Jag är absolut ingen expert på området utan gillar ämnet kost och träning. Den uppfattning jag får när jag läser om träning under graviditet så borde det vara helt ok att träna det mesta om man bara lyssnar till kroppen. Har man tränat innan man blev gravid så ska det bara vara att fortsätta, lyssna till om kroppen säger ifrån. Jag brukar gå powerwalks (är i v25 nu) och i söndags gick jag en mycket tuffare tur än jag brukar (brantare och snabbare tempo), det kändes så skönt att svettas och ta i! Senare på natten fick jag starka sammandragningar och trodde verkligen att förlossningen startat, var nära att ringa förlossningen under dessa timmar. På morgonen ringde jag min barnmorska och hon sa att det var lugnt nu eftersom det avtagit och stannat, och att jag kunde gärna fortsätta röra på mig för det är jättebra, men att inte ha det höga tempot eftersom det nu blev för mycket för kroppen. Även om missfallsrisken är hög under de första 12 veckorna så behöver man inte sluta med träning tror jag, missfall beror nog i de flesta fall på genetiska fel som funnits där ftån början. Men som sagt, jag är ingen expert på detta
.