Han köper dyra presenter till mig
Jag blev ihop med en kille för ett halvår sedan som har det dåligt ställt ekonomiskt. Trots detta springer han och köper dyra presenter till mig i tid och otid, bjuder mig på restaurang, bio och så vidare. Jag vet ju att han inte har råd med detta egentligen och att det går ut över hans vardagsekonomi när vi inte ses - vi har ett distansförhållande - men han försöker dölja det.
Jag misstänker att han försöker "bevisa" något genom detta eftersom han känner till att mitt ex hade en feting-lön. Själv begär jag ingenting när det kommer till den här typen av grejer och kan absolut tänka mig att betala för mig själv och så. Men han propsar på att bjuda mig och blir stött om jag inte vill ta emot hans gåvor.
Detta börjar kännas riktigt beklämmande. Han är 29 år gammal och har aldrig varit kär förut, så nu tar han liksom igen det genom att skämma bort mig. Jag känner mer och mer att jag måste ta upp detta med honom på allvar, men jag vet inte hur eftersom jag inte vill såra honom eller få honom att känna sig mindervärdig för att han har ont om pengar. Jag vet ju att han ger mig det här för att han vill och för att han älskar mig, så jag vill inte verka otacksam heller. Det är bara det att jag har svårt för att ta emot allt när jag vet att det går ut över hans ekonomi och matkonto.
Kan någon råda mig i frågan?