• Anonym (Hur?)

Misstänker att en vara jag köpt på Tradera kan vara stöldgods.

Ja, som rubriken säger. Jag köpte en mobiltelefon, priset var inte konstigt men den såldes utan laddare. Det har jag själv gjort, ena gången för att jag hade råkat ha sönder laddaren, andra gången för att jag ville ha laddaren själv som extra.
    Dock är telefonen låst, så jag kan inte öppna den och bakgrundsbilden är på en bebis. Man tömmer väl telefonen innan man säljer den? (Säljaren kan ju inte veta om jag är en kuf eller inte..) Samt ser till att den är olåst eller lämnar koden till köparen när man skickat telefonen?

Nu mailade jag visserligen i morse, så säljaren kanske inte har sett mitt mail än, men om jag inte får svar ang koden så funderar jag på om den kan vara stulen..
    Säljaren har flera mobiler utlagda, både såna som jag köpte och andra. Denne hade 4.8 av 5 möjlige poäng så jag trodde det var en bra säljare, vilket det ju som sagt kan vara.

Hur gör jag då? Är det 114 14 man ska ringa eller kan jag maila via polisens hemsida? Vill inte gärna ringa från jobbet om detta.

Känns bara himla olustigt..

• Svar på tråden Misstänker att en vara jag köpt på Tradera kan vara stöldgods.
  • spirituality

Jag skulle nog ringa 114 14 och rådfråga. Det kan du göra när du kommer hem om du vill, de har öppet dygnet runt.

• Anonym (Hur?)
    spirituality skrev 2013-11-28 13:00:12 följande:
    Jag skulle nog ringa 114 14 och rådfråga. Det kan du göra när du kommer hem om du vill, de har öppet dygnet runt.

Men vad bra! tack så mycket Ska dock ge säljaren en chans att svara först Jag kan ju vara misstänksam i onödan.
Svar på tråden Misstänker att en vara jag köpt på Tradera kan vara stöldgods.