• Ms Boss

Nån som varit i Khao Lak och vill tipsa mig?

Hej!

Vi funderar på att åka till Thailand i vinter men kan inte riktigt bestämma oss för vart vi vill åka. Vi kommer att resa med barn (3 och 6) och det vore skönt att kunna flyga direkt till Phuket el Krabi och sen kunna åka buss/taxi direkt till hotellet, så därför tittar vi mest på öar/orter i det området. Koh Lanta har vi varit på, det är fortfarande ett alternativ, men nu funderar jag också på om Khao Lak kan vara ett bra alternativ.

Ni som varit i Khao Lak, var bodde ni? Vilka/vilken strand ska man bo på om man vill ha långgrunt och fin strand, inget hålligång, men jag vill gärna att det ska finnas lite olika restauranger att välja på och gärna nånstans att handla lite småsaker (frukt, chips etc). nån eller ett par "krims-krams"-butiker (badbollar, solglasögon etc) får det också gärna finnas, men jag vill helst inte ha ett stort shoppingcentrum precis där jag bor.
    Jag tar gärna taxi eller tuk-tuk in till nån by för mer shopping, men vill kunna gå till det mesta som man kan behöva under semestern.

Så, har ni tips och råd att ge så blir jag oändligt tacksam! Glad

• Svar på tråden Nån som varit i Khao Lak och vill tipsa mig?
  • Aimee68

Hej!
    Åh vad härligt att åka till Thailand!! Vi var i Khao lak i februari och bodde på Kantary beach villas and suites.
    Ett stort hotell som ligger utanför Khao lak, direkt på den fantastiska stranden White Sand Beach. Man kan boka via Ving om man vill ha charter konceptet  men blir dyrare då. Lollo och Bernie kommer och hälsar på emellanåt.
    Mkt pinsamt för vår trettonåriga dotter när Lollo inte gav sig förrän hon gav en kramSkrattande

Det ligger fem sex restauranger utmed havet på gångavstånd. Men det är väldigt lugnt när det gäller affärer. Finns en på själva hotellet och några små butiker utmed stranden. Men utbudet är inte stort. Vi tog flaktaxi in till Khao lak för att shoppa.
    Frukostbuffen är super med massor att välja på. Ägg i alla former, de steker omelette som du vill ha den, yoggi, flera sortes bröd, juice, nutella, färsk frukt som melon, ananas, papaya mm mm
    Mkt fräscha lägenheter med stora balkonger. Fri wifi i lobbyn.

Stranden är som mjöl, helt underbar och hur lång som helst. Underbart att ströva på kvällen och sitta på restaurangen med fötterna i sanden.

Bredvid hotellet finns bla Ao tong restaurang och White Sand Beach restaurang med bungalows. Vet inte hur de är men det är ju ett alternativ om man inte vill bo i ett stort komplex.

En del anser att det ligger alldeles för off men det är ju en smaksakGlad Jag längtar tillbaka men håller på att bearbeta min man som inte var överförtjust i värmen. Det var första gången för oss där men jag SKA tillbaka Glad

Åker ni till Khao lak så missa inte marknaden som är ons och lörd ( har jag för mig). Bästa maten hittade vi här. En oansenlig " restaurang" med skrangliga plaststolar. De friterade kycklingarna är grymt goda!

Hoppas ni hittar ngt och blir nöjda.

Att älska sig själv är början till en livslång kärlekshistoria...
  • FREHNI

Khao Lak rekommenderas verkligen! Fin strand, mysig liten stad och lugnt. Dock inte långgrunt. 

• bondmoran punkt nu

Khao Lak är helt underbart!!! Vi bodde på Palm Galleria strax utanför Khao Lak och det var verkligen jättefint. Stranden vid hotellet är inte den allra bästa men helt ok. Däremot kan man lätt gå vidare längs stranden och där är det mycket finare. Stranden inne i  Khao Lak är också helt ok.

Dock åkte vi nästan varje dag till White Sand Beach och DÄR är det helt fantastiskt!!! Åker jag dit igen så är det där jag ska bo! Perfekt för barn!!! Lugnt och fint på alla vis.

Åker du så skriv gärna här och berätta, hade varit kul att höra vad ni har för er och vad ni tycker osv.

Lycka till!

/Bondmoran

En überklantig, nagellacksknarkande Bondmora. www.bondmoran.nu Välkommen in. Om du vågar...
  • GlenndenStore

Åk till Krabi istället. Kaoh Lak suger stort. Bara en stor gennomfartsled.

• Aimee68

Blir det nåt resande TS? Du får ju gärna ge lite respons :)

• Ms Boss

Tack för era svar!

Vi har fortfarande inte bokat nån resa, och inte bestämt oss heller...
    Det har kommit andra saker emellan (en krasslig gammal svärmor och tjänsteresor och så...), men vi vill fortfarande åka nånstans, men det blir nog inte förrän i mars. Vet inte om det blir Thailand eller om vi testar Dubai kanske (kortare flygtid och mindre tidsomställning) eller om vi nöjer oss med en vecka på Kanarieöarna eller Kap Verde kanske.

Om det blir Khao Lak, eller Koh Lanta, så uppdaterar jag igen och berättar!

• bondmoran punkt nu

STOPP OCH BELÄGG!!!

Jag håller kvar vad jag sa om Khao Lak (vi bodde utanför dock). Det är underbart!! 

Men... Idag kom vi hem från Punta Cana, Dominikanska Republiken och DET var het amazing!!! Passar alla, både barn, vuxna och partyfolk, klimatet är fantastiskt, dominikanerna underbara, stränderna karibiska paradis och jag har bara gott att säga om det!

Du kan kolla bloggen om du vill, jag har skrivit och lagt in mängder med bilder varje dag.

Direkt till inläggen om Punta Cana:

bondmoran.nu/

Kram och hoppas det löser sig med allt så ni kan komma iväg
    /Bondmoran

En überklantig, nagellacksknarkande Bondmora. Farlig kombo!! www.bondmoran.nu Välkommen in. Om du vågar...
  • Aimee68

Bondmoran: Vilka härliga bilder! Min man vill till Karibien så vi sneglar lite ditåt. Jag visade honom bilderna och han tyckte det såg jättefint ut ☺️. Fast nu har han även börjat prata om Thailand igen 😄

• bondmoran punkt nu

Både Thailand och Karibien är fantastiskt så ni kommer säkert få en toppenresa vad ni än väljer

Fördelarna med Karibien är klimatet tycker jag, det är skönare värme än i Thailand tycker jag. 

Fördelarna med Thailand är maten... haha. Jag ÄLSKAR thaimat och åt som en galning när jag var där och det är snuskigt billigt.

Men båda är underbart och jag kommer besöka båda ställena igen

Kram
    /Bondmoran

En überklantig, nagellacksknarkande Bondmora. Farlig kombo!! www.bondmoran.nu Välkommen in. Om du vågar...
  • Aimee68

Bondmoran. Missade att du svarade mig. Det var ett tag sen :) Vi har faktiskt bokat en jul o nyårs resa till Thailand. Det bästa av allt är att det är det är min man som bokat de tre olika hotellet :) Han längtade tillbaka mer än jag trodde. Känns så sjukt underbart! Kram TS! Hur går det för er?

Svar på tråden Nån som varit i Khao Lak och vill tipsa mig?