• Anonym (Hoppsan)

Tampongen åker ut när jag går på toaletten

Efter jag fick barn har jag fått problem med att tampongen åker ut när jag krystar på toaletten. Inte bara att den ruckas, utan verkligen hela vägen ut. Jag sprack inte på förlossningen och på efterkontrollen har jag båda gångerna haft väldigt bra knipmuskler. Någon mer som har samma problem? Och varför blir det så? Jag tycker att det är riktigt irriterande. Får ofta gå med papper i trosan för att tampongen åker ut för tidigt och jag inte har fler med mig.

• Svar på tråden Tampongen åker ut när jag går på toaletten
  • MissyMe
    Anonym (Hoppsan) skrev 2013-11-29 07:37:37 följande:

Efter jag fick barn har jag fått problem med att tampongen åker ut när jag krystar på toaletten. Inte bara att den ruckas, utan verkligen hela vägen ut. Jag sprack inte på förlossningen och på efterkontrollen har jag båda gångerna haft väldigt bra knipmuskler. Någon mer som har samma problem? Och varför blir det så? Jag tycker att det är riktigt irriterande. Får ofta gå med papper i trosan för att tampongen åker ut för tidigt och jag inte har fler med mig.

Som jag tänker SKA man byta tampong vid varje toabesök men maximalt med 4 timmar mellan? Så... Vad är problemet?
  • Litet My

Är den fylld? I så fall kan de trilla ur pga tyngdlagen så att säga

• straw2008

För små tamponger för ditt underliv. köp större. Alt tampax som är längre o sitter mkt bättre, plus att man slipper stoppa in fingrarna i snipperiet.

I kinamockaskogen.....
  • Anonym (Onödig fråga haha)

Man byter ju tampong varje gång man gör nr 2 tex (då man kryster) . För klart den åker ut när man kryster. Man kan endast ha tampongen i om man bara ska kissa, man kryster inte när man kissar ju...

• straw2008

Mina tamponger har aldrig åkt ut vid bajsning ?? Klart inte underlivet är det samma efter vaginal förlossning, att ha starka knipmuskler är ju verkligen inte samma sak som att ha ett tight underliv i viloläge. Underlivet är en sak, att kunna knipa är en annan.

I kinamockaskogen.....
  • Hannah76
    straw2008 skrev 2013-11-29 08:14:19 följande:
    För små tamponger för ditt underliv. köp större. Alt tampax som är längre o sitter mkt bättre, plus att man slipper stoppa in fingrarna i snipperiet.
    Haha snipperiet Flört

Men håller med, kanske större tampong som behövs? Eller så har man med sig fler så att man kan byta. Känner dock inte igen att tamponger åker ut.
  • straw2008
    Hannah76 skrev 2013-11-29 09:17:38 följande:
    Haha snipperiet Men håller med, kanske större tampong som behövs? Eller så har man med sig fler så att man kan byta. Känner dock inte igen att tamponger åker ut.

Har aldrig hänt mig heller, mina sitter som berg. har fött 2 barn med snitt.
    I kinamockaskogen.....
  • Anonym (?)
    MissyMe skrev 2013-11-29 07:56:34 följande:
    Som jag tänker SKA man byta tampong vid varje toabesök men maximalt med 4 timmar mellan? Så... Vad är problemet?
    Vänta, va? SKA man byta tampong varje 4 timmar? Jag byter på morgonen när jag vaknar och på kvällen innan jag lägger mig. 
    Man byter väl när man behöver (individuellt)? Så länge det inte överskrider typ 24 timmar.
  • Anonym (?)
    Anonym (Onödig fråga haha) skrev 2013-11-29 08:24:50 följande:
    Man byter ju tampong varje gång man gör nr 2 tex (då man kryster) . För klart den åker ut när man kryster. Man kan endast ha tampongen i om man bara ska kissa, man kryster inte när man kissar ju...
    Jag byter inte tampong när jag bajsar. Den har aldrig åkt ut när jag krystat. 
  • The Fugly
    Anonym (?) skrev 2013-11-29 10:03:31 följande:
    Vänta, va? SKA man byta tampong varje 4 timmar? Jag byter på morgonen när jag vaknar och på kvällen innan jag lägger mig. 
    Man byter väl när man behöver (individuellt)? Så länge det inte överskrider typ 24 timmar.
    Nej, fyra timmar är en gammal rekommendation. Ob uppger helst efter åtta timmar men lite längre på natten är ok. Jag har ibland gjort som du men blodmängden styr.

TS, jag hade samma problem som du efter förlossningen trots bra knipmuskler. Oklart vad som ändrades sen men nio månader efter förlossningen var problemet borta. Jag var dock tvungen att använda binda ett tag vilket sög. Prövade dock inte några jättestorlekar på tamponger så det hade kanske funkat?
Svar på tråden Tampongen åker ut när jag går på toaletten