• LillaMysan89

73 dagar kvar.. Fler som börjar närma sig BF?

Hej!
    Fler som närmar sig BF som vill följas åt?

Dela tankar rädslor bilder? :)

Har BF 10 feb med första barnet och börjar bli nervös!

läängtar
  • Svar på tråden 73 dagar kvar.. Fler som börjar närma sig BF?
  • leiasmamma

33 dagar kvar för mig! :) BF 1/1. Min dotter kom dock lite tidigt så vi får väl se om det verkligen är 33 dagar kvar för oss :)

• sSARAa

59dagar kvar. Har Bf 27Jan.

Mina barn brukar komma lite tidigare så jag räknar inte med att gå 59 dagar till.

Men nu har vi julen och nyår att se framemot innan

Jag mår helt ok denna graviditet fast jag har jätte ont i ryggen och det har jag inte haft dom andra gångerna.

Hur mår du/ni?

• LillaMysan89
    leiasmamma skrev 2013-11-29 16:23:53 följande:
    33 dagar kvar för mig! :) BF 1/1. Min dotter kom dock lite tidigt så vi får väl se om det verkligen är 33 dagar kvar för oss :)
    ååh det var ju inte lång tid :D haha när kom dottern? :)
    sSARAa skrev 2013-11-29 17:17:22 följande:
    59dagar kvar. Har Bf 27Jan.
    Mina barn brukar komma lite tidigare så jag räknar inte med att gå 59 dagar till.

Men nu har vi julen och nyår att se framemot innan

Jag mår helt ok denna graviditet fast jag har jätte ont i ryggen och det har jag inte haft dom andra gångerna.

Hur mår du/ni?
    Tja hade grymt illamående fram till vecka 18 ungefär som börjar komma tillbaka lite nu.. Tror dock att det är för att det börjar bli lite trångt ;) har en höft som krånglar då och då dock ingen foglossning.. eller ja BM tror inte det är det vet ju inte riktigt själv hur det känns ;) annars mår ja bra :) känner dock att humörsvängningarna är lite värre nu än innan :P

Hur många barn har du sen tidigare? :)

läängtar <3
  • leiasmamma

Hon kom 9 dagar för tidigt. Tjejen i magen verkar vara väldigt lik sin syster så har på känn att hon går i sin systers fotspår ;)

Var illamående i början o så har jag rätt svår foglossning, annars är det bra tycker jag. Trist att bli så begränsad i kroppen bara, för det är ju absolut nu jag vill hitta på saker med vår dotter..

• Ikkaa

Jaag ! 75 dagar kvar här. Beräknad den 12 Februari :)
    Mådde skit fram till v 16-18 nånting, kunde varken äta eller sova, mådde grymt illa och foglossningarna började.
    Nu mår jag rätt så bra, bara foglossningar och läckande bröst :P
    Kännt mig stressad inför detta med BB-väskan, men hittade ne jätte bra lista här på FL, som jag läste för en stund sedan, å nu känner jag mig mycket lugnare ! :)

Jag tror att mitt lilla pyre kommer komma tidigare än vad som e sagt, vet ej varför, men de känns så på något sätt :) ! Vi får väl se !

• LillaMysan89
    leiasmamma skrev 2013-11-29 23:29:22 följande:
    Hon kom 9 dagar för tidigt. Tjejen i magen verkar vara väldigt lik sin syster så har på känn att hon går i sin systers fotspår ;)

Var illamående i början o så har jag rätt svår foglossning, annars är det bra tycker jag. Trist att bli så begränsad i kroppen bara, för det är ju absolut nu jag vill hitta på saker med vår dotter..
    där ser man :) ska bli roligt att se när lillasyster kommer :D tråkigt dock att du känner dig begränsad.. har ju ingen sen innan så har inga måsten alls just nu kan ju bara gå och ta en tupplur när ja känner för det :P är kanske inte lika lätt att göra när man har ett barn sen innan :)
    Fast å andra sidan så går väl allt om man bara är tillräckligt envis :P haha!
    Ikkaa skrev 2013-11-30 00:13:20 följande:
    Jaag ! 75 dagar kvar här. Beräknad den 12 Februari :)
    Mådde skit fram till v 16-18 nånting, kunde varken äta eller sova, mådde grymt illa och foglossningarna började.
    Nu mår jag rätt så bra, bara foglossningar och läckande bröst :P
    Kännt mig stressad inför detta med BB-väskan, men hittade ne jätte bra lista här på FL, som jag läste för en stund sedan, å nu känner jag mig mycket lugnare ! :)

