Får läkaren göra så?
Jag är beroende av opiater. Jag har ätit dessa i flera år pga ryggsmärtor efter flera bukoperationer. För ca ett år sedan fick jag ett kraftigt slaganfall efter att ha tagit på tok för många Tramadol på en gång. Läkaren bytte då ut dem mot OxyNorm och OxyContin en tid. Dock blev jag så dålig i magen och fick svårt med sömnen av de tablettera, dessutom upplevde jag som sjukdomskänsla i kroppen. Så jag ringde och frågade läkaren om jag kunde få byta till något annat långtidsverkande. Ja visst, det gick bra. Så skriver han ut 400 Tramadol Retard på ett bräde. Med FYRA uttag utan några som helst datumrestriktioner, aöötså 1600 st bara sådär. Klart, jag blev ju nöjd, har saknat dessa tabletter och deras så mycket bättre verkan fram till nu. Så nu gäller det att jag lyckas hålla kontrollen på detta nu. Jag tackar ju inte nej, men jag undrar om läkaren inte gjorde en blunder här när jag både haft missbruksproblem med Tramadol och dessutom fått slaganfall av övetdosen. Allt står väl i journalen? Tycker bara att det är lite konstigt. :-/