• Anonym (ledsen)

Träffar/träffat gift man

Har träffat en gift man sen 2 månader tillbaka och när vi träffas så känns det jättebra, tycker om honom jättemycket och han tycker även om mig. Vi har även haft sex flera gånger och han har varit väldigt mycket hos mig och vi har umgåtts all tid vi kan ses och hörts av varje dag flera gånger per dag.

Jag är själv med barn och han har också barn och fru. Han säger att han vill ha mig och leva med mig men han har svårt att ta tag i det, att lämna och skilja sig. Vi har gråtit många gånger tillsammans och han säger ofta att han älskar mig.

Har nu brutit kontakten med honom och sagt att han får höra av sig den dagen han är singel eftersom vi kan inte fortsätta så här, staden är även liten.

Är rädd att han ska glömma mig och stanna kvar hos sin familj att jag aldrig mer får träffa honom. Detta var det svåraste beslut jag gjort, att be den jag älskar och vill vara med att inte höra av sig.

Gjorde jag rätt som bröt med honom?
    Tror ni han skiljer sig?

Ni andra som nu har träffat någon gift man, hur har det gått för er och vad har ni gjort, hur gick ni till väga?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-29 11:16
    Är inte med barn utan jag har egna barn sen tidigare förhållande.

• Svar på tråden Träffar/träffat gift man
  • Anonym (??)

Varför börjar men med ett förhållande med en gift man övehuvudtaget??

Är du alltså gravid med honom?

• Anonym (me 2)

Min var inte gift och hade inte heller barn. Det känns som att det är värre när det är barn inblandat, och det är också ett större steg att lämna om man är gift. Min var endast sambo. Vi träffades ett par månader utan sex. Till slut sa jag att det räcker, jag går vidare. Efter 2 veckor lämnade han sin sambo. Men även när han lämnat är det inte guld och gröna skogar... Han är med mig nu, men velar fortfarande om han gjort rätt eller ej. Han sörjer även sin avslutade relation. Till på detta så har man problem med tilliten när man träffats på det sättet, för jag vet vad han är kapabel till. Hade jag inte blivit så vansinnigt förälskad redan innan vi inledde något så hade jag aldrig gjort det. Det är inte värt det TS. Dra dig ur och hoppas inte på att han lämnar sin fru. För helt ärligt så tror jag du kommer ångra dig då. Man ser inte klart på situationen när man är mitt uppe i det. Man tror att allt löser sig om man bara har varandra. Så är det inte.

• Anonym (Rätt)

Tycker du gjorde helt rätt!

Mitt ex ( vi var gifta i 13 år) hängde kvar hos mig rätt länge tros vi inte bodde tillsammans. Det var bekvämt för han att komma när han fick lust och lämna allt det jobbiga bakom sig.

När jag satte stopp för det så hittade han en ny, en tjej som också är gift. Skönt för båda. De träffas när de har lust.

• Anonym (varningsflagg)

Ja jag tycker att det var ett klokt beslut att avsluta det här förhållandet med den gifta mannen du känt endast 2 månader. 2 månader hade lätt kunnat bli 2 år utan att leda nånstans. Du är ju dessutom gravid, och jag antar att mannen inte är pappan till barnet?

Bra att du sagt att han får höra av sig när han är singel. Nu kan du bara vänta och se hur pass intresserad han är. Antingen skiljer han sig och kommer till dig, eller också skaffar han sig väl en ny älskarinna. Det troliga är väl att han inte har en tanke på att lämna sin familj, utan bara vill ha lite förströelse bredvid. Du är säkert varken den första eller sista han förlustar sig med utanför sitt äktenskap.

Att han har gråtit tillsammans med dig skulle jag inte ta så allvarligt. Kan vara krokodiltårar för att hålla ditt intresse vid liv Få dig att känna dig speciell och utvald. Skulle hans fru komma på hans otrohet så skulle han med all säkerhet sitta och gråta hos henne och böna om att bli förlåten.

Jag har väldigt svårt att förstå vad en del kan se för charmigt i en otrogen man, som genom att vara det så tydligt och klart visar vad han går för.

• Anonym (varningsflagg)
    Anonym (me 2) skrev 2013-11-29 11:17:10 följande:
    Min var inte gift och hade inte heller barn. Det känns som att det är värre när det är barn inblandat, och det är också ett större steg att lämna om man är gift. Min var endast sambo. Vi träffades ett par månader utan sex. Till slut sa jag att det räcker, jag går vidare. Efter 2 veckor lämnade han sin sambo. Men även när han lämnat är det inte guld och gröna skogar... Han är med mig nu, men velar fortfarande om han gjort rätt eller ej. Han sörjer även sin avslutade relation. Till på detta så har man problem med tilliten när man träffats på det sättet, för jag vet vad han är kapabel till. Hade jag inte blivit så vansinnigt förälskad redan innan vi inledde något så hade jag aldrig gjort det. Det är inte värt det TS. Dra dig ur och hoppas inte på att han lämnar sin fru. För helt ärligt så tror jag du kommer ångra dig då. Man ser inte klart på situationen när man är mitt uppe i det. Man tror att allt löser sig om man bara har varandra. Så är det inte.
    Vilken klokhet och insikt......
  • Anonym (me 2)
    Anonym (varningsflagg) skrev 2013-11-29 11:34:53 följande:
    Ja jag tycker att det var ett klokt beslut att avsluta det här förhållandet med den gifta mannen du känt endast 2 månader. 2 månader hade lätt kunnat bli 2 år utan att leda nånstans. Du är ju dessutom gravid, och jag antar att mannen inte är pappan till barnet?

Bra att du sagt att han får höra av sig när han är singel. Nu kan du bara vänta och se hur pass intresserad han är. Antingen skiljer han sig och kommer till dig, eller också skaffar han sig väl en ny älskarinna. Det troliga är väl att han inte har en tanke på att lämna sin familj, utan bara vill ha lite förströelse bredvid. Du är säkert varken den första eller sista han förlustar sig med utanför sitt äktenskap.

Att han har gråtit tillsammans med dig skulle jag inte ta så allvarligt. Kan vara krokodiltårar för att hålla ditt intresse vid liv Få dig att känna dig speciell och utvald. Skulle hans fru komma på hans otrohet så skulle han med all säkerhet sitta och gråta hos henne och böna om att bli förlåten.

Jag har väldigt svårt att förstå vad en del kan se för charmigt i en otrogen man, som genom att vara det så tydligt och klart visar vad han går för.
    Kärleken gör en blind... Man tror att man är speciell, och att han aldrig hade gjort det med någon annan. Men som sagt, sen när man sitter där själv i en relation med den mannen så kommer tvivlen. Även om jag också gjorde fel så var jag iallafall singel. Jag hatar otrohet och kan knappt tro att han gick bakom ryggen på sin sambo på det sättet. Det är nästan så att JAG inte kan förlåta honom för det, trots att det inte var mig han var otrogen mot. Sen har såklart mannen fler sidor som kanske överväger den delen... Men man ska inte inbilla sig att man är speciell...

Risken med att bli den nya kvinnan om han lämnar är att han fortsätter på samma sätt, bara att det blir ombytta roller. Dvs det är TS han är med, men kanske sin f.d. fru som han har en affär med, som han skickar hemliga sms till om hur mycket han saknar henne och älskar henne. Den risken är stor, hur kär han än skulle vara i TS. För det är inte lätt att ha känslor för två personer samtidigt.
  • Anonym (me 2)
    Anonym (varningsflagg) skrev 2013-11-29 11:37:04 följande:
    Vilken klokhet och insikt......
    Ja du.. Bättre sent än aldrig.
  • nymedlem
    Anonym (varningsflagg) skrev 2013-11-29 11:34:53 följande:

• Anonym (..)

Jag har själv varit i en liknande situation, jag var inte stark nog att ta mig ur den, det tog över ett år innan jag insåg precis hur mycket han ljög. Det slutade med en lavett framför hela hans familj. Hur kär jag ändå varit i denna fantasin så är jag SÅÅÅ glad för att det tog slut. Idag sitter jag här, sambo, med världens snällaste man, jordnära, trygg och rolig. Han är mån om mig och vår relation. Alla kvinnor förtjänar respekt och kärlek. Det får man INTE av otrogna män, tyvärr.

• Lilia

Du har gjort rätt att bryta för allas skull, han kommer nog inte tillbaka efter det tyvärr
    För honom handlar det nog mer om att hans behov inte är tillfreds i sitt äktenskap och bryter han inte det först så kommer han snart ha en ny älskarinna för att ändå slippa ta ett mycket svårare steg som att lämna sin fru...ett beteendemönster

• Lilia

Vill bara tillägga att hans tårar inte är av kärleken till dig, utan för den jobbiga situationen han satts sig i och för att han varken vet ut eller in ...

• Lilia

....och glömde säga att du och han inte är några "offer" för tårar , ni är dom skyldiga ...

• Anonym (varningsflagg)
    Anonym (me 2) skrev 2013-11-29 12:26:00 följande:
    Kärleken gör en blind... Man tror att man är speciell, och att han aldrig hade gjort det med någon annan. Men som sagt, sen när man sitter där själv i en relation med den mannen så kommer tvivlen. Även om jag också gjorde fel så var jag iallafall singel. Jag hatar otrohet och kan knappt tro att han gick bakom ryggen på sin sambo på det sättet. Det är nästan så att JAG inte kan förlåta honom för det, trots att det inte var mig han var otrogen mot. Sen har såklart mannen fler sidor som kanske överväger den delen... Men man ska inte inbilla sig att man är speciell...

Risken med att bli den nya kvinnan om han lämnar är att han fortsätter på samma sätt, bara att det blir ombytta roller. Dvs det är TS han är med, men kanske sin f.d. fru som han har en affär med, som han skickar hemliga sms till om hur mycket han saknar henne och älskar henne. Den risken är stor, hur kär han än skulle vara i TS. För det är inte lätt att ha känslor för två personer samtidigt.
    "Kärleken är blind, men äktenskapet ger dig synen tillbaka". Ett rätt kul och tänkvärt ordspråk. Den otrogne mannen som man är så kär i och som man får stjäla till sig stunder med och därmed inte lär känna särskilt väl, kanske inte alls är lika kul att dela den grå vardagen med.

Du skriver så klokt, och verkar inte leva i en fantasivärld, utan kan se den krassa verkligheten. Visst finns det män som lämnar äktenskapet för en annan kvinna, men de flesta gör ju inte det. Alla otrogna män är ju heller inte så olyckliga i sina äktenskap som han säger och som älskarinnan väljer att tro. Så att intala sig att "vore han lycklig i sitt äktenskap så skulle han inte vara otrogen" är att göra det väldigt lätt för sig. Många är bara svaga, och kan eller vill inte stå emot när tillfällen bjuds, men det behöver inte betyda att han inte älskar sin fru. Med henne delar han ju ett helt liv, barn, hem ett socialt liv och även säng, fast han kanske säger annorlunda.

Jag har själv varit gift med en jättecharmig man som drog till sig kvinnor som en magnet.  Klart han blev utsatt för frestelser som han inte alltid kunde stå emot. När hans andra otrohet kom till min kännedom åkte han ut med öronen före. Vi hade barn tillsammans, jag älskade honom och jag har aldrig tvivlat på att han älskade mig också, trots sina snedsteg. Men en sån man kunde jag inte leva med. Han kröp sina knän blodiga på vardagsrumsgolvet, grät och bönade att han skulle få stanna, men jag hade tappat allt förtroende för honom, och ville inte tillbringa resten av mitt liv med tvivel och undran om han var trogen och att lita på.

Det har gått flera år, och han är fortfarande singel. Det blev aldrig något med älskarinnan han hade när vi skildes, och inte med någon annan heller. Han var väldigt ledsen vid vår skilsmässa, och fick betala ett högt pris för sina utsvävningar. Jag vet att han önskar att han kunde vrida klockan tillbaka, och ha sina svek ogjorda............men det går ju inte.
  • Anonym (me 2)
    Anonym (varningsflagg) skrev 2013-11-29 13:34:22 följande:
    "Kärleken är blind, men äktenskapet ger dig synen tillbaka". Ett rätt kul och tänkvärt ordspråk. Den otrogne mannen som man är så kär i och som man får stjäla till sig stunder med och därmed inte lär känna särskilt väl, kanske inte alls är lika kul att dela den grå vardagen med.

Du skriver så klokt, och verkar inte leva i en fantasivärld, utan kan se den krassa verkligheten. Visst finns det män som lämnar äktenskapet för en annan kvinna, men de flesta gör ju inte det. Alla otrogna män är ju heller inte så olyckliga i sina äktenskap som han säger och som älskarinnan väljer att tro. Så att intala sig att "vore han lycklig i sitt äktenskap så skulle han inte vara otrogen" är att göra det väldigt lätt för sig. Många är bara svaga, och kan eller vill inte stå emot när tillfällen bjuds, men det behöver inte betyda att han inte älskar sin fru. Med henne delar han ju ett helt liv, barn, hem ett socialt liv och även säng, fast han kanske säger annorlunda.

Jag har själv varit gift med en jättecharmig man som drog till sig kvinnor som en magnet.  Klart han blev utsatt för frestelser som han inte alltid kunde stå emot. När hans andra otrohet kom till min kännedom åkte han ut med öronen före. Vi hade barn tillsammans, jag älskade honom och jag har aldrig tvivlat på att han älskade mig också, trots sina snedsteg. Men en sån man kunde jag inte leva med. Han kröp sina knän blodiga på vardagsrumsgolvet, grät och bönade att han skulle få stanna, men jag hade tappat allt förtroende för honom, och ville inte tillbringa resten av mitt liv med tvivel och undran om han var trogen och att lita på.

Det har gått flera år, och han är fortfarande singel. Det blev aldrig något med älskarinnan han hade när vi skildes, och inte med någon annan heller. Han var väldigt ledsen vid vår skilsmässa, och fick betala ett högt pris för sina utsvävningar. Jag vet att han önskar att han kunde vrida klockan tillbaka, och ha sina svek ogjorda............men det går ju inte.
    Jag är också en av dom som inte tror att otrohet behöver betyda bristande kärlek gentemot partnern. Som du skriver så har vissa bara svårt att stå emot frestelser. Det sårar ju inte mindre för det. Jag har nog förlikat mig med tanken på att han kommer att vara otrogen förr eller senare. Förhoppningsvis har vi ett par lyckliga år tillsammans fram till dess. Jag vet inte ens om jag hade lämnat honom för det. Jag vet ju vad det var för man jag skaffade, så det känns dumt att gråta över att han är otrogen mot mig i slutändan då.
  • Anonym (varningsflagg)
    Anonym (me 2) skrev 2013-11-29 13:40:13 följande:
    Jag är också en av dom som inte tror att otrohet behöver betyda bristande kärlek gentemot partnern. Som du skriver så har vissa bara svårt att stå emot frestelser. Det sårar ju inte mindre för det. Jag har nog förlikat mig med tanken på att han kommer att vara otrogen förr eller senare. Förhoppningsvis har vi ett par lyckliga år tillsammans fram till dess. Jag vet inte ens om jag hade lämnat honom för det. Jag vet ju vad det var för man jag skaffade, så det känns dumt att gråta över att han är otrogen mot mig i slutändan då.
    Lycka till! {#emotions_dlg.flower}
  • Anonym (Oj!)
    Anonym (varningsflagg) skrev 2013-11-29 13:34:22 följande:

Jag hade kunnat skriva nästan det samma... även min man var/är otroligt charmig och drar också till sig kvinnor hela tiden... trodde dock (naivt jag vet det nu efteråt), att han bara hade tänkt flörta med dem, lite halvt om halvt oskyldigt... men jag hade fel, inte heller han kunde stå emot.

Vet ändå att han älskad mig, trots alla hans svek.. men som du säger, det går inte att leva utan tillit :( Eller rättare sagt, jag kan inte det iaf..
  • Anonym (Oj!)

Nägra rader till dig (Varningsflagg): Du verkar så oerhört stark, beundrar dig för det... jag är så  mycket svagare och har gått på hans "ånger" så många gånger, men nu tror jag att jag har blivit tillräckligt stark för att avbryta igen... (Vi har separerat men han lyckades övertyga mig om att börja om :( ) Jag orkar inte hur mycket som helst... jag vill ju leva med någon som jag kan lita på...

Hur lever du i dag? Hur gjorde du för att komma över och komma vidare, för trots det vi utsatts för, så kan det finnas så mycket känslor kvar...?

(Svara bara om du orkar och vill, skulle betyda mycket då jag känner igen mig alltför väl...)

• Anonym (gäsp)

Sådärja , ännu en älskarinnetråd , verkar vara poppis att vara älskarinna / otroget svin.

Ja du gjorde nog helt rätt TS , med tanke på att du gjorde helt jävla fel i att öht starta ett förhållande med ett otroget arsel , hur tänkte du då ? Nej han kommer inte lämna frun för dig , han kommer istället hitta sig någon ny lättlurad tjej som går på hans skitsnack och inte ställer krav för hon är ju bara såååå kääääär  , sånna finns det gott om. Glöm skithögen och skaffa dig en riktig man MED ryggrad och när du ändå är på G glöm inte meddela hans fru vad det är för amöba hon lever med.

PS! Ett bra kännetecken på en man MED ryggrad är sånna som inte bedrar sin fru.

Svar på tråden Träffar/träffat gift man