• Anonym (Syster Yster)

Hur ser ni på en piercad 40åring? För gammal?

Är en medelålders, välutbildad kvinna med barn i tonåren och en stabil tillvaro. Har haft hål i näsvingen sedan tonåren, men nu har jag fått för mig att det är lite trist. Tycker det är coolt med septumpiercingar, och skulle vilja ha någon liten diskret ring där istället. Ser ju att det bara är tonåringar som har det, men jag tycker om det. Frågan är hur omgivningen skulle reagera på om jag piercat mig? Vad hade ni tänkt om mig om ni sett mig på gatan? (Ser för övrigt konstnärlig ut med långt rött hår, schalar och sånt).

• Svar på tråden Hur ser ni på en piercad 40åring? För gammal?
  • Trilllana

Jag har det inte själv, men känner folk som har det. Den enda jag funderar på är hur det är att vara förkyld med en sådan. Har man i näsvingen blir det bara ena näsborren.

• Anonym (Septum)
    Trilllana skrev 2013-11-29 13:46:36 följande:
    Jag har det inte själv, men känner folk som har det. Den enda jag funderar på är hur det är att vara förkyld med en sådan. Har man i näsvingen blir det bara ena näsborren.
    Jag som har en septum, töjd sådan så ganska stor kan säga att det inte är några problem alls att ha en trots förkylningar ibland ;)
    Anonym (Syster Yster) skrev 2013-11-29 13:43:10 följande:
    Är en medelålders, välutbildad kvinna med barn i tonåren och en stabil tillvaro. Har haft hål i näsvingen sedan tonåren, men nu har jag fått för mig att det är lite trist. Tycker det är coolt med septumpiercingar, och skulle vilja ha någon liten diskret ring där istället. Ser ju att det bara är tonåringar som har det, men jag tycker om det. Frågan är hur omgivningen skulle reagera på om jag piercat mig? Vad hade ni tänkt om mig om ni sett mig på gatan? (Ser för övrigt konstnärlig ut med långt rött hår, schalar och sånt).

Jag tror att det hade varit jättesnyggt! Tycker det är jättecharmigt med en liten ring där!

Är lätta att dölja också om det skulle behövas.

• Anonym (Syster Yster)
    Trilllana skrev 2013-11-29 13:46:36 följande:
    Antagligen rätt jobbigt, kan jag tänka. Fast det är ju jobbigt med näsvingen också. Mycket rensande hela tiden.
  • Trilllana
    Anonym (Syster Yster) skrev 2013-11-29 13:49:34 följande:
    Antagligen rätt jobbigt, kan jag tänka. Fast det är ju jobbigt med näsvingen också. Mycket rensande hela tiden.
    Näsvingen upplevde jag inte som speciellt svår vid förkylning. Men det är kanske en vanesak.

Tänk på att om du ångrar dig kanske du kommer ha ett hål i näsan för resten av livet, det är inte säkert att det växer igen.
  • Anonym (gör det)

Klart du kan pierca dig fast du är 40 år. Jag har en piercing och jag är snart 43 år :) Gjorde min första tatuering när jag var 37 år.

• Anonym (..)

Tycker du absolut inte ska bry dig om vad andra skulle tycka och tänka för och främst.
    Du ska göra det du själv vill. Skulle du mot förmodan ångra dig så är det bara att plocka ur och det skulle inte finnas några tydliga spår om att du haft en septum piercing.

Jag skulle bara bli glad om jag såg dig på stan. Tycker det är skönt att fler och fler börjar våga sig på att utsmycka kroppen med diverse piercingar, tatueringar, m.m.
    Jag önskar att fler kunde släppa alla negativa fördomar om sådana människor (d.v.s. de som har piercingar, tatueringar och de som på något annat sätt modifierat sin kropp) så att det kan bli mer accepterat.

• Anonym (inte fint)

Spelar ingen roll vilken ålder du har. Piercing ser alltid trashigt ut. 

• Anonym (Folk)

Jag gillar när folk är den de vill vara, om det är en tantig 19-åring i basker och hemstickade koftor eller en 68-åring i lila hår gör detsamma, det gör mig glad att se bägge :)

• Anonym (Syster Yster)
    Anonym (inte fint) skrev 2013-11-29 14:11:22 följande:
    Spelar ingen roll vilken ålder du har. Piercing ser alltid trashigt ut. 
    Måste erkänna att jag själv har fördomar vad det gäller piercingar, beroende på var man har dem. Bohemkärringar som jag själv har ju oftast i näsvingen. De från landet/lågutbildade har ögonbrynet eller under underläppen. Och så ungdomar då, som är piercade överallt. För att inte glömma unga tonårstjejer med barnvagn, cigg och obligatorisk pitbullhund: piercing i överläpp/underläpp/tunga
    Fast jag tycker inte att det behöver se trashigt ut. Piercingar kan vara hur snyggt som helst. Precis som tatueringar.
  • Fia 28

Om du har den stilen så att piercingar och tatueringar passa in, so go for it!

• annakaragliou
    Anonym (Syster Yster) skrev 2013-11-29 14:50:31 följande:
    Måste erkänna att jag själv har fördomar vad det gäller piercingar, beroende på var man har dem. Bohemkärringar som jag själv har ju oftast i näsvingen. De från landet/lågutbildade har ögonbrynet eller under underläppen. Och så ungdomar då, som är piercade överallt. För att inte glömma unga tonårstjejer med barnvagn, cigg och obligatorisk pitbullhund: piercing i överläpp/underläpp/tunga
    Fast jag tycker inte att det behöver se trashigt ut. Piercingar kan vara hur snyggt som helst. Precis som tatueringar.
    Det är självklart att Du skall Satsa på att pierca Dig. själv började jag när jag var 41. Det var när min 14-åriga dotter skulle pierca sig ffg och jag ville vara med  och se till at det blev professionellt gjort. Piercaren frågade om inte jeg ville pröva också, och det blev en jättehäftig upplevelse. Sedan dess har det blivit flera piercingar (nässeptum, båda ögonbrynen, tungan naveln och båda bröstvårtorna) Dessutom har jag börjat töja öronen också. Jag har bara fått en enda negativ kommentar. På jobbet har jag fått så många positiva kommentarer - inte minst från min chef som själv är piercad och tatuerad.
    Så om jag vore du skulle jag inte tveka.
Svar på tråden Hur ser ni på en piercad 40åring? För gammal?