Jag tror att mitt lilla pyre kommer komma tidigare än vad som e sagt, vet ej varför, men de känns så på något sätt :) ! Vi får väl se !
    skönt att det blivit bättre!! :) har åxå lite läckage ibland ;) hahah dock mest ifrån ena bröstet :P
    Är det första barnet? :)
    Finns massa med listor! samlat på mig några sen tidigare då denna lilla plutt i magen tog 2 år att få till ;)
    Tror dock att det löser sig även om man råkar glömma nåt, BB kan nog hjälpa till med en del grejer om inte så kan gubben fixa efter bebis kommit :P

Tror åxå min kommer tidigare :) mitt FL datum enligt egna uträkningar är 8 feb ;) är bara 2 dagar tidigare men ändå!
    Hoppas bara att det inte blir 15 el 20 feb då jag gärna vill att bebis slipper dela födelsedag med någon som man firar varje år..
    Är så träligt för barnet och släkt att behöva dela på sig..

Måste bara fråga hur ni sover om nätterna?!

Själv vaknar ja minst 1gång per natt oftast 2-3 och kan knappt röra mig för att det känns som blåsan ska spricka.. sen har ja skit svårt att somna om.. vrider och vänder hur länge som helst!

läängtar <3
  • Ikkaa
    LillaMysan89 skrev 2013-11-30 13:05:21 följande:
    skönt att det blivit bättre!! :) har åxå lite läckage ibland ;) hahah dock mest ifrån ena bröstet :P
    Är det första barnet? :)
    Finns massa med listor! samlat på mig några sen tidigare då denna lilla plutt i magen tog 2 år att få till ;)
    Tror dock att det löser sig även om man råkar glömma nåt, BB kan nog hjälpa till med en del grejer om inte så kan gubben fixa efter bebis kommit :P

Tror åxå min kommer tidigare :) mitt FL datum enligt egna uträkningar är 8 feb ;) är bara 2 dagar tidigare men ändå!
    Hoppas bara att det inte blir 15 el 20 feb då jag gärna vill att bebis slipper dela födelsedag med någon som man firar varje år..
    Är så träligt för barnet och släkt att behöva dela på sig..

Måste bara fråga hur ni sover om nätterna?!

Själv vaknar ja minst 1gång per natt oftast 2-3 och kan knappt röra mig för att det känns som blåsan ska spricka.. sen har ja skit svårt att somna om.. vrider och vänder hur länge som helst!

Ja verkligen. Nu kan jag må illa om jag e väldgt trött eller ätiti dåligt.. Ja, jag brukar läcka lite mer från de ena en de andra också ;) Aah, de e första bebisen som komemr till oss (har 2 änglabebisar). Ja, detta va en lista som FL hade skrivit med hjälp av medlemmarna typ :) Verkligen en supersida, här hittar man verkligen allt :D Jaa, men precis, e ju ingen panik om man glömmer något, viktigaste e ju kläder till bebben så man har något att åka hem i ;).
    Konstigt att de kan kännas i kroppen att bebis kanske kommer tidigare :D. Jaa, tråkigt när man delar födelsedag med andra i släkten, å de e precis som alla hjärtans dag, hade vart kul å få bebis då, men ändå, de e ju ett kärleksbarn oavsett när den lille kommer :D !

Jag sover skitkasst på nätterna, jag har svårt å somna, å så drömmer jag jätte konstiga drömmar, vaknar alltid vid 5 tiden å måste kissa, eller så har bebis vaknat och kört igång boxningsmatchen ;)

Hur många av er här inne har kollat kön :)? Vi har inte gjort det, jag ville, men inte sambon ^^
  • LillaMysan89
    Ikkaa skrev 2013-11-30 15:06:54 följande:
    Ja verkligen. Nu kan jag må illa om jag e väldgt trött eller ätiti dåligt.. Ja, jag brukar läcka lite mer från de ena en de andra också ;) Aah, de e första bebisen som komemr till oss (har 2 änglabebisar). Ja, detta va en lista som FL hade skrivit med hjälp av medlemmarna typ :) Verkligen en supersida, här hittar man verkligen allt :D Jaa, men precis, e ju ingen panik om man glömmer något, viktigaste e ju kläder till bebben så man har något att åka hem i ;).
    Konstigt att de kan kännas i kroppen att bebis kanske kommer tidigare :D. Jaa, tråkigt när man delar födelsedag med andra i släkten, å de e precis som alla hjärtans dag, hade vart kul å få bebis då, men ändå, de e ju ett kärleksbarn oavsett när den lille kommer :D !

Jag sover skitkasst på nätterna, jag har svårt å somna, å så drömmer jag jätte konstiga drömmar, vaknar alltid vid 5 tiden å måste kissa, eller så har bebis vaknat och kört igång boxningsmatchen ;)

Hur många av er här inne har kollat kön :)? Vi har inte gjort det, jag ville, men inte sambon ^^
    åh vad tråkigt :( har två MF sen tidigare och tyckte det var jobbigt.. dock glad att dom skedde ganska tidigt första i vecka 5 och andra vecka 8..
    Har varit nojjig som fan iom det.. Fick 3 vul  innan vecka 10 pga oro och blödningar..
    Dock senaste blödningen i vecka 12 dagen efter KUB ultraljudet..
    Nu är ja lite smått orolig varje gång ja inte känner nåt på nån timme..
    Men hittills har allt gått bra så borde gå bra sista biten med :)

Hade en sjukt aktiv bebis igår kväll och inatt så trodde nästan liten skulle komma ut genom magen :P haha!
    Tog spjärn på ena sidan av magen och knuffade på gubben :P såg riktigt roligt ut då magen blev helt sne :D
    Nu under dagen har den dock varit lite lugnare..
    Tog en promenad ner till min pappa på ca 700meter vilket inte riktigt var bra.. Kom knappt 200 meter innan ja fick ont i magen :/ tror inte det är sammandragningar då det endast gör ont ifrån bäcken benet och ca en dec uppåt i ett band med två punkter på varje sida som verkligen hugger.. men vette tusan.. Har iaf fortfarande lite ont...

Ah massa bra tips finns det dock även en hel del dåliga :P haha!
    Jag har plockat ihop det ja tänkt ha med till FL och tagit kort på så man har en liten minnes bild ;) haha sen kommer nog själva väskan bli packad lagom till mitten av jan ifall bebis kommer tidigare :)
    Vill ju fixa och dona redan nu få allt klart så allt finns och så (kontrollbehov?! svar ja! :D)
    Meen samtidigt så lär ja ju ha nåt att göra senare med så nu får focus vara på att fixa fint och baka inför jul :D

Vi vet inte vad det blir.. Fast i vårt fall så ville inte ja veta men gubben ville :P
    Tror dock att det blir en pojk tyckte mig se en snopp på rul men är inte helt säker, bebis låg och visade upp sina behag sa tjejen som gjorde ultraljudet ;) så hon såg med lätthet vad det var och frågade ett par gånger om vi inte ändrat oss ;)

läängtar <3
  • Ikkaa
    LillaMysan89 skrev 2013-11-30 19:13:39 följande:
    åh vad tråkigt :( har två MF sen tidigare och tyckte det var jobbigt.. dock glad att dom skedde ganska tidigt första i vecka 5 och andra vecka 8..
    Har varit nojjig som fan iom det.. Fick 3 vul  innan vecka 10 pga oro och blödningar..
    Dock senaste blödningen i vecka 12 dagen efter KUB ultraljudet..
    Nu är ja lite smått orolig varje gång ja inte känner nåt på nån timme..
    Men hittills har allt gått bra så borde gå bra sista biten med :)

Hade en sjukt aktiv bebis igår kväll och inatt så trodde nästan liten skulle komma ut genom magen :P haha!
    Tog spjärn på ena sidan av magen och knuffade på gubben :P såg riktigt roligt ut då magen blev helt sne :D
    Nu under dagen har den dock varit lite lugnare..
    Tog en promenad ner till min pappa på ca 700meter vilket inte riktigt var bra.. Kom knappt 200 meter innan ja fick ont i magen :/ tror inte det är sammandragningar då det endast gör ont ifrån bäcken benet och ca en dec uppåt i ett band med två punkter på varje sida som verkligen hugger.. men vette tusan.. Har iaf fortfarande lite ont...

Ah massa bra tips finns det dock även en hel del dåliga :P haha!
    Jag har plockat ihop det ja tänkt ha med till FL och tagit kort på så man har en liten minnes bild ;) haha sen kommer nog själva väskan bli packad lagom till mitten av jan ifall bebis kommer tidigare :)
    Vill ju fixa och dona redan nu få allt klart så allt finns och så (kontrollbehov?! svar ja! :D)
    Meen samtidigt så lär ja ju ha nåt att göra senare med så nu får focus vara på att fixa fint och baka inför jul :D

Vi vet inte vad det blir.. Fast i vårt fall så ville inte ja veta men gubben ville :P
    Tror dock att det blir en pojk tyckte mig se en snopp på rul men är inte helt säker, bebis låg och visade upp sina behag sa tjejen som gjorde ultraljudet ;) så hon såg med lätthet vad det var och frågade ett par gånger om vi inte ändrat oss ;)

Ja de e tråkigt, men, just då va de bästa valet (gjorde abort, men väldigt sent). Visst, min första ville jag verkligen här, så har ju ångrat många ggr att jag gjorde aborten, men man får se de ljusa i den, jag hade inte kunnat ge mitt barn någonting (jag var 17 år, å gjorde slut med sambon i samma veva som vi fick reda på att vi väntade bebis) !
    Jobbigt å höra om dina mf, jag har haft 2, men också väldigt tidiga, så jag hålelr med dig, det känns väldigt skönt, att de skedde tidigt, och där får man ju också tänka positivt, antagligen något fel på fostren eftersom kroppen själv stötte ut det. Förstår att du blev orolig över blödningar, jag hade 1 i början precis, någongång i v 8, men de va helt normalt för kroppen e ju van vid å få mens då. Ja, haha orolig så fort liten tar en paus med sparkarna, vi får stötta varandra ! :) Jag försöker också tänka så:allt har gått jätte bra i 30 veckor, så varför skulle de va nå fel nu liksom :)?

Ja, många dåliga, och konstiga saker finns de här med ja ! hehe, låter ju toppen å ta lite minnesbilder å så. hehe, jaa, jag vill med göra allt NUU, så allt e klart, men har spritt ut de lite, å skrivit i kalendern när jag ska göra vad :D Jag ska försöka börja packa bb-väskan när jag e i v 33, å sen dubbelkolla så allt e klart när ja e i v 35, å så ställa den i hallen-så man inte glömmer :D. Men frågan e om de e kontrollbehov. Jag känner nog att allt ska va klart nu med detsamma på grund av min ångest, har jag "inga" mål att uppnå (visst, målet e att få bebis, men de e alldeles för lång tid för mitt psyke) så blir jag stressad, så drf jag skrivit i kalendern min när och vad jag ska göra :D
    Ja, mysigt å fixa inför julen (jag gillar inte julen, men julpynta e allt lite mysigt) och baka e ju så himla kul, å de blir mycke goa saker ofta här hemma, oavsett om de e jul eller inte ;).

Hehe, jah så olika de kan va. Spännande då å se om de blir en pojk ;). Jag har faktiskt inte fattat hur man ser på UL vilkett kön de e :O haha, har sett många "könsbilder" här på FL, men jag ser verkligen inte snoppen eller snippan :P. Haha skön kommentar att bebisen visade upp sina behag ;) !
    Jag tror att vi väntar en liten flicka faktiskt, men sambon tror en pojk, han brukar jämt säga "Sparkar min SON något" å så skrattar han :D
  • LisaML

Här är det 60 dagar kvar! riktigt spännande! jobbar mindre än 3v till och längtar så efter ledighet.
    Börjar bli riktigt trött men kan ändå inte sova. Som om hormonerna håller mig halvt vaken hela dagen och halva natten. Upplever jag har en liten aktiv nattuggla i magen också som gärna bökar extra mkt vid 3-tiden ;) har något att se fram emot med andra ord :)

Svar på tråden 73 dagar kvar.. Fler som börjar närma sig BF?