En sambo som dricker alkohol varje dag
Ja, det gör han verkligen - VARJE dag! Eller kväll är det ju förstås, men så förbannat irriterande. Tidigare har jag inte lagt mig i och jag har aldrig påpekat förrän nu egentligen och vi har varit tillsammans i snart 10 år. Nu har jag verkligen räknat, mest för att verkligen få svart på vitt på hur mycket han dricker och att det verkligen är varje kväll.
Till middagen dricker han alltid vin, det slinker också i ett glas under matlagningen om det är han som lagar maten. I snitt är det 1-3 glas vin varje kväll YTTERST sällsynt att han inte dricker vin, men det händer om jag redan hällt upp vatten till honom precis som jag själv dricker till maten.
Vad som däremot aldrig uteblir är den obligatoriska whiskeyn, minst en 6:a varje kväll. (Vet egentligen inte hur mycket det är i glaset men det är minst ett glas ofta ett par.
Det här är alltså vardagar, på helgen är det ju BETYDLIGT mer. Vinglas efter vinglas och en grogg eller ett par och så whiskeyn förstås.
Det här börjar äckla mig något enormt och jag dricker knappt alls själv längre. Aldrig någonsin att jag dricker på vardagar och dessutom har jag börjat vara den som kör när vi är bortbjudna för jag har helt tappat lusten att ens njuta av ett glas vin. Mina söner är nu i gymnasieåldern och hans egen son i mellanstadieåldern och jag tycker det är respektlöst att hinka i sig alkohol på det sätt som han gör! Jag vill ge mina barn en sund inställning till alkohol och inte normalisera att man dricker varje dag och inte ens kan köra bil efter kl. 18:00... Nu tål jag knappt ens höra hur han skruvar av korken och häller upp ett glas innan jag får taggarna utåt, jag blir så jävla äcklad!!!
Enda skillnaden mellan min sambo och en bänkalkis är att han super hemma och inte på en parkbänk anser jag, jävla helvete
Själv tycker han att han är livsnjutare och finsmakare, jo tjena....