• Anonym (??)

VEM har gett mig ca. 10000kr?

Hejsan!

- Efter en bilolycka har jag fryst studierna (har alltså ingen CSNbidrag)
    - har inget jobb heller och inte haft inkomst på ett bra tag (alltså ingen lön)
    - inskriven på arbetsförmedlingen, men det har ännu inte gått tre månader (alltså ingen ungdomsgaranti på 3500kr än)

Till saken,
    Jag har ansökt om ekonomiskt bistånd den 14/11 och det skulle TA MAX 10 arbetsdagar att handlägga ärrendet.
    Måndag, 25/11 var jag förbi socialkontoret för att lämna ett kvitto och inget beslut hade tagits än.
    Dagen därpå (Tisdag, 27/11) skickade jag in pappren till försäkringen (ang, olyckan för skadestånd, alla utgifter jag haft i samband med olyckan etc.

Kollat min bank nu via dosan och ser helt plötsligt att jag har TVÅ insättningar den 27/11. EN på 3500 ngt och den andra på 5800 ngt. ?? Ca. 10000 alltså.
    Kollar avsändare det står enbart bankgiro insättning?

Det kan inte vara försäkringen väl då jag skickade in pappren den 27 (på kvällen) det tar tid tills de kommer till de, tills de handlägger ärrendet och tar beslut och skickar pengar tills de är på mitt konto?

Och, socialen sade att jag skulle vara berättigad till ca 3500kr?
    Misstänkte att de är från de, men om det nu är det VARFÖR ÄR DET TVÅ insättningar, och borde det inte stå avsändare? och varför har jag fått så pass mycket pengar? varför har de inte gjort EN insättning om pengarna kmr från de?

ngn som har ekonomiskt bistånd och vet vad de ska stå som avsändare?

• Svar på tråden VEM har gett mig ca. 10000kr?
  • Anonym (...)
    Anonym (??) skrev 2013-11-28 04:46:02 följande:

Hejsan!

- Efter en bilolycka har jag fryst studierna (har alltså ingen CSNbidrag)
    - har inget jobb heller och inte haft inkomst på ett bra tag (alltså ingen lön)
    - inskriven på arbetsförmedlingen, men det har ännu inte gått tre månader (alltså ingen ungdomsgaranti på 3500kr än)

Till saken,
    Jag har ansökt om ekonomiskt bistånd den 14/11 och det skulle TA MAX 10 arbetsdagar att handlägga ärrendet.
    Måndag, 25/11 var jag förbi socialkontoret för att lämna ett kvitto och inget beslut hade tagits än.
    Dagen därpå (Tisdag, 27/11) skickade jag in pappren till försäkringen (ang, olyckan för skadestånd, alla utgifter jag haft i samband med olyckan etc.

Kollat min bank nu via dosan och ser helt plötsligt att jag har TVÅ insättningar den 27/11. EN på 3500 ngt och den andra på 5800 ngt. ?? Ca. 10000 alltså.
    Kollar avsändare det står enbart bankgiro insättning?

Det kan inte vara försäkringen väl då jag skickade in pappren den 27 (på kvällen) det tar tid tills de kommer till de, tills de handlägger ärrendet och tar beslut och skickar pengar tills de är på mitt konto?

Och, socialen sade att jag skulle vara berättigad till ca 3500kr?
    Misstänkte att de är från de, men om det nu är det VARFÖR ÄR DET TVÅ insättningar, och borde det inte stå avsändare? och varför har jag fått så pass mycket pengar? varför har de inte gjort EN insättning om pengarna kmr från de?

ngn som har ekonomiskt bistånd och vet vad de ska stå som avsändare?

Det står bara "insättning" när det är från soc
  • Anonym (??)
    Anonym (...) skrev 2013-11-28 06:13:06 följande:
    Det står bara "insättning" när det är från soc
    Okej, ja det står bankgiro insättning där fick jag svar på en fråga iaf. tack :)
    men är det möjligt att de gör två olika insättningar på en o samma dag`? varför inte göra en insättning liksom? :S
  • Anonym (Socbidragstagare)

Ring till soc och fråga!

• Anonym (...)
    Anonym (??) skrev 2013-11-28 06:37:17 följande:
    Okej, ja det står bankgiro insättning där fick jag svar på en fråga iaf. tack :)
    men är det möjligt att de gör två olika insättningar på en o samma dag`? varför inte göra en insättning liksom? :S
    Så gjorde de till mig en gång men som nedan säger så råder jag dig att ringa soc så inget blir fel
  • MigSjälv

Jag råder dig till att ringa bankgirocentralen och ta reda på avsändaren/avsändarna från grunden, istället för att göra antaganden.

Det har jag fått göra några gånger i andra ärenden, och de hjälper oftast mer än gärna till.

• Anonym (.)

När jag har fått från soc så har det stått insättning. Flera gånger har dom gjort flera insättningar samma dag. Är det därifrån så ser du det på pappret på beslutet som du får hem om någon dag

• Anonym (??)

Tack!

Det var mer än förväntat, men det var från soc.

Svar på tråden VEM har gett mig ca. 10000kr?