LillaMysan89 skrev 2013-11-30 19:13:39 följande:
åh vad tråkigt :( har två MF sen tidigare och tyckte det var jobbigt.. dock glad att dom skedde ganska tidigt första i vecka 5 och andra vecka 8..
Har varit nojjig som fan iom det.. Fick 3 vul innan vecka 10 pga oro och blödningar..
Dock senaste blödningen i vecka 12 dagen efter KUB ultraljudet..
Nu är ja lite smått orolig varje gång ja inte känner nåt på nån timme..
Men hittills har allt gått bra så borde gå bra sista biten med :)
Hade en sjukt aktiv bebis igår kväll och inatt så trodde nästan liten skulle komma ut genom magen :P haha!
Tog spjärn på ena sidan av magen och knuffade på gubben :P såg riktigt roligt ut då magen blev helt sne :D
Nu under dagen har den dock varit lite lugnare..
Tog en promenad ner till min pappa på ca 700meter vilket inte riktigt var bra.. Kom knappt 200 meter innan ja fick ont i magen :/ tror inte det är sammandragningar då det endast gör ont ifrån bäcken benet och ca en dec uppåt i ett band med två punkter på varje sida som verkligen hugger.. men vette tusan.. Har iaf fortfarande lite ont...
Ah massa bra tips finns det dock även en hel del dåliga :P haha!
Jag har plockat ihop det ja tänkt ha med till FL och tagit kort på så man har en liten minnes bild ;) haha sen kommer nog själva väskan bli packad lagom till mitten av jan ifall bebis kommer tidigare :)
Vill ju fixa och dona redan nu få allt klart så allt finns och så (kontrollbehov?! svar ja! :D)
Meen samtidigt så lär ja ju ha nåt att göra senare med så nu får focus vara på att fixa fint och baka inför jul :D
Vi vet inte vad det blir.. Fast i vårt fall så ville inte ja veta men gubben ville :P
Tror dock att det blir en pojk tyckte mig se en snopp på rul men är inte helt säker, bebis låg och visade upp sina behag sa tjejen som gjorde ultraljudet ;) så hon såg med lätthet vad det var och frågade ett par gånger om vi inte ändrat oss ;)
Ja de e tråkigt, men, just då va de bästa valet (gjorde abort, men väldigt sent). Visst, min första ville jag verkligen här, så har ju ångrat många ggr att jag gjorde aborten, men man får se de ljusa i den, jag hade inte kunnat ge mitt barn någonting (jag var 17 år, å gjorde slut med sambon i samma veva som vi fick reda på att vi väntade bebis) !
Jobbigt å höra om dina mf, jag har haft 2, men också väldigt tidiga, så jag hålelr med dig, det känns väldigt skönt, att de skedde tidigt, och där får man ju också tänka positivt, antagligen något fel på fostren eftersom kroppen själv stötte ut det. Förstår att du blev orolig över blödningar, jag hade 1 i början precis, någongång i v 8, men de va helt normalt för kroppen e ju van vid å få mens då. Ja, haha orolig så fort liten tar en paus med sparkarna, vi får stötta varandra ! :) Jag försöker också tänka så:allt har gått jätte bra i 30 veckor, så varför skulle de va nå fel nu liksom :)?
Ja, många dåliga, och konstiga saker finns de här med ja ! hehe, låter ju toppen å ta lite minnesbilder å så. hehe, jaa, jag vill med göra allt NUU, så allt e klart, men har spritt ut de lite, å skrivit i kalendern när jag ska göra vad :D Jag ska försöka börja packa bb-väskan när jag e i v 33, å sen dubbelkolla så allt e klart när ja e i v 35, å så ställa den i hallen-så man inte glömmer :D. Men frågan e om de e kontrollbehov. Jag känner nog att allt ska va klart nu med detsamma på grund av min ångest, har jag "inga" mål att uppnå (visst, målet e att få bebis, men de e alldeles för lång tid för mitt psyke) så blir jag stressad, så drf jag skrivit i kalendern min när och vad jag ska göra :D
Ja, mysigt å fixa inför julen (jag gillar inte julen, men julpynta e allt lite mysigt) och baka e ju så himla kul, å de blir mycke goa saker ofta här hemma, oavsett om de e jul eller inte ;).
Hehe, jah så olika de kan va. Spännande då å se om de blir en pojk ;). Jag har faktiskt inte fattat hur man ser på UL vilkett kön de e :O haha, har sett många "könsbilder" här på FL, men jag ser verkligen inte snoppen eller snippan :P. Haha skön kommentar att bebisen visade upp sina behag ;) !
Jag tror att vi väntar en liten flicka faktiskt, men sambon tror en pojk, han brukar jämt säga "Sparkar min SON något" å så skrattar han :D