• Anonym (irriterad)

Kan bonusen sätta regler

För cirka 2 år sedan träffade jag en kille med två barn i bagaget. En som nu är 10 och en som är 12. Sedan första dagen har 10 åringen gråtit och skikit varje gång jag är där. "Pappa blir konstig", "pappa bryr sig inte lika mycket om mig". Hon är konstig (jag), hon säger konstiga saker, m.m.

Min kille tycker att detta är jättejobbigt och vi har brytit flera gånger. Nu försöker vi igen och nu ska tydligen 10 åringen få sätta regler för hur det ska vara. Detta gäller nu de veckor pojkarna är hos pappa

1. Jag och pappan får inte gå in i enskilt rum och prata eller vila.
    2. Jag och pappan får inte prata med låg röst utan allt ska kunna höras.
    3. Jag och pappan får inte prata engelska
    4. Alla aktiviteter ska vara roliga för honom, vi ska prioritera tv spelande, hockey m.m.
    5. Vi får inte ta i varandra, krama varandra eller så.

Jag känner att detta är hemskt. Jag vill kunna röra i min pojkvän. Pojkarna själva sitter i hans knä men jag ska inte få röra i honom när de ser på. Vi ska inte få prata vuxensaker utan allt ska vara öppet.  

Det känns som ett fängelse. Är det så här det borde vara och jag som är knäpp?

• Svar på tråden Kan bonusen sätta regler
  • sextiotalist

Nej, så ska det inte vara, jag hade nog inte fortsatt och jag tror det är få kvinnor som hade accepterat sådant. Så  den pappan får nog förbli singel och gisslan hos sina barn

• Anonym (***)

Känns inte OK, tycker jag. Det värsta är att han finner sig i det.

• Anonym (Z)

Så är väl många i den åldern vare sig de är bonusar eller inte, jag ville själv inte se mina föräldrar hålla på med kramar etc och kände mig utanför när de prata som du säger "vuxenprat" men engelska är väl bra det stimulerar hans språk

• Anonym (***)
    Anonym (Z) skrev 2013-11-28 14:07:06 följande:
    Så är väl många i den åldern vare sig de är bonusar eller inte, jag ville själv inte se mina föräldrar hålla på med kramar etc och kände mig utanför när de prata som du säger "vuxenprat" men engelska är väl bra det stimulerar hans språk
    Nej, jag tror inte att barn är så i allmänhet.  Om man känner sig utanför för att föräldrarna kramas så är något annat fel.
  • Anonym (irriterad)
    Anonym (Z) skrev 2013-11-28 14:07:06 följande:
    Under de här två åren kanske han har sett oss pussas en enda gång. Han har bråkat så mycket nu att han får sätta regler mot att vara snäll. Känns inte ok att jag inte ens få en kram när jag kommer dit.
  • Ramborg
    Anonym (irriterad) skrev 2013-11-28 14:11:17 följande:
    Under de här två åren kanske han har sett oss pussas en enda gång. Han har bråkat så mycket nu att han får sätta regler mot att vara snäll. Känns inte ok att jag inte ens få en kram när jag kommer dit.

Jamen bra sak att lära honom, att om han beter sig tillräckligt illa så får han som han vill.

Jag hade inte gått med på det. Hitta en annan karl, TS.
    42.
  • Anonym (bye bye)

Nä, det där hade inte jag ställt upp på! Bye bye liksom. Och då har jag själv en son i 12-års åldern att relatera till.

Det är för jobbigt för mig med pappor som är gisslan under sina barn så det är helt enkelt inte värt det.

• Miss Skywalker
    Ramborg skrev 2013-11-28 14:16:57 följande:

Jamen bra sak att lära honom, att om han beter sig tillräckligt illa så får han som han vill.

Jag hade inte gått med på det. Hitta en annan karl, TS.
    Ja urk! Vilken mesig snubbe. Snacka om att göra barnen en björntjänst.
  • Modernmom

Nej nej nej nej! Det där är fel fel fel! Hur tänkte pappan nu? Snacka om curlingförälder! Och genom att bejaka detta dåliga beteende har han ju fullkomligt krossat pojkens självförtroende. Nä, ställ ultimatum till pappan, det där är ingen normal familjesituation och i mina ögon inte helt normal 10-åring heller...... Har själv 4 barn 3 egna + 1 bonus och de bestämmer inte över vår relation. De får anpassa sig till den nya familjesituationen, helt enkelt.

Svar på tråden Kan bonusen sätta regler