• Bergkwist85

Uppsagd pga gravid!!!

Jag blir såå trött på arbetsgivare, varför kan man inte va rak och ärlig mot dom???
    Varför ska det vara så svårt att få ett jobb när man har ett barn, och även väntar ett barn???

Jag fick en provanställning på ett mansdominerat jobb på lager, jag är den första anställda tjej där.
    efter en månad berättar jag att jag e gravid och kommer vara försiktig me tunga lyft.

Förra veckan blev ´jag uppsagt för att jag inte "kan" lyfta tunga paket. Jag har även foglossning och har haft det i 3 veckor.

jag har inte ens jobbat där i 3 månader, jag är i vecka 23.

en från lagret har varit borta en vecka, och när han kommer hem säger förmannen att jag ha sakt upp mig själv, vilket är en stor lögn!

IDIOTER!!!

va tvungen att avreagera mig lite!

• Svar på tråden Uppsagd pga gravid!!!
  • Fjärilslarv

måste man inte kunna lyfta tungt på ett lager?

• Grimagen

Om du inte kan utföra jobbet så skall du inte ha det heller, lämna det till någon annan som behöver det och kan utföra det.

• NenneLo

Du borde ju få andra uppgifter, att bli uppsagd för att man är gravid är inte ok. Kontakta facket.

2011-09-13 Loke <3 I väntan på lillebror BF 2014-03-11 <3
  • Fjärilslarv
    NenneLo skrev 2013-11-28 17:15:40 följande:
    Du borde ju få andra uppgifter, att bli uppsagd för att man är gravid är inte ok. Kontakta facket.
    omplacering kan endast ske om det finns något att omplacera till.
  • NenneLo
    Fjärilslarv skrev 2013-11-28 17:17:40 följande:
    omplacering kan endast ske om det finns något att omplacera till.

Gravidpenning då? Inte ska man bli uppsagd iaf.
  • Fjärilslarv
    NenneLo skrev 2013-11-28 17:21:31 följande:

finns det inga arbetsuppgifter så finns det inte och då blir man uppsagd eller kanske sjukskriven.
    men är man provanställd, så är man längst ned och är inte riktigt i förhandlingsläge.

förlåt men det är tyvärr så det ser ut =(
  • Petite Chérie
    NenneLo skrev 2013-11-28 17:21:31 följande:

Är det inte så att man kan göra sig av med folk lite hur som helst under en provanställning?
    Please, don't be a bitch to me. Because then i'll have to be a bitch back, and i'm better at it than you.
  • Fjärilslarv
    AngieT skrev 2013-11-28 17:23:00 följande:
    Är det inte så att man kan göra sig av med folk lite hur som helst under en provanställning?
    jo tyvärr.
  • NenneLo
    AngieT skrev 2013-11-28 17:23:00 följande:
    Please, don't be a bitch to me. Because then i'll have to be a bitch back, and i'm better at it than you.

Hm det vet jag inte. Fast får man säga upp någon pga graviditet, provanställning eller ej?
Svar på tråden Uppsagd pga gravid!!!