Nån som varit i Khao Lak och vill tipsa mig?
Hej!
Vi funderar på att åka till Thailand i vinter men kan inte riktigt bestämma oss för vart vi vill åka. Vi kommer att resa med barn (3 och 6) och det vore skönt att kunna flyga direkt till Phuket el Krabi och sen kunna åka buss/taxi direkt till hotellet, så därför tittar vi mest på öar/orter i det området. Koh Lanta har vi varit på, det är fortfarande ett alternativ, men nu funderar jag också på om Khao Lak kan vara ett bra alternativ.
Ni som varit i Khao Lak, var bodde ni? Vilka/vilken strand ska man bo på om man vill ha långgrunt och fin strand, inget hålligång, men jag vill gärna att det ska finnas lite olika restauranger att välja på och gärna nånstans att handla lite småsaker (frukt, chips etc). nån eller ett par "krims-krams"-butiker (badbollar, solglasögon etc) får det också gärna finnas, men jag vill helst inte ha ett stort shoppingcentrum precis där jag bor.
Jag tar gärna taxi eller tuk-tuk in till nån by för mer shopping, men vill kunna gå till det mesta som man kan behöva under semestern.
Så, har ni tips och råd att ge så blir jag oändligt tacksam!