• 101

normalt att tortera sin nallebjörn?

hej träffade en kompis fyråring idag. Han lekte en lek som jag reagerade med dåliga vibbar på... har lite svårt att släppa det och ville kolla om någon känner igen sig. Fyråringen satt i sitt rum, tog upp en nål och stack den i sin nallebjörns öga, sa "nu ska du allt få", skrek sedan AJ (med nallebjörnens röst) och skrattade sedan hånfullt (med sin egen röst) Han upprepade detta ett flertal gånger, jag bad honom att sluta, vilket bara verkade eskalera leken ytterligare och sedan kom hans mamma och tog ifrån honom nålen med motiveringen att han kunde sticka sig. Hon tycktes inte reagera alls på leken i sig. Och jag vågade inte riktigt ta upp hur illa berörd jag blev... kan detta vara normal, en normal del i utvecklingen? nån som känner igen det?

• Svar på tråden normalt att tortera sin nallebjörn?
  • Frontline

Låter som att en Anders Behring Breivik i svensk tappning är född...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • 101
    Frontline skrev 2013-11-29 22:47:37 följande:
    Låter som att en Anders Behring Breivik i svensk tappning är född...
    ja det var lite såna vibbar jag fick,,, 
    läskigt
  • 101

ingen som sett nått liknande??
    vad ska jag göra, prata med föräldrarna?

• Frontline
    101 skrev 2013-11-29 23:13:35 följande:
    ingen som sett nått liknande??
    vad ska jag göra, prata med föräldrarna?
    Nej för fan prata med nallebjörnens föräldrar först...
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Plärtan

Det låter som han råkat sett något läskigt på tv/film och försöker bearbeta det genom lek.

• 101
    Plärtan skrev 2013-11-29 23:20:18 följande:
    Det låter som han råkat sett något läskigt på tv/film och försöker bearbeta det genom lek.
    jo det låter logiskt, blev bara lite förvånad över att mamman inte överhuvudtaget verka reagera över den underliga leken, som att sådana lekar var normaliserade hemma hos dem...
  • Lite Av Varje

Vet inte, jag har aldrig stuckit gosedjur med nålar men jag kunde bli alldeles svart i ögonen och vilja mörda mina dockor som liten helt utan anledning. När jag såg "grodan Boll" på TV kunde jag sitta och gråta i frustration för jag ville komma in till honom och ta sönder honom, klämma ihjäl honom, plåga och bara döda honom - inte en susning om varför jag kände så. Slutade med detta när jag var sju kanske?

Har aldrig skadat någon person någonsin.

Idag är jag helt normal vuxen och har aldrig känt så mer :)

• smys
    Plärtan skrev 2013-11-29 23:20:18 följande:

Låter väldigt rimligt.
  • tikki masala

Min bror brukade tortera hans nallebjörn och min docka när han var liten. Han har grov adhd. men idag är han väl normal? Med mediciner då annars funkar han inte normalt.

Svar på tråden normalt att tortera sin nallebjörn?