• Tigrie

Startkit med ritmaterial

Jag ska ge min 13-åriga systerson ett startkit med lite material så han kan utvecklas med sitt ritande. Vi kommer från en ganska konstnärlig familj, och han har också mycket skills, det ser man, men han satt och frågade mig häromdagen om vad han kan göra för att kunna rita bättre?

Så.
    Jag tänkte att jag ska köpa olika pennor och papper, linjaler och liknande till honom.
    Något som Absolut måste vara med?

Jag har dessutom skrivit ut en hel dröse med olika teckningar från nätet, och kopierat en hel del från mina egna teckningar som han kan använda som referenser och rita av. Satt med honom och sa det att allt han behöver göra för att bli så duktig som han vill, är att Öva.
    Något mer tips jag kan ge honom?

Och så tänkte jag att jag skulle skriva ihop lite olika termer som man brukar använda i tecknarsammanhang... Tex vad olika stilar heter, vad det är för något och ge exempel på det.

Han själv gillar mycket fantasy, så vad kan det finnas för olika stilar som man kan använda, och hur förklarar jag dom på bästa sätt? Det är ju inte säkert att han kommer läsa igenom det, han är ju ändå 13, men det kan vara intressant för honom en dag kanske.

Tipsa på! :D

• Svar på tråden Startkit med ritmaterial
Svar på tråden Startkit med ritmaterial