fått infektion i underlivet förut i samband med ett missfall och då luktade det verkligen APA och jag blödde massor. Nu luktar det inte på samma sätt men blir ändå misstänksam eftersom de bruna små flytningarna inte tar slut. Men flytningarna är iaf inte lika rikliga nu som för en vecka sen. Bara lite som kommer.

• Anonym (Flera veckor)
    Anonym (Fia) skrev 2013-11-28 19:51:18 följande:
    Jag har fått infektion i underlivet förut i samband med ett missfall och då luktade det verkligen APA och jag blödde massor. Nu luktar det inte på samma sätt men blir ändå misstänksam eftersom de bruna små flytningarna inte tar slut. Men flytningarna är iaf inte lika rikliga nu som för en vecka sen. Bara lite som kommer.
    Det går ju inte för ng att säga här. Man kan blöda i många veckor. De tog bakterieodlingar på mig fast det inte luktade. Du kan not inte få ngt svar här. Är du orolig gå till läkare annars avakta.
  • Anonym (Fia)

Såklart ingen här kan ge mig ett klart besked..haha. Men intressant att höra hur andra har haft det ändå. Det är det som är positivt med familjeliv! Glad

• Anonym (Jag med)

Vad glad jag blev av att hitta dessa erfarenheter då jag nyss gjorde en konisering.
    Visste exempelvis inte att man började blöda när sårskorpan lossnade, att det ens skulle bli en sårskorpa som skulle lossna :P

Det förklarade häromdagen då jag började blöda massor.
    Var rätt uppgiven då men det höll i sig någon dag och nu tillbaka till bruna flytningar igen.
    Hoppas verkligen dessa veckor går fort, bara för man har restriktioner på sig så blir jag hemskt sugen på att bada badkar, bastu och sola solarium :D

Svar på tråden Hur länge blödde du efter konisering av livmodertappen